Les obres de construcció de la futura estació de la Sagrera continuen avançant, a la vegada que ho segueixen fent les obres en la infraestructura ferroviària. El passat mes de març es va adjudicar el contracte per a la redacció dels projectes de l’arquitectura de la futura estació i la seva urbanització. La guanyadora va ser la UTE formada per b720 Arquitectura, l’estudi de Fermín Vázquez; Ayesa Enginyeria i Arquitectura, i Pegi Engineering.
El procés de contractació es va haver de suspendre cautelarment després de la presentació d’un recurs davant del Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals. Finalment, després de la resolució del Tribunal, s’ha contractat a l’UTE guanyadora.
Ara començarà la redacció dels projectes, contractada per un import de 3,74 milions d’euros. Amb un termini d’execució de 24 mesos, l’arquitecte Fermín Vázquez haurà de definir com serà la configuració arquitectònica de l’estació, la seva integració urbana i el disseny de la coberta-parc de l’edifici i els espais públics adjacents.
Com va explicar en una entrevista a The New Barcelona Post, l’element més emblemàtic serà una gran marquesina de fusta. “La marquesina sortirà del terra i formarà part d’un parc que donarà un missatge de sostenibilitat urbana”, assenyalava Vázquez.
La tinenta d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, ha celebrat aquest nou pas endavant en la configuració de l’estació. Sanz ha remarcat que la Sagrera es convertirà en “una estació de referència per a la ciutat i, per tant, ha de comptar amb un disseny adequat, modern, que defineixi Barcelona i la converteixi arquitectònicament en una gran estació envoltada d’un urbanisme de primer ordre”.