La companyia tecnològica llicència la seva tecnologia d'antenes internes per a marcapassos, desfibril·ladors i dispositius de resincronització
Nou pas en la trajectòria empresarial de Fractus, empresa barcelonina que va revolucionar a nivell mundial el sector dels telèfons mòbils en posar fi a l’era de les aparatoses antenes exteriors. En una realitat amb cada vegada més dispositius connectats, la companyia tecnològica està immersa en un procés de diversificació de la seva activitat per consolidar-se en el camp de l’Internet de les Coses (IoT). Amb aquest objectiu, la spin-off de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) acaba d’aterrar en el sector de la salut, expandint el seu radi d’acció més enllà de la telefonia mòbil i les torres de telecomunicacions.
La companyia ha llicenciat amb èxit la seva tecnologia d’antenes, basada en les formes fractals, per a dispositius mèdics inalàmbrics com els marcapassos, els desfibril·ladors i els dispositius de resincronització, aquests últims utilitzats per tractar la insuficiència cardíaca. “No només els telèfons mòbils necessiten connectivitat inalàmbrica i antenes. Aparells com els marcapassos, que estan implantats al cos, també han de comunicar-se amb l’exterior, sigui amb altres dispositius que té el pacient a casa seva o amb el mateix hospital, i anar motoritzant que està passant, un control remot que es fa mitjançant antenes”, explica el conseller delegat i fundador de Fractus, Rubén Bonet, en declaracions a The New Barcelona Post. Segons l’empresa, l’ús de la seva tecnologia permet maximitzar en un espai mínim el rendiment de les antenes utilitzades per telemedicina.
El sistema hospitalari és un camp que Fractus explorava des de feia temps i que ara es converteix en un dels seus principals focus en convertir-se en el tercer sector en el qual cobrarà per l’ús de la seva tecnologia. Tot i que va començar tenint fàbriques d’antenes a la Xina i Corea, la companyia va donar un cop de timó el 2009, any en què va signar la seva primera llicència amb Apple, un model de negoci que es va accelerar a partir del 2014. Després de portar a la justícia a les companyies de telefonia mòbil que no volien pagar-li, Fractus va anar sumant a la seva cartera a marques com Samsung, Motorola, LG, HTC, BlackBerry, Sharp o ZTE, així com a teleoperadores com ATT, T-Mobile, Sprint i Verizon. Des de llavors, l’empresa ha registrat una facturació acumulada de 200 milions d’euros.
Actualment, la companyia posseeix una cartera de drets de propietat intel·lectual de més de 4o invencions protegides a través de més de 120 patents als Estats Units, Europa i Àsia. De la mateixa manera, segueixen els litigis contra les empreses que utilitzen les seves antenes internes de manera fraudulenta. En aquest sentit, Fractus ha demandat recentment per infracció de les seves patents a ADT i Vivint, dues empreses d’alarmes radicades als Estats Units.
La companyia amb seu a Sant Cugat del Vallès espera que les seves antenes per a dispositius mèdics acabin tenint un pes en els seus comptes similar als altres dos sectors en els quals cobra regalies. “És un mercat immens, amb uns ingressos de tres bilions de dòlars a nivell mundial. Serà una pota important per a l’empresa”, exposa Bonet. En els últims cinc exercicis, la facturació mitjana anual de Fractus s’ha situat en els 17,6 milions d’euros. Fundada l’any 1999, la plantilla supera els 50 treballadors.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…