L’empresa de repartiment a domicili ha aconseguit captar un total de 450 milions d’euros en la seva major ronda de finançament aconseguida fins al moment, liderada pels gestors d’inversions novaiorquesos Lugard Road Capital i Luxor Capital. També ha batut rècords a nivell estatal, tancant la xifra més alta per a una startup a Espanya. La ronda també ha comptat amb la participació d’anteriors inversors de Glovo, com Delivery Hero, Mubadala, Drake Enterprises i GP Bullhound.
“Estem realment contents de continuar comptant amb el suport de Luxor Capital i de tots els nostres inversors. Durant els últims mesos, ens hem mogut ràpidament, però mantenint sempre la nostra visió: que els usuaris trobin a Glovo tot allò que busquen a la seva ciutat”, exposa el cofundador i conseller delegat de la companyia catalana, Oscar Pierre.
Amb aquesta ronda de sèrie F, Glovo eleva a 800 milions la xifra captada des del seu naixement l’any 2015 i aconsegueix, segons Expansión, una valoració de 1.931 milions d’euros, convertint-se en la tecnològica de nova generació més valuosa del país. Ara, l’empresa barcelonina es prepararà per sortir a Borsa en un termini de dos o tres anys amb l’objectiu de seguir finançant el seu creixement.
Els recursos obtinguts els han de servir per créixer en els seus mercats principals, reforçar el seu lideratge en els 20 països on ja opera i obrir mercat a 15 països més en els propers dos anys. També els han de permetre continuar expandint la seva divisió Quick Commerce, que aspira a fer entregues en només deu minuts de tots els seus productes, i seguir aprofundint la seva oferta, que va des de supermercats com Dia i Alcampo a parafarmàcies.
A banda d’això, Glovo està treballant en el desenvolupament de petits magatzems urbans, que ja té a Barcelona, Madrid, Lisboa i Milà. A principis d’any, l’empresa va anunciar un acord de 100 milions d’euros amb la suïssa Stoneweg per impulsar una xarxa d’aquest tipus d’instal·lacions.
Una assignatura pendent de l’empresa liderada per Pierre és el seu model laboral, que s’haurà d’adaptar a la nova llei per als riders del Govern central, que els considera assalariats, així com pagar les quotes pendents a la Seguretat Social fruit de les denúncies dels repartidors. Des de la seva creació el 2014, Glovo no ha generat beneficis i ha mantingut la seva operativa gràcies a injeccions de capital.