La marca nativa digital avança en el seu pla de creixement i preveu inaugurar a finals d'agost la seva segona botiga a Barcelona. També obrirà un punt de venda a Reus, ciutat on té la seva seu.
Freshly Cosmetics reafirma la seva aposta per Barcelona. La marca nativa digital de venda de cosmètica natural ha anunciat l’obertura d’una segona botiga física a la capital catalana, on actualment disposa d’un establiment al carrer Portaferrissa, en ple centre de la ciutat. El segon local es preveu inaugurar a finals d’agost al centre comercial Westfield Glòries, que registra més de 14 milions de visitants anuals. En paral·lel, la marca prepara també l’obertura d’una botiga al carrer Monterols de Reus (Baix Camp), ciutat on va néixer i té la seu la companyia, fundada l’any 2016 per Mireia Trepat, Miquel Antolín i Joan Miralles (ja desvinculat de l’empresa).
La firma catalana disposa de tres establiments més ubicats a Madrid, València i Londres i amb aquestes dues noves obertures avança en la denominada “estratègia híbrida”, que combina la venda dels seus productes a la seva botiga online —canal que concentra el gruix de la facturació— amb la comercialització a botigues pròpies emblemàtiques, anomenades Freshly Stores, i a botigues autoritzades de tercers. Recentment, la marca ha entrat també a Itàlia amb la inauguració de corners dins dels grans magatzems que el grup La Rinascente té a ciutats com Roma, Milà i Florència.
L’any 2021, explica la startup, la facturació de les Freshly Stores de Barcelona, Madrid i València van representar un 5% del total, percentatge que creixerà gràcies a aquestes dues noves obertures i a altres punts de venda que es posaran en marxa abans de finals d’any. “Després d’una època en què les vendes online no han parat de créixer, amb el final de les restriccions, la gent ha tornat al carrer i les vendes en retail han repuntat”, assenyala l’empresa per justificar l’expansió amb botigues físiques.
“Cada vegada veurem més a Freshly Cosmetics com una marca que flueix i gira al voltant de les persones i dels Freshly Fans: ser digitals o físics ja no és una estratègia perquè estarem on les persones ens necessitin. No som una marca phygital, som una marca enfocada a demostrar que el futur de la cosmètica pot estar centrat en la salut i el planeta”, afirma Miquel Antolín, cofundador i conseller delegat de la companyia.
En els últims sis anys, Freshly Cosmetics ha experimentat un creixement sostingut a través del seu canal online fins a superar el milió de clients i acumular una facturació global de més de 100 milions d’euros des dels seus inicis. L’any 2021, l’empresa va facturar 45 milions, xifra que suposa un creixement del 50% respecte a 2020 i el triple que l’any 2019, previ a la pandèmia.
Segons Antolín, “la botiga de Glòries representarà un nou concepte de Freshly Store en un centre comercial”. “Obrir dues Freshly Stores en dos mesos serà posar una altra marxa en la nostra proposta d’apropar-nos a les persones i estem segurs de què aquestes no seran les últimes”, afegeix.
L’empresa, un dels grans casos d’èxit a Catalunya en l’àmbit del comerç electrònic, havia autofinançat fins ara el seu creixement, però a finals de 2021 va tancar la seva primera ronda de finançament amb l’objectiu d’impulsar la seva internacionalització. Va aixecar 22 milions de dòlars en una operació liderada pel fons britànic Blossom Capital.
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…
A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…