La startup barcelonina creada per exdirectius de FlyKube creix a un ritme mensual del 30% i acaba de tancar una primera ronda d'inversió de 160.000 euros en la qual ha invertit el fons Bcombinator, liderat per Erik Brieva, fundador d'iSoco i Polymita i CEO de la finteh Strands
Has quedat per anar a sopar aquesta nit i no saps quin restaurant triar? Et ve de gust una escapada improvisada de cap de setmana sense destinació definida? Pensant a conèixer una capital europea però sense temps per preparar el viatge? Qui respongui positivament a aquestes preguntes i tingui, a més, un pressupost ajustat pot trobar a Flappin una solució per gaudir de propostes de lleure paquetitzades on el client no s’ha d’ocupar de res i amb el factor sorpresa com a al·licient addicional per arrodonir l’experiència.
Fundada a Barcelona fa cinc mesos, Flappin vol estendre a altres categories el negoci dels viatges sorpresa, un emergent nínxol de mercat on operen empreses com Waynabox, Flykube, Wonderbox, Drumwit o Wish&Fly. A més d’oferir paquets de vols amb hotel a destins sorpresa, Flappin comercialitza també escapades a menys de tres hores del lloc de residència, sopars i dinars en restaurants i altres experiències d’oci sorpresa que et poden portar a un spa o a fer ràfting, barranquisme, caiac, parapent, excursions a cavall o amb quad o un vol amb helicòpter.
Flappin va néixer amb un capital de 60.000 euros aportat per quatre socis i ara acaba de tancar una ronda prellavor de 160.000 euros que li permetrà ampliar l’equip de desenvolupament, incrementar l’oferta de productes cap a noves categories i expandir-se pel mercat espanyol. La idea és poder iniciar la internacionalització a finals de 2022 fent el salt a algun país europeu. Per executar aquesta segona fase d’expansió, Flappin preveu obrir una ronda de capital llavor a finals d’any, per un import encara no determinat. La startup ja té un equip de deu persones i en preveu contractar a cinc més en els mesos vinents.
Els socis fundadors de Flappin són Pol Clavell i Marc Teixidor, que exerceixen de consellers delegats; Sergi Vila, que n’ocupa la presidència, i Ferran García, que és el director d’operacions (COO). Tant Clavell com Vila tenen experiència al sector dels viatges sorpresa, ja que havien treballat a FlyKube, startup també amb seu a Barcelona. Concretament, Vila va ser el conseller delegat i cofundador de la firma, mentre que Clavell n’era el director de màrqueting (CMO).
A la ronda pre–seed de 160.000 euros han invertit business angels i Bcombinator, una incubadora de negocis digitals i fons d’inversió liderada per l’emprenedor Erik Brieva, que va ser soci fundador d’iSoco i de Polymita Technologies, empresa que va acabar comprant Red Hat (del grup IBM) el 2012. Actualment, a més de presidir Bcombinator, Brieva és el conseller delegat de Strands, una fintech de solucions avançades de banca digital que en plena pandèmia va ser venuda a la companyia italiana Crif.
El president i soci de Flappin, Sergi Vila, és el conseller delegat de Bcombinator, que recentment ha llançat un fons de 10 milions per invertir en startups en fase inicial.
Segons Pol Clavell, des del naixement Flappin registra un creixement mensual del 30% i l’objectiu per al primer any és facturar un milió d’euros. “El nostre repte és aplicar el concepte de la sorpresa a altres verticals i desenvolupar una plataforma que integri tant viatges sorpresa com tota mena d’experiències d’oci”, explica Clavell a The New Barcelona Post.
L’empresa s’adreça especialment a les generacions més joves, als viatgers que disposen de poc pressupost i a totes aquelles persones que no vulguin o no tinguin temps de planificar un viatge, és a dir, vulguin evitar haver de fer les cerques dels bitllets, dels hotels o haver de seleccionar entre milers de propostes de lleure. “Hi ha molta sobre informació i volem reduir tot aquest estrès; a Flappin en dos minuts pots fer la teva petició i nosaltres ens ocupem de tot”, afirma. Segons l’emprenedor, a més d’aquest perfil de client que no vol planificar o complicar-se la vida, destaca l’usuari que “busca experiències diferents i que gaudeix de l’emoció del factor sorpresa”.
Quan es contracta un viatge, una experiència o un sopar cal pagar anticipadament i, a més d’indicar la data, es poden establir alguns criteris o preferències i assenyalar, per exemple, quines ciutats no vols visitar. Un cop rebuda la petició i en funció del pressupost, l’equip de Flappin s’ocupa de buscar les millors ofertes i comunica al client quina serà la destinació dos dies abans de l’inici del viatge. Si s’ha reservat un restaurant, el nom i l’adreça es donarà a conèixer per Whatsapp amb dues hores d’antelació.
Segons Clavell, el preu mitjà dels viatges per a dues persones a ciutats europees ronda els 420 euros, el de les escapades és de 120 euros i el de les reserves gastronòmiques uns 70 euros. Flappin ja té acords amb un centenar de restaurants de tota mena d’estils de cuina a Barcelona i Madrid, col·labora amb deu aerolínies i suma unes 200 destinacions, 20 a Europa. Com és habitual en aquest segment de negoci, Flappin ofereix també paquets per regalar, en diferents formats, com ara caixes sorpresa o targetes sorpresa.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…