Del cava al prosecco i ara també al vi blanc i rosat. Freixenet ha decidit estendre la seva marca al segment dels vins tranquils, una estratègia que vol captar nous consumidors i aprofitar tant el seu extens canal de vendes com el fort coneixement de la seva marca principal.
L’any 2020 Freixenet, tot i la pandèmia, va aconseguir registrar un rècord de vendes d’ampolles amb la seva marca, amb un total de 99,3 milions d’unitats comercialitzades a tot el món, fet que suposa un creixement del 5,1%. La gran majoria d’aquest volum correspon a les vendes de cava, del que és el productor més gran del món. No obstant això, bona part d’aquest creixement està sustentat en l’auge del prosecco, un vi escumós italià de gran èxit internacional. El grup amb seu a Sant Sadurní d’Anoia (Barcelona), va decidir apuntar-se a aquest boom l’any 2017 en llançar Freixenet Prosecco i Freixenet Italian Rosé, dos productes que aconsegueixen molt bones vendes al Regne Unit, als països nòrdics i a la regió del Benelux.
La marca Freixenet, per tant, s’utilitza tant en cava com en prosecco. Ara, l’empresa ha acordat fer un pas més i llançar també al mercat vins tranquils, és a dir, no escumosos, amb la marca Freixenet. Existia fins ara un precedent: en el mercat alemany, on Freixenet és una marca molt reconeguda, el grup ja va optar fa anys per aprofitar aquesta notorietat per comercialitzar els vins Freixenet Mederaño i Freixenet Mía.
Ara, s’ha creat la Col·lecció de Vins Freixenet, una gamma que va començar a comercialitzar-se durant la pandèmia a països com el Regne Unit, Alemanya i Brasil i que des d’aquest mes també està disponible al mercat espanyol, tant en supermercats com en hostaleria. Els dos primers vins tranquils que llueixen la marca Freixenet són un vi blanc afruitat elaborat amb raïms de les varietats Macabeu, Sauvignon Blanc, Chardonnay, Muscat i Xarel·lo; i un rosat pàl·lid i aromàtic on predomina la Garnatxa i, en menor mesura, el Merlot i el Tempranillo. Tots dos estan emparats en la Denominació d’Origen Catalunya.
“Estem molt il·lusionats per endinsar la marca Freixenet en el segment dels vins tranquils“, afirma el vicepresident i conseller delegat del Grup Freixenet, Pere Ferrer. Membre de la família fundadora, Ferrer fa valdre “els 150 anys d’experiència de Freixenet en l’elaboració de vi” i titlla d'”emocionant” el llançament, que arriba en un moment en què el consum de vi a les llars ha crescut per la pandèmia.
En el sector del vi tranquil, l’empresa opera també amb les marques Segura Viudas, René Barbier i Monólogo. Per contra, després que el grup alemany Henkell comprés el 50% del capital de l’empresa familiar catalana, Freixenet va posar en marxa un procés de reordenació del seu negoci i va optar per traspassar la majoria de les seves marques i diverses de les seves bodegues de vi a una societat controlada directament per la família Ferrer i que ara no depèn de Freixenet. Entre les marques que van deixar de formar part del grup figuren Morlanda (Priorat), Fra Guerau (Montsant), Vionta (Rias Baixas), Valdubón (Ribera del Duero i Rueda) i Solar Viejo i Orube (Rioja).
Per llançar els primers vins amb la seva marca, Freixenet ha optat per una singular ampolla esmerilada que recorda a la de l’emblemàtic cava Carta Nevada. Segons el grup, l’entrada en vins tranquils respon a la voluntat d'”adaptar-se als consumidors i a un mercat canviant i en evolució”. El perfil amable dels dos vins escollits persegueix acostar-se a un segment de públic jove amb la idea d’eixamplar la base de consumidors. “Aquesta col·lecció concentra l’esperit Mediterrani: l’alegria de viure, les celebracions diàries, els àpats compartits i la proximitat d’amics i familiars”, destaca Freixenet, que té per lema Celebra la vida.
Tot i que la família Ferrer manté el 50% del capital, Freixenet s’ha integrat dins el grup alemany Henkell, el que ha donat pas a un nou grup líder mundial en escumosos (cava, prosecco, sekt, xampany i crémant) que opera a 150 països. La nova Henkell Freixenet ha tancat 2020 amb una facturació de 1.195 milions d’euros, xifra que suposa un descens del 6,5% respecte a l’any anterior. La companyia ha valorat molt positivament aquests resultats, ja que es tracta d’un retrocés moderat tenint en compte la devastació que ha suposat la crisi del coronavirus en el sector de l’hostaleria i les restriccions a la mobilitat i al turisme. “El grup ha demostrat la seva capacitat de resiliència”, assenyala Henkell Freixenet.
“Aquest any hem viscut un escenari sense precedents, però com a companyia centenària hem sabut adaptar-nos al nou context i hem demostrat, un cop més, la nostra fortalesa i visió de futur per seguir sent líders en el sector i respondre a la realitat de mercat”, afegeix Pere Ferrer.
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…
A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…