L'aplicació barcelonina de compravenda de videojocs i objectes friqui aspira a convertir-se en el Whatnot europeu i intensifica el creixement gràcies a l'auge de les subhastes per aconseguir algun dels cobejats ninotets Funko pop
No troben connotacions negatives en la qualificació de “portal freaky”, de fet s’autodefineixen com l’“app de compravenda gamer i friki”. “Nosaltres creiem que el futur del col·leccionisme està en línia amb el nostre projecte i és cert que hi ha molts fanàtics”, explica Gerard Jané, cofundador amb Martín Simón, Pol Rodoreda i Xavi Llordella del marketplace GameSquare.
La startup, que va iniciar la singladura el gener de 2021, vol ser una aplicació mòbil de referència del col·leccionisme a Espanya i Europa, seguint el model de la nord-americana Whatnot que s’ha convertit en un unicorn (empresa emergent valorada en més de mil milions). D’entrada, GameSquare va començar amb els videojocs, però actualment ja només representen el 20% del negoci i el que “més tira” són les figures Funko pop (ninots de personatges de dibuixos animats, pel·lícules, sèries o videojocs), les cartes Pokémon i les cartes Magic.
Amb aquestes quatre verticals de negoci en ple funcionament, els creadors de GameSquare s’han endinsat en les activitats de live shopping —la compravenda de productes amb retransmissions en directe a través de les xarxes socials; en el cas de GameSquare, per Instagram—. “La repercussió ha estat altíssima”, manifesta Gerard Jané quan explica que des del gener passat ja han fet vuit trobades live per streaming, d’una hora de durada, i la mitjana del valor de les vendes ha estat de 750 euros. Això tenint en compte que un Funko pop de sèrie limitada pot costar a la botiga entre 40 i 70 euros, per exemple, afirma Jané.
Aquest tipus d’activitat atrau l’interès d’un variat públic, però, mentre que l’usuari de l’app per a la compravenda d’un videojoc és una persona d’entre 30 i 35 anys amb un cert poder adquisitiu, als live shopping amb molta oferta de Funko pop “es connecten i tanquen transaccions molts joves d’entre 20 i 25 anys, que gasten una mitjana de 200 euros en aquest tipus de subhasta”, manifesta Jané.
El marketplace gestiona actualment el fons de 30 botigues arreu d’Espanya —bàsicament establiments de proximitat en videojocs i productes de col·leccionisme i d’altres especialitzats com GameShop o GameXtore— i espera que siguin 60 a finals d’any. Aquest fons permet tenir disponibles uns 15.000 productes a la plataforma i uns 2.000 usuaris fent transaccions.
Per incrementar el trànsit, “desenvoluparem la tecnologia necessària per realitzar els live shopping des de la mateixa plataforma i facilitarem que les botigues puguin també fer les seves ofertes directament en aquestes subhastes”, concreta el cofundador. Per aquest projecte, “potser caldrà obrir en el mitjà termini una ronda de finançament, però encara està per definir”, afegeix. De moment, han ampliat la plantilla fins a set persones.
La visió de GameSquare és aconseguir que, mitjançant la plataforma, els col·leccionistes puguin digitalitzar la seva col·lecció i conèixer el seu valor a l’instant sense que ni tan sols s’hagin de pujar els productes al marketplace, perquè “com que registrem la demanda i sabem el preu que està disposada a pagar la gent, és fàcil taxar tots els objectes i saber-ne el preu al mercat del col·leccionisme. Vindria a ser com la taxació d’un quadre o una joia”, esmenta Jané.
GameSquare va tancar la primera ronda de 100.000 euros d’inversió a través de la plataforma Startupxplore, el novembre de 2021. Això va diluir la participació dels fundadors i va permetre l’entrada del fons especialitzat en gaming Awin Capital i de diversos business angels com Juan J. Mostazo, David Boronat, Sacha Fuentes (mentors de l’acceleradora SeedRocket), Rat Gasol (General Manager de Capital Cell) i Ramon Ollé.
Alhora, ha estat una de les empreses seleccionades per incorporar-se a la xarxa d’emprenedoria Netmentora, que acompanyarà a GameSquare en la seva expansió durant els propers dos anys.
Oblidar-se del regateig
Gerard Jané i Martín Simón van crear GameSquare perquè, com aficionats que són dels videojocs, estaven cansats d’haver de regatejar quan volien fer compres o vendes per Internet i de, posteriorment, haver de fer l’enviament o tancar una trobada per poder fer l’intercanvi.
Per això, GameSquare funciona com un mercat amb informació simètrica: les persones que venen saben per quin preu es mou la demanda de la resta de gent i, per altra banda, les que volen comprar ja saben a quin preu pot aconseguir l’article que busca. De fet, a la plataforma es pot registrar la demanda de qualsevol producte, estigui disponible o no al marketplace, per facilitar que si algú decideix vendre ja sap per avançat qui vol el producte i quan està disposat a pagar.
A nivell de gestió operativa, totes les transaccions es paguen dins de la plataforma, amb una garantia de 48 hores. GameSquare ingressa, de mitjana, un 7% sobre el preu de cada transacció.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…