La startup hotelera Sonder, present a 30 ciutats de vuit països, segueix amb el seu pla d'expansió per Europa i s'estableix a la capital catalana amb tres petits hotels situats a Gràcia i a l'Eixample
La forta crisi que ha provocat la covid al sector turístic no ha dissuadit les intencions de la firma hotelera estatunidenca Sonder d’entrar al mercat barceloní. La cadena amb seu a San Francisco iniciarà aquest mes d’abril la gestió de tres hotels a Barcelona que sumen 44 habitacions i estan situats a prop d’algunes de les grans àrees turístiques de la ciutat. Es tracta dels hotels Le Palacete i La Casa del Sol, al barri de Gràcia, i del Vasanta Hotel Boutique, a l’Eixample.
Sonder és una startup hotelera que fa un ús intensiu de la tecnologia i aposta per edificis singulars creada l’any 2012 per dos joves, Francis Davidson i Lucas Pellan, que en plena pandèmia han pogut tancar una nova ronda de finançament de sèrie E per 170 milions de dòlars, el que suposa valorar la companyia en 1.300 milions de dòlars. Aquests nous recursos destinats a l’expansió de la cadena han estat aportats per fons de Fidelity, Inovia Capital i Westcap Group. Actualment, Sonder opera a 30 ciutats situades a vuit països, on disposa de 4.500 habitacions.
“A Barcelona buscàvem establiments amb caràcter, que es poguessin diferenciar de la resta de l’oferta; Le Palacete ja estava a la venda abans de la covid i en, el cas de Vasanta, el negoci hoteler no era la principal activitat del seu propietari, així que hem arribat a un acord”, explica Leda Zanlungo, directora general de Sonder a Barcelona.
L’hotel Le Palacete, construït l’any 1922, està ubicat al cor del barri de Gràcia, igual que La Casa del Sol, que disposa d’una terrassa amb vista a la coneguda Plaça del Sol. Per la seva part, el Vasanta Hotel Boutique està ubicat al carrer Casp, molt a prop del Passeig de Gràcia.
Aquesta operació s’emmarca dins del pla d’expansió de la companyia a Europa, on ja opera a Londres, Roma, Dublín i Edimburg. A Barcelona Sonder no ha comprat els edificis, sinó que ha apostat per llogar-los i gestionar-los sota la seva marca, de manera que els immobles segueixen en mans dels propietaris originals. “És un model que interessa als propietaris locals perquè no han de desprendre’s dels seus actius i la ciutat evita que fons estrangers es quedin els hotels”, comenta Zanlungo.
El grup hoteler va començar a preparar l’arribada a Barcelona el febrer de 2020, just abans de l’esclat de la pandèmia. Tot i la frenada econòmica i turística que ha suposat la covid, Sonder sempre ha apostat per la ciutat. “Confiem en el potencial de Barcelona i en la seva recuperació com a destí de qualitat, preveiem que l’activitat comenci a pujar a finals any”, afegeix Zanlungo.
La firma ja opera a Madrid, on gestiona un edifici de pisos turístics al barri de Malasaña, però a Barcelona preveu créixer amb hotels i no amb el model de gestió d’apartaments turístics. Els edificis que gestionarà a Barcelona s’han reformat i modernitzat i destaca l’aposta per la tecnologia i els procediments contactless, que eviten aglomeracions a les recepcions i espais comuns. L’ús d’aquestes tecnologies ha agafat encara més valor en temps de covid.
L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…