L'esdeveniment, que se celebrarà del 6 al 8 de maig en el recinte Gran Via de Fira de Barcelona, reunirà més de 2.040 empreses proveïdores de peixos i mariscos d'uns 80 de països
L'esdeveniment Seafood Expo Global va reunir en la seva anterior edició a més de 35.000 assistents.
Encara que la majoria dels seus ciutadans no ho tinguin present, Barcelona és una ciutat amb activitat pesquera, malgrat que cada vegada siguin menys els professionals que es dediquen a aquesta tradicional activitat. Durant tres dies, del 6 al 8 de maig, la capital catalana es convertirà en el major aparador de productes de mar, amb peixos i mariscos omplint cinc pavellons del recinte Gran Via de Fira de Barcelona. Seafood Expo Global celebra la seva 31a edició amb l’objectiu de reunir proveïdors i compradors internacionals de productes de mar, un esdeveniment que l’any passat va atreure més de 35.000 assistents de tot el món, xifra que des de l’organització esperen que es repeteixi per a aquesta edició.
La cita reunirà els principals proveïdors del món en productes de mar, siguin frescos o congelats, així com a compradors de tot el món, incloent-hi supermercats, restaurants, hotels o empreses de càtering. Entre les empreses confirmades per a aquesta edició destaquen companyies com Pescanova o Iberconsa, que mostraran les últimes innovacions en productes de mar i tecnologies per al seu processament. Un esdeveniment, organitzat per Diversified, que preveu generar un impacte econòmic de més de 156 milions d’euros, repetint i fins i tot superant les xifres de la seva última edició, que va tancar com la més gran de la història de la fira.
A més d’igualar el seu impacte econòmic a la ciutat, l’esdeveniment també pretén repetir els números de la seva passada edició quant a espai expositiu. La fira d’enguany preveu ocupar uns 51.000 metres quadrats, una xifra que, tanmateix, des de l’organització apunten que pot variar i fins i tot incrementar-se en les pròximes setmanes, ja que s’estan acabant de tancar les empreses participants.
Des de l’organització també pronostiquen que podrien incorporar-se noves empreses participants, que de moment xifren en més de 2.040 companyies expositores provinents d’uns 80 països, així com 65 pavellons nacionals i regionals. Entre els països participants, figuren noves incorporacions, com Brasil, Equador o Sri Lanka, a més d’aquells que repeteixen anualment a la fira, com França, el Japó o els Estats Units. Per primera vegada, participaran l’Agència Brasilera de Promoció d’Exportacions i Inversions, la Federació Japonesa de Cooperatives de Fabricants de Salsa de Soia, Pro Equador, la Junta de Desenvolupament d’Exportacions de Sri Lanka i l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE).
Aquesta serà la quarta edició que se celebra a la capital catalana, després que l’any 2022 la fira es va traslladar des de Bèlgica. “Estem molt satisfets d’haver-nos mogut a Barcelona i volem continuar celebrant aquí edicions cada vegada més grans i amb major impacte”, ha valorat Wynter Courmont, vicepresidenta de Seafood. Per la seva banda, el director comercial de Fira de Barcelona, Ruben Dalmau, ha remarcat que aquest esdeveniment “no ha parat de créixer i que, any rere any, genera un profund impacte i grans oportunitats de negoci”.
Un esdeveniment referent i líder en el sector de productes del mar que respon a l’estratègia de Fira de Barcelona de voler “atreure els esdeveniments líders de cada sector per a aconseguir ser referents des de Barcelona”, ha assegurat Dalmau, recordant que a la capital catalana se celebren altres esdeveniments internacionals influents en l’àmbit de l’alimentació, com la Barcelona Wine Week o VitaFoods, que enguany celebrarà la seva primera edició a Fira de Barcelona, després de 26 anys instal·lats a Ginebra, amb l’objectiu de guanyar espai expositiu i poder créixer.
L’esdeveniment també es complementarà amb una àmplia programació de conferències, que constarà de més de 20 sessions conduïdes per 80 experts internacionals de la indústria dels productes de la mar. La conferència inaugural de la fira anirà a càrrec de Xavier Sala-i-Martín, catedràtic d’Economia de la Universitat de Columbia, en la qual abordarà com navegar per les incerteses econòmiques que afecten el sector dels productes de la mar i al mercat en general. Sobre els aranzels imposats pel govern de Donald Trump, Courmont ha defensat que encara és massa aviat per a valorar l’impacte d’aquesta mesura pel sector, però ha assegurat que el saló pot representar un “bon punt de trobada perquè tots els agents del sector puguin discutir i trobar solucions conjuntes davant els reptes que plantegen aquestes noves situacions”.
Les presentacions i taules rodones d’aquesta edició exploraran temes com la descarbonització de l’activitat o l’envasament sostenible del producte. A més, durant el saló també es lliuraran els Seafood Excellence Global Awards, els premis anuals que reconeixen els millors productes de la mar representats a la fira, que distingeixen tant al millor producte per a la venda per a minoristes, com el millor producte per a hotels, restaurants i servei d’àpats. També es concediran uns altres quatre premis especials centrats en la innovació, la conveniència, l’envasament i la línia de productes de la mar.
Tatxo Benet, soci fundador, president i CEO de Mediapro, ha estat el tercer convidat del…
Encara recorda l'impacte de la Sagrada Família o de l'estàtua de Colom quan, de nen,…
Per molt que t’hi esperis un director general del Liceu de perfil de management i…
“Planificar està sobrevalorat… si ets molt bo improvisant”
Cal fer el possible perquè l’escriptor de Sueca no continuï essent llegit per quatre gats.
Els carrers i places del Poble Espanyol seran l'escenari d'aquest festival, que comptarà amb un…