Ecosistema emprenedor

Formació universitària per a empresaris que volen internacionalitzar-se

Banc Sabadell, amb la col·laboració de la UB, llança la segona edició del Sabadell International Business Program, en què directius de 70 companyies participen en un curs que es desenvolupa durant sis mesos en sis ciutats del país

La nostra empresa es troba en un procés d’internacionalització i Banc Sabadell ens va oferir la possibilitat de participar al Sabadell International Business Program. Acceptem perquè ens va semblar adequat i considerem que és un bon moment per començar“. Qui així parla és Manuel Manzano, soci fundador de Accessus Plataformas Ascendidas, empresa de l’Hospitalet de Llobregat que fabrica bastides per a realitzar treballs en alçada. Com Manuel, directius d’altres 69 companyies han pres part d’un curs que va començar l’octubre i que té com a objectiu ajudar-les a desenvolupar els seus projectes d’expansió internacional.

El Sabadell International Business Program és un programa formatiu de Banc Sabadell que compta amb la col·laboració de l’Institut de Formació Contínua-IL3 de la Universitat de Barcelona. Es va posar en marxa l’any passat amb gran èxit de convocatòria i d’acollida per part de les empreses que van participar-hi. Durant sis mesos, professionals experts en la matèria imparteixen coneixements relacionats amb els requeriments econòmics-financers, logístics, de màrqueting i normatius que han de seguir les empreses que decideixen creuar la frontera per conquerir nous mercats.

Quan Banc Sabadell es va proposar crear aquest curs per ajudar els seus clients ho va fer a partir d’una màxima que forma part dels seus valors corporatius: generar una experiència de client diferencial aportant un plus en la relació. Tal com afirma el director de Negoci Internacional de Banc Sabadell, Carles Dalmau, “som una entitat financera que des dels nostres orígens sempre hem donat suport a les empreses. Coneixem bé les seves necessitats i entenem que els nostres serveis han d’anar més enllà del perímetre bancari. Avui sortir a l’estranger no és una conveniència, sinó una necessitat per a qualsevol companyia que vulgui ser competitiva. Per això, tenim clar que hem de acompanyar-les allà on vagin“. En línia amb aquest argument Dalmau afegeix també que “el mercat no entén de fronteres i avui més que mai l’oportunitat de negoci és tot el món. Si volem que les nostres empreses competeixin amb garanties a qualsevol país és important donar-los tota la informació i la formació per desenvolupar els seus plans de negoci amb èxit“.

En aquesta segona edició del Sabadell International Business Program, la novetat rau en que el curs, que s’organitza de manera coordinada a Barcelona, ​​Madrid, València, Bilbao, Vigo i Sevilla, es pot realitzar de manera presencial o per la via digital. Les empreses participants poden connectar-se al web http://negociointernacional.bancsabadell.com/ca/ i seguir les evolucions d’una formació que també es desenvolupa de manera presencial. “L’important és que el client triï la manera més còmoda per formar-se“, explica Carles Dalmau.

El Sabadell International Business Program no és l’única iniciativa que ha emprès el banc per ajudar les empreses en els seus processos d’internacionalització. Un dels programes més coneguts i amb més èxit de l’entitat és Exportar per Créixer. Aquest programa, creat fa sis anys, compta amb la col·laboració de partners de referència en els seus respectius camps: Garrigues, Arola, Cesce, Esade, Amec, Aenor i Cofides. Té com a objectiu fomentar i facilitar l’exportació entre les empreses espanyoles a partir d’un innovador conjunt d’eines on line, serveis d’informació especialitzats i organització de taules de debat per tot el país, per les quals ja han passat prop de 5.000 companyies.

Aquesta forma d’acompanyar les pimes del país comporta que Banc Sabadell sigui avui el banc de referència de l’empresa espanyola. El 65% de les organitzacions escullen treballar amb l’entitat que presideix Josep Oliu per desenvolupar els seus plans d’expansió. Enguany el banc ha captat prop de 8.000 clients en negoci internacional i ha incrementat en un 19% el finançament per a projectes d’importació i exportació. “Quan un decideix sortir de casa i visitar nous llocs, sempre agraeix que algú li faci de guia i li expliqui el que pot trobar-se, i com optimitzar la seva visita. Aquesta és la nostra visió amb qualsevol client que treballa en mercats internacionals. Som una entitat que l’ajuda a aconseguir el màxim rendiment al seu negoci“, conclou el director de Negoci Internacional de Banc Sabadell.

Compartir
Publicado por
The New Barcelona Post

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

La creació d’habitatge a Catalunya assoleix el seu màxim des de 2008 amb 17.400 pisos

Barcelona preveu la construcció de 1.966 habitatges nous en els pròxims anys, amb 900 d'ells…

14 de gener de 2025
  • Good News Barcelona

La Fundació La Caixa renova estructura organitzativa i prepara la seva futura estratègia

Esther Planas i Sergi Loughney seran directors generals adjunts de la fundació, després que Josep…

14 de gener de 2025
  • Good News Barcelona

Grifols s’alia amb la fundació de l’actor Michel J. Fox per detectar el Parkinson en el plasma

La farmacèutica ha rebut una subvenció de 21 milions de dòlars de la fundació de…

14 de gener de 2025
  • Ecosistema emprenedor

La Barcelona metropolitana s’especialitza en salut i serveis socials

Els 36 municipis de l'AMB generen el 56% del PIB català i tenen unes 111.000…

14 de gener de 2025
  • Professionals

Les maquinistes es fan un lloc a Rodalies

Treballadores com Geni Camuñenz representen el 14,5% de la plantilla total, proporció que ha crescut…

13 de gener de 2025
  • Good News Barcelona

La UB incorpora el Sagrat Cor i l’Hospital de Mollet a la seva xarxa universitària

La universitat arriba a un total de set centres formatius

13 de gener de 2025