Imatges

Fujifilm comparteix la seva cultura fotogràfica amb Barcelona

La multinacional obrirà per a la ciutadania un espai multidisciplinar a la Wonder Photo Shop que té al barri de Gràcia, per donar visibilitat a l’impacte social que té la fotografia. La primera mostra, aquesta tardor: una selecció fotogràfica de Dalí treballant en el seu Teatre-Museu Dalí de Figueres.

Adaptant-se a les etapes per les quals transcorre el món de la fotografia, Fujifilm no deixa de sumar-se i, sobretot, de contribuir als canvis aportant la seva experiència. En un dels sectors que més ràpidament es va endinsar en la digitalització, Fujifilm ha intentat anar un pas per davant per no perdre el tren de la innovació.

Barcelona no ha quedat al marge d’aquesta estratègia i la multinacional japonesa ha fomentat a la ciutat la cultura fotogràfica des de la seu corporativa per a Espanya, ubicada al carrer Aragó, i des de l’establiment Wonder Photo Shop, al carrer Gran de Gràcia.

Si primer va ser el pas dels sistemes analògics als digitals, del revelat de negatius a la impressió de les fotografies digitals, ara és el torn de donar visibilitat a l’impacte social que té el món de la fotografia. I per mostrar-ho, la marca japonesa acaba de remodelar les oficines centrals i l’establiment, amb una inversió conjunta de més d’1,5 milions d’euros.

Una quarta part dels recursos aniran destinats a l’obertura d’un espai multidisciplinar a la planta baixa de la Wonder Photo Shop —una superfície que fins ara servia de magatzem— que vol connectar amb “Barcelona i la seva gent oferint-los, de forma gratuïta, un àrea d’exposicions, un reduït auditori que pot servir per ponències de fotògrafs especialitzats i grans figures locals de la fotografia i un plató per a photocall o fotografies d’estudi per a professionals i amateurs. En definitiva, volem apropar la nostra cultura fotogràfica vinculant-la a la societat i a la ciutat”, explica Eduardo López, director de Imaging i Recording Media a Fujifilm España.

La firma ja treballa en la programació perquè vol tenir enllestit l’espai per després de l’estiu. Està emparaulada l’exposició Dalí al seu Teatre-Museu vist per Meli, una mostra d’una selecció de deu fotografies fetes per Melitó Casals, Meli, que presenten a l’artista empordanès en diversos moments del procés de creació de la seva darrera gran obra: el Teatre-Museu Dalí de Figueres, alçat sobre les restes de l’antic teatre municipal en la rehabilitació i intervenció del qual l’artista s’implicà des de 1961.

Entre els propòsits per donar volada al nou centre cultural també sospesen la projecció d’iniciatives com la que el fotoperiodista Santi Palacios va llançar durant la covid amb el projecte Archivo covid, que buscava visibilitzar una realitat difícil de documentar en què la indústria periodística només publicava una ínfima part de les imatges que produïen els professionals.

La Wonder Photo Shop és un espai que dóna peu a l’usuari a ser creatiu amb les seves fotografies i a treure’n el màxim de recursos possible.

La inversió en l’espai multidisciplinar és la segona fase de la remodelació de la botiga que s’ha enllestit aquest any. L’establiment es va obrir l’octubre del 2015 com el primer a Europa dins del projecte global Wonder Photo Shop que la multinacional va llançar a Tòquio un any abans.

Si en aquell moment es va optar per elevar la fotografia al nivell de la creativitat, el disseny i la tecnologia per oferir les solucions adequades a l’usuari, ara el 2022 abasta des de les tecnologies més avançades en càmeres digitals fins als sistemes d’impressió fotogràfica més eficients i respectuosos amb el medi ambient. Sense oblidar la fotografia analògica “per la qual els joves estan mostrant de nou interès. Tornem a vendre un volum important de carrets”, assegura Eduardo López.

“La fotografia és un sector amb molta resiliència i les botigues s’han anat transformant amb una proposta més inspiradora per al client final”, amb tallers i activitats virtuals, per exemple, explica López.

Eduardo López, director de Imaging i Recording Media a Fujifilm España.

Amb una plantilla de 160 persones a Espanya, Fujifilm ha reformat les oficines centrals del carrer Aragó, per mostrar cap a on va la seva estratègia de creixement en noves àrees de negoci, “sense deixar de banda la fotografia que sempre serà el nostre ADN”. La multinacional es vol posicionar amb una nova estructura de la divisió Graphic Systems, a la qual ara suma els negocis de comunicació gràfica, que suposarà un 47% del volum global de Fujifilm Group. Les altres dues grans àrees de negoci, de solucions per a la cura de la salut (Healthcare), i l’àrea d’Imaging, que engloba dispositius òptics, càmeres digitals i impressió fotogràfica, suposen, respectivament, un 40% i un 13% del total de l’activitat.

Fujifilm té a la seu corporativa de Barcelona una àrea on mostra els últims avenços de la marca japonesa en totes les divisions de negoci.

Un sector amb base a Barcelona

Eduardo López recorda que la fotografia va néixer fa uns 150 anys a França i va entrar a Espanya per Barcelona: “La ciutat sempre ha mantingut un pes específic en el sector, que ha trobat en entitats i associacions locals diverses un aparador per donar-se a conèixer”.

Per mostra, la creació l’any passat d’Eufoto, l’associació d’àmbit estatal amb seu a Barcelona que reuneix per primer cop tots els actors del sector fotogràfic: distribuïdors, fabricants de material, revenedors, fotògrafs, botigues de fotografia, laboratoris online i offline i centres educatius.

“Lluitarem pel sector, per impulsar la innovació en el camp de la fotografia, així com per donar rellevància al rol econòmic, social i institucional d’un sector que representa més de 800 milions d’euros anuals i dóna feina a 13.000 professionals de manera directa”, conclou López.

Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Creativitat

El Museu Picasso viatja a París a ritme de cancan

L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024