La xifra representa un nou rècord de vendes que encamina l'empresa cap a la seva proposta de duplicar facturació i arribar als 600 milions d'euros en 2030
La consellera delegada de Frit Ravich, Judith Viader.
Frit Ravich tanca un 2024 de rècord i de creixement continuat a doble dígit. L’empresa familiar de snacks va incrementar durant l’any passat la seva xifra de negoci en un 10% respecte a un 2023 també de rècord, fins a arribar als 332 milions d’euros.
L’empresa amb seu a Maçanet de la Selva atribueix aquest creixement a la bona acollida tant de les seves marques pròpies com de les referències nacionals i internacionals que distribueix la companyia. Nascuda el 1963 quan un grup d’amics es va posar a fregir patates per ajudar a un d’ells davant els seus problemes de mobilitat, l’empresa va vendre l’any passat 285 milions d’unitats, 24 milions més que l’any anterior.
Amb l’objectiu de convertir-se en distribuïdor global del snacking a nivell estatal, la companyia liderada per Judith Viader com segona generació ha continuat incorporant noves marques per a la seva distribució exclusiva, com Samai i Capri-Sun en els mercats d’Espanya, Andorra i el Marroc. Quant a les seves marques pròpies, han crescut impulsades en part per la inversió en innovacions de producte, dins d’un portfolio de més de 1.000 referències pròpies.
No obstant això, el creixement més pronunciat de l’empresa s’ha registrat en canals com el d’hostaleria i l’exportació. Tant és així que, en aquest últim, la companyia ha ampliat la seva cartera de clients en els 25 països en els quals ja opera, amb l’objectiu de continuar creixent a Europa, Àfrica i Orient Mitjà.
El creixement en vendes de 2024 s’ha produït en paral·lel d’un increment de la inversió. En concret, la companyia la va ampliar en un 28% l’any passat, fins a un total de set milions d’euros destinats sobretot a avançar en la digitalització i a augmentar la seva capacitat tecnològica i productiva.
L’empresa, presidida per Josep Maria Viader, preveu mantenir aquest esforç inversor el 2025, amb la voluntat de reforçar el seu potencial productiu i logístic per assegurar la seva competitivitat i donar resposta a la creixent demanda dels clients. Per fer-ho, Frit Ravich també ha engrandit el seu equip, que suma actualment 1.200 treballadors, amb un centenar d’incorporacions i 87 promocions internes el 2024.
Amb el seu lema Alimentem moments de vida com a propòsit, la companyia recull els bons resultats de 2024 per posar-los al servei de l’objectiu de l’empresa de duplicar les seves vendes de cara a 2030, any en el qual marca com a meta facturar 600 milions d’euros.
L'estudi de la UB encarregat per la Fundació Barcelona Capital Nàutica xifra en 12.800 els…
El percentatge de dones directives només ha crescut sis dècimes des del 2018, i és…
Barcelona tindrà la taxa turística més alta d'Europa. Així informaven alguns mitjans de comunicació sobre…
El braç inversor de la Fundació La Caixa pacta un representant al consell d'administració de…
El congrés tecnològic posa en marxa el Talent Arena per despertar vocacions tecnològiques entre els…
La directora general del grup Focus i presidenta d'Adetca, Isabel Vidal, i el gerent de…