Els fundadors de Flappin: Pol Clavell, Marc Teixidor, Sergi Vila i Ferran García.

Flappin trasllada el fenomen dels viatges sorpresa als restaurants, plans de lleure i escapades

La startup barcelonina creada per exdirectius de FlyKube creix a un ritme mensual del 30% i acaba de tancar una primera ronda d'inversió de 160.000 euros en la qual ha invertit el fons Bcombinator, liderat per Erik Brieva, fundador d'iSoco i Polymita i CEO de la finteh Strands

Has quedat per anar a sopar aquesta nit i no saps quin restaurant triar? Et ve de gust una escapada improvisada de cap de setmana sense destinació definida? Pensant a conèixer una capital europea però sense temps per preparar el viatge? Qui respongui positivament a aquestes preguntes i tingui, a més, un pressupost ajustat pot trobar a Flappin una solució per gaudir de propostes de lleure paquetitzades on el client no s’ha d’ocupar de res i amb el factor sorpresa com a al·licient addicional per arrodonir l’experiència.

Fundada a Barcelona fa cinc mesos, Flappin vol estendre a altres categories el negoci dels viatges sorpresa, un emergent nínxol de mercat on operen empreses com Waynabox, Flykube, Wonderbox, Drumwit o Wish&Fly. A més d’oferir paquets de vols amb hotel a destins sorpresa, Flappin comercialitza també escapades a menys de tres hores del lloc de residència, sopars i dinars en restaurants i altres experiències d’oci sorpresa que et poden portar a un spa o a fer ràfting, barranquisme, caiac, parapent, excursions a cavall o amb quad o un vol amb helicòpter.

Flappin va néixer amb un capital de 60.000 euros aportat per quatre socis i ara acaba de tancar una ronda prellavor de 160.000 euros que li permetrà ampliar l’equip de desenvolupament, incrementar l’oferta de productes cap a noves categories i expandir-se pel mercat espanyol. La idea és poder iniciar la internacionalització a finals de 2022 fent el salt a algun país europeu. Per executar aquesta segona fase d’expansió, Flappin preveu obrir una ronda de capital llavor a finals d’any, per un import encara no determinat. La startup ja té un equip de deu persones i en preveu contractar a cinc més en els mesos vinents.

Els socis fundadors de Flappin són Pol Clavell i Marc Teixidor, que exerceixen de consellers delegats; Sergi Vila, que n’ocupa la presidència, i Ferran García, que és el director d’operacions (COO). Tant Clavell com Vila tenen experiència al sector dels viatges sorpresa, ja que havien treballat a FlyKube, startup també amb seu a Barcelona. Concretament, Vila va ser el conseller delegat i cofundador de la firma, mentre que Clavell n’era el director de màrqueting (CMO).

A la ronda preseed de 160.000 euros han invertit business angels i Bcombinator, una incubadora de negocis digitals i fons d’inversió liderada per l’emprenedor Erik Brieva, que va ser soci fundador d’iSoco i de Polymita Technologies, empresa que va acabar comprant Red Hat (del grup IBM) el 2012. Actualment, a més de presidir Bcombinator, Brieva és el conseller delegat de Strands, una fintech de solucions avançades de banca digital que en plena pandèmia va ser venuda a la companyia italiana Crif.

El president i soci de Flappin, Sergi Vila, és el conseller delegat de Bcombinator, que recentment ha llançat un fons de 10 milions per invertir en startups en fase inicial.

Erik Brieva i Sergi Vila, socis de Bcombinator.

Segons Pol Clavell, des del naixement Flappin registra un creixement mensual del 30% i l’objectiu per al primer any és facturar un milió d’euros. “El nostre repte és aplicar el concepte de la sorpresa a altres verticals i desenvolupar una plataforma que integri tant viatges sorpresa com tota mena d’experiències d’oci”, explica Clavell a The New Barcelona Post.

L’empresa s’adreça especialment a les generacions més joves, als viatgers que disposen de poc pressupost i a totes aquelles persones que no vulguin o no tinguin temps de planificar un viatge, és a dir, vulguin evitar haver de fer les cerques dels bitllets, dels hotels o haver de seleccionar entre milers de propostes de lleure. “Hi ha molta sobre informació i volem reduir tot aquest estrès; a Flappin en dos minuts pots fer la teva petició i nosaltres ens ocupem de tot”, afirma. Segons l’emprenedor, a més d’aquest perfil de client que no vol planificar o complicar-se la vida,  destaca l’usuari que “busca experiències diferents i que gaudeix de l’emoció del factor sorpresa”.

Imatge de la plataforma desenvolupada per Flappin.

Quan es contracta un viatge, una experiència o un sopar cal pagar anticipadament i, a més d’indicar la data, es poden establir alguns criteris o preferències i assenyalar, per exemple, quines ciutats no vols visitar. Un cop rebuda la petició i en funció del pressupost, l’equip de Flappin s’ocupa de buscar les millors ofertes i comunica al client quina serà la destinació dos dies abans de l’inici del viatge. Si s’ha reservat un restaurant, el nom i l’adreça es donarà a conèixer per Whatsapp amb dues hores d’antelació.

Segons Clavell, el preu mitjà dels viatges per a dues persones a ciutats europees ronda els 420 euros, el de les escapades és de 120 euros i el de les reserves gastronòmiques uns 70 euros. Flappin ja té acords amb un centenar de restaurants de tota mena d’estils de cuina a Barcelona i Madrid, col·labora amb deu aerolínies i suma unes 200 destinacions, 20 a Europa. Com és habitual en aquest segment de negoci, Flappin ofereix també paquets per regalar, en diferents formats, com ara caixes sorpresa o targetes sorpresa.