Go4clic
Part de l'equip de Go4Clic, una startup del sector edtech.

Go4clic fa escac i mat a l’aprenentatge online tradicional

En un món digital amb moltíssims estímuls, la startup barcelonina presumeix de fer cursos d'aprenentatge en línia amb nivells de participació superiors al 95%

Aquest mes de setembre, Go4clic complirà un any de vida. Un any en què la startup del sector de l’edtech ha aconseguit sumar 200 empreses a la seva cartera de clients. Des de freelance, fins a consultores, passant per escoles de negocis i corporacions. Totes elles s’han sumat a la utopia de Go4clic: aconseguir captar l’atenció dels alumnes en un món d’aprenentatge digital.

La fórmula és senzilla: la firma ha creat una plataforma en la qual qualsevol empresa que ho desitgi pot fer el seu propi curs d’aprenentatge en línia.

Go4clic li proporciona plantilles i recursos amb què nodrir el contingut que es vol ensenyar. La seva metodologia gira entorn de dos eixos:

  1. Comunitat: Go4clic es defineix com una “plataforma social d’aprenentatge”. El seu objectiu és traslladar l’experiència presencial a la digital. És a dir, fer que les persones que participen en els seus cursos es coneguin, facin networking, i generin coneixement de manera col·laborativa tal com ho farien en una classe física. Per això, a la plataforma hi ha un espai de comunitat.
  1. Ludificació: La startup dona la possibilitat a les empreses de ludificar els seus continguts per a generar engagement. Com? Fent de l’aprenentatge un joc amb diferents nivells i reptes a resoldre.

“L’elearning, fins fa poc, era un repositori de vídeos amb molt de contingut, però que a gairebé ningú li interessava”, explica Leonardo Giménez, un dels fundadors de Go4clic. Per a ell, això explica la taxa d’abandó dels MOOC (els cursos massius en línia per les seves sigles en anglès Massive Open Online Courses). En el terreny digital, estem molt estimulats. Mentre en una pestanya intentem aprendre alguna cosa, la pestanya del costat ens avisa que tenim un nou missatge a WhatsApp. “Ens centrem a aconseguir que la formació online mantingui el mateix nivell d’interès que la presencial”, aprofundeix Giménez. Per això, ells, posen el focus en l’engagement.

“Avui el coneixement és un commodity, el pots trobar a tot arreu. Ara el que valorem és el procés d’aprenentatge”. Amb aquesta filosofia, Go4clic vol fer-se un forat al sector de l’edtech. El seu objectiu és fer que les persones s’interessin per un tema, s’involucrin, investiguin i proposin a la comunitat més coneixement. “Invertim la proposta. El que volem és que els que generin contingut siguin els alumnes. El professor només els ha d’encendre l’espurna”, desenvolupa un dels fundadors.

La utopia de Go4clic: aconseguir captar l’atenció dels alumnes en un món d’aprenentatge digital

Ara com ara, el feedback que reben dels usuaris que participen en les seves formacions té una mitjana de gairebé 5 estrelles. Els seus cursos tenen nivells de participació superiors al 95% i ràtios de finalització superiors al 90%. “Ens obsessionem a generar interès i participació dels usuaris i això és el que després li venem a les empreses”, detallen.

Go4clic va començar a operar el setembre de 2020 amb al voltant de 185.000 euros, sumats d’una inversió dels fundadors —Leonardo Giménez, Agustina De Nicola, Esteban Zozaya i Mauro Gallardo— de 120.000 euros i d’una ronda de finançament en fase prellavor de 65.000 euros. Avui, són 8 treballadors i esperen tancar l’any amb una facturació de 120.000 euros. Al setembre o octubre obriran una nova ronda d’inversió, amb la il·lusió d’haver llançat el seu producte als Estats Units aquest mateix mes d’agost. Ho van fer al marketplace de programari Appsumo, i esperen que la fita els serveixi per a validar Go4clic i acabar de desenvolupar-se.