Els estudis d'arquitectura ZGF Architects, Mirag i Double Twist seran els encarregats de construir els centres de recerca de la UPF i l'IBE
La Ciutadella del Coneixement, una iniciativa que vol convertir aquesta zona de Barcelona en un pol científic, ja té definida la seva primera actuació. El futur complex de recerca format per centres de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), l’Institut de Biologia Evolutiva (IBE) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST) ha escollit els estudis d’arquitectes que construiran els tres edificis que l’integraran. Després de concretar la proposta arquitectònica per al BIST, que anirà a càrrec del despatx barceloní Barozzi Veiga, faltaven per definir els edificis de la UPF i l’IBE.
El jurat del concurs arquitectònic ha resolt que seran construïts per l’estudi californià ZGF Architects i els despatxos barcelonins Mirag i Double Twist. Al concurs, convocat el juny del 2021, s’hi van presentar un total de 41 equips de 10 països. D’aquests, el jurat va escollir-ne cinc. Sobre la proposta guanyadora, el president del jurat, Jaume Casals, exrector de la UPF, ha destacat “l’equilibri urbanístic i la comprensió conjunta de la zona que va de la biblioteca del Dipòsit de les Aigües fins a l’Hospital del Mar”, espais que ara quedaran més connectats amb el nou complex.
La Ciutadella del Coneixement arrencarà a l’Antic Mercat del Peix, on ara hi ha un pàrquing de B:SM. Serà aquí on es construiran els nous centres de recerca, que tindran una superfície total de 7.500 metres quadrats i 46.000 metres quadrats de sostre edificable. S’espera que quan estigui plenament operatiu, hi treballaran al voltant de 1.200 persones, la majoria investigadors. Aquesta iniciativa científica, cultural i urbanística aspira a crear un pol de coneixement al Parc de la Ciutadella, estenent-se en un total de 300.000 metres quadrats i creant una nova centralitat a la ciutat.
El projecte acumula retards des de fa temps. La primera pedra consisteix en la construcció d’un nou pàrquing, que s’ha anat endarrerint. L’aparcament, que passarà a ser subterrani, serà el primer de B:SM que es construirà incloent diferents serveis de mobilitat. Segons la UPF, les obres està previst que comencin el gener del 2023.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…