La nova companyia barcelonina neix després que el grup inversor comprés a l'agost el negoci B2B i de fabricació de medicaments d'Uriach, que inclou tres fàbriques que donen feina a 400 persones
Noucor és el nom que ha triat el grup inversor MCH Private Equity per rebatejar el negoci farmacèutic que va adquirir al grup Uriach el passat mes d’agost. És una nova companyia amb seu a Barcelona que engloba tres de les fàbriques que posseïa Uriach; neix amb una plantilla de 400 empleats i amb la previsió de tancar l’exercici de 2021 amb una xifra de negoci de 80 milions d’euros.
El grup familiar Uriach ha experimentat un fort procés de transformació en els darrers anys, reorientant la seva activitat cap al negoci dels medicaments sense recepta, on s’ha proposat ser un dels principals grups europeus del mercat de consumer health, així com dels productes naturals i complements alimentaris, amb marques com Aerored, Biodramina, Fave de Fuca, Aquilea, Utabon, Halibut i Fisiocrem. En aquesta línia, Uriach ha emprès importants adquisicions, com la de la companyia alemanya Sidroga, la italiana Laborest i l’espanyola Ceregumil, estant present ja al mercat de productes sense prescripció mèdica a Espanya, Itàlia, Portugal, Alemanya, Àustria i Suïssa.
Aquest esforç econòmic destinat a la compra d’aquestes empreses va portar Uriach a prendre la decisió de desinvertir en el negoci farmacèutic B2B, és a dir, l’àrea de producció de medicaments i principis actius per a tercers, una unitat que el 2020 li va generar uns ingressos 74 milions d’euros. Al setembre, el fons MCH va anunciar la compra d’aquesta divisió, que integra les tres fàbriques que Uriach tenia a Catalunya, ubicades a les poblacions barcelonines de Sant Fost de Campsentelles i Palau-solità i Plegamans.
El nou president d’Uriach, Lluís Cantarell —ex alt directiu de Nestlé i primer membre extern a la família a ocupar el càrrec— va argumentar al setembre que la venda del negoci B2B permet “acabar de definir l’enfocament estratègic de futur” d’Uriach i dedicar “tots els esforços a continuar invertint per accelerar encara més el creixement internacional” de la farmacèutica, que aspira a assolir una facturació entre 450 milions i 500 milions d’euros en quatre anys.
Fruit d’aquesta escissió del negoci B2B d’Uriach ha nascut Noucor, que vol ser un referent en fabricació de medicaments genèrics, llicències, desenvolupament de noves molècules innovadores i producció per a tercers. De fet, Noucor continuarà fabricant, per exemple, tots els productes que Uriach produïa fins ara en aquestes plantes.
“Una nova etapa, una nova companyia, una nova marca, que impulsen la nostra aposta per la innovació i converteixen tot el nostre coneixement i experiència en productes i solucions de qualitat. Noucor neix per continuar creixent, per continuar millorant la salut”, afirma David Perdigó, conseller delegat de l’empresa propietat de MCH.
Aquest fons també és des de fa deu anys accionista de l’empresa familiar catalana Europastry i a la seva cartera de participades també hi figura Atrys Health, el Grup Pachá, la cadena de gimnasos Altafit i el grup d’alimentació Palacios, entre altres companyies.
Els actius productius de Noucor són la fàbrica de química fina d’Urquima a Sant Fost de Campsentelles —que produeix 50 tones anuals de principis actius— i dues plantes, una d’especialitats farmacèutiques i una altra de complements alimentaris, ubicades a Palau-solità i Plegamans. Exporten a més de cent països i l’objectiu de Noucor és potenciar-ne l’expansió geogràfica en mercats com el Japó, la Xina o els Estats Units. “El nostre repte és ser un referent farmacèutic B2B, amb l’aposta constant per la innovació i la capacitat de resposta als nostres clients”, assenyala el nou grup, que preveu facturar 80 milions aquest 2021.
Aquest fons també és accionista d’Europastry i a la seva cartera de participades hi figura Atrys Health, el Grup Pachá, la cadena de gimnasos Altafit i el grup d’alimentació Palacios
La fins ara divisió de B2B d’Uriach compta amb tres grans àrees de negoci: contract manufacturing o fabricació de medicaments i suplements alimentaris per a tercers; medicaments genèrics, i New Chemical Entities (NCE) o desenvolupament de nous productes que després es llicencien a tercers. Un dels medicaments estrella de Noucor és l’antihistamínic Rupatadina, que s’ha introduït a mercats clau com el Japó, Corea del Sud o el Canadà. La nova empresa, que dona feina a 400 persones, també destaca el creixement del negoci de genèrics a Europa i en nous països com el Canadà i Rússia.
L’agència BrandFor ha estat l’encarregada de desenvolupar la nova marca Noucor i la identitat corporativa de la companyia, que es presenta amb el lema Together for health.
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…
L'Ajuntament i la Generalitat acorden també accelerar la prolongació de l'L4 entre La Pau i…
La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…
L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…