La fundació sueca Norrsken obre una incubadora amb 80 ‘startups’ a Barcelona

El nou centre comptarà amb prop de 10.000 metres quadrats a la Barceloneta després d'una inversió d'11 milions i està focalitzat en projectes que impactin de manera positiva en el planeta i la societat

Barcelona compta amb una nova acceleradora d’startups que se suma a l’ecosistema innovador de la capital catalana. Impulsat per la fundació sueca Norrsken, el centre està dirigit a emprenedors amb impacte social i ambiental. Un total de 80 companyies i unes 500 persones treballen des del nou espai, segons el director general de Norrsken House Barcelona, Marc Jordana. El centre ha començat a operar aquesta setmana davant la platja de la Barceloneta després d’una inversió d’11 milions d’euros. 

El centre s’ha inaugurat obrint parcialment les seves instal·lacions, que en total sumaran uns 10.000 metres quadrats. Segons Jordana, per ara s’ha adequat tres plantes dedicades a espais de treball. Serà al gener quan obri la resta del macrocentre, que inclourà un auditori de 120 persones, una terrassa de 800 metres davant la mar i, com a element diferencial, un espai de trobada d’emprenedors amb “persones que volen aportar, més que rebre”, des de la mentoria i l’acompanyament. Per a això, el centre comptarà amb un restaurant a la quarta planta dissenyat per a “generar connexions i tancar el cercle entre emprenedors que estan començant” amb perfils consolidats vinculats a l’acceleradora sense estar en els seus programes. 

Ha ressaltat que les companyies i emprenedors que operen des del centre es troben en fases diferents de desenvolupament. Així, algunes es troben pràcticament en una fase teòrica, mentre que altres estan a tocar d’obtenir beneficis. Aquesta diversitat enriqueix l’ecosistema: “Si només hi ha companyies en la mateixa fase, no pot haver-hi transfusió de coneixements entre elles”. Amb aquest objectiu, el centre aspira a ser més que un espai de treball i generar una comunitat. Per això, Jordana assegura que seleccionen acuradament als membres de l’ecosistema. “Nosaltres som només els facilitadors, la comunitat la fa la gent. I com més diversa sigui, millor”, defensa. 

Independentment de la fase en la qual es trobin, tots els projectes tenen en comú que són iniciatives d’impacte, és a dir, aquelles que generen conseqüències positives sobre el planeta o sobre la societat. Així, encaixen en el projecte aquells “negocis que ataquin almenys un dels objectius de desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030”. L’acceleradora compta amb companyies vinculades a diversos àmbits, que van des de l’energia a finances, passant per foodtech que estudien noves maneres de crear proteïnes. Els sectors més potents dins del centre actualment són el de la salut i el clima.

El centre ha obert davant la platja de la Barceloneta. Ho ha fet llogant part d’unes oficines que fins ara ocupava Desigual, al costat de l’Hotel W. L’acceleradora per a emprenedors ocupa el 40% de l’edifici de Desigual. A través d’una concessió, la marca continua operant des de la resta de l’immoble, que és propietat de l’Autoritat Portuària de Barcelona. Precisament el fundador de Desigual, Thomas Meyer, s’ha implicat en el projecte. Ho ha fet impulsant i cofinançant el nou centre de Norrsken, paraula que en suec significa aurora boreal. 

El director general de Norrsken House Barcelona assegura que la ciutat està “actuant com un imant” pel talent a nivell internacional

Les acceleradores de l’entitat sueca persegueixen canalitzar capital i coneixements cap a emprenedors perquè puguin escalar els seus negocis al més aviat possible. “Volem que les companyies marxin dels nostres espais. Això significa que han crescut”, destaca Jordana. La casa d’emprenedors de Norrsken a Barcelona és la tercera de la fundació a nivell mundial. Disposa de centres a Estocolm i a la capital de Ruanda, Kigali. L’entitat estudia obrir l’any vinent un altre centre a Europa, revela Jordana, sense detallar les ubicacions que s’estan contemplant.  

Espai de treball del centre de Norrsken.

Quines raons van motivar a la fundació sueca per obrir el seu tercer centre a nivell mundial a la capital catalana? “És important situar-se a ciutats en les quals hi hagi un ecosistema tecnològic molt potent, i Barcelona el té”, segons Jordana. Explica que quan un grup d’emprenedors locals del qual forma part va conèixer l’equip de Norrsken, li va plantejar la possibilitat d’instal·lar-se a la ciutat i es van posar a treballar per obrir el centre recentment inaugurat.

Ara, la ciutat està “actuant com un imant” per a talent a nivell internacional. Prova d’això és que el 35% dels emprenedors del centre són estrangers. Jordana assegura que l’obertura del macrocentre de Norrsken “acaba sent determinant perquè vinguin a Barcelona”. Així, la nova acceleradora vigoritza l’ecosistema d’startups, ja prèviament dinàmic a través d’altres nodes d’innovació com el proper Pier 01. L’aposta de la fundació sueca per la ciutat reforça el seu posicionament en el mapa de l’emprenedoria i la consolida com un pol d’atracció per a impulsors i inversors d’empreses emergents.

El director general de Norrsken House Barcelona, Marc Jordana.
Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Dins la Copa de l'Amèrica
  • Good News Barcelona

L’Emirates Team New Zealand: l’equip que va portar la Copa de l’Amèrica i vol tornar a guanyar-la

Els neozelandesos s'han instal·lat a l'antiga terminal de Baleària, entre escales automàtiques i taquilles, i…

6 de setembre de 2024
  • El Bar del Post

Jordi Amor: En constant recerca de l’autor

“Com tothom, soc moltes persones alhora. I una d'aquestes persones és un narrador que, al…

6 de setembre de 2024
  • La punyalada

Rectificar

L’Ajuntament ha arribat a la sana conclusió que situar unes plantes en un carrer del…

6 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sail Team BCN es prepara per passar a la història amb vocació de continuïtat

L'equip femení i juvenil que competirà a la Copa de l'Amèrica entrena a la seva…

5 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

Panerai desembarca a Passeig de Gràcia amb la seva primera ‘boutique’ a Barcelona

La firma d'alta rellotgeria ha obert de la mà de Rabat i buscant coincidir amb…

5 de setembre de 2024
  • Gastronomia

Estrella Damm ret homenatge a la 37a Copa Amèrica amb una edició limitada de la seva llauna de 25cl

Estrella Damm, patrocinador oficial de la Louis Vuitton 37a America’s Cup, ha llançat una edició…

5 de setembre de 2024