La 'startup' de venda de cafè per endur preveu assolir els 100 punts de venda el 2025 amb una estratègia de creixement centrada en grans capitals europees. Ja opera a Barcelona, Madrid i París i, pròximament, entrarà a Amsterdam i Copenhaguen.
La startup barcelonina de venda de cafè per emportar GoodNews estrena una nova modalitat de finançament. Després de tancar fa un any una ronda d’11 milions d’euros, aquest dilluns activa una campanya de crowdfunding a través de la plataforma Crowdcube amb l’objectiu d’involucrar la seva comunitat en el creixement i l’expansió de la companyia. La prioritat, aquesta vegada, no és tant omplir la caixa —a l’octubre preveuen entrar en punt d’equilibri—, sinó implantar una innovadora eina de fidelització i creació d’una comunitat d’amants de la marca, a qui oferiran descomptes a canvi de la seva inversió.
“L’objectiu amb aquesta ronda no és aixecar el màxim volum de diners, sinó atraure el màxim nombre de consumidors perquè es converteixin en accionistes de GoodNews. Ens hem fixat el repte d’aconseguir que facin el pas unes 5.000 persones”, explica a The New Barcelona Post el conseller delegat de l’empresa emergent, Jan Barthe. Al llarg dels 30 dies vinents, els interessats a participar en aquesta operació de microfinançament ho poden fer invertint un mínim de 20 euros. La companyia ha establert quatre recompenses diferents segons la inversió efectuada, amb trams que van des dels 20 euros, 500 euros, 1.000 euros i més de 1.000 euros, i descomptes associats d’entre el 20% i el 50% en el preu de compra dels cafès als locals de GoodNews.
Per exemple, en cas d’invertir 20 euros a través de Crowdcube, s’obté un descompte del 20% durant tot un any. “Imaginem un client que es pren dos cafès GoodNews al dia, fet que suposa un consum al voltant de 800 euros a l’any. Amb aquest descompte del 20% s’està estalviant 160 euros a canvi d’una inversió de 20 euros”, exemplifica Barthe. “Volem continuar compartint cafè i bon rotllo, però també volem que tots aquells que han cregut en nosaltres tinguin l’oportunitat de ser part del nostre viatge”, subratlla el jove empresari, convençut que aquest “disruptiu programa de recompenses crearà un precedent al sector”.
GoodNews va ser fundada el 2020 a Barcelona per cinc amics (Jan Barthe, Fernando Conde, Alejandro Catasús, Lucas de Gispert i Ignacio Campos) i, actualment, compta amb 30 punts de venda a la capital catalana, Madrid i París. Es preveu que aquesta xifra creixi fins a assolir els 40 locals a finals d’aquest any, exercici en què esperen assolir una facturació de 6 milions d’euros. La prioritat se centra ara com ara a créixer a la capital francesa, sempre amb el model de cafè per emportar o grab and go, amb petits locals d’un màxim de 70 metres quadrats ubicats a les millors zones de la ciutat, en carrers molt comercials i amb alta densitat d’oficines.
Objectiu: assolir els 100 locals el 2025
També s’obriran nous establiments a Barcelona i Madrid, però l’empresa descarta ara per ara entrar a altres ciutats espanyoles. El focus del creixement serà Europa, on, després de París, ja es prepara l’arribada als Països Baixos i Dinamarca, amb sengles obertures a Amsterdam i Copenhaguen, previstes per al 2024. L’objectiu del pla d’expansió de GoodNews és assolir els 60 locals l’any 2024 i elevar la xifra a 100 el 2025. A París, la firma preveu acabar l’any amb deu punts de venda i sumar 15 locals el 2024.
Barthe avança que aquest mes d’octubre Good News ja arribarà al break even, per la qual cosa podrà finançar la seva operativa diària amb els recursos que genera. Així, es podrà destinar íntegrament a finançar el pla de noves obertures l’import restant de la ronda d’inversió d’11 milions d’euros aixecada fa un any. Aquesta ronda de sèrie A va estar liderada pel propietari de Desigual, Thomas Meyer, i també hi va participar Barlon Capital, el fons impulsat per Javier Rubió —cofundador de Clúster, Nauta i Galdana—, i altres inversors que ja havien invertit anteriorment a la companyia, que, fins ara, ha aixecat 15 milions.
Segons el conseller delegat, per fer el salt de dimensió i assolir els 100 locals, entre 2024 i 2025 caldrà llançar una nova ronda de sèrie B, per un import encara no quantificat, però que es preveu que sigui superior a l’operació efectuada l’any 2022. “La nostra missió és que en els pròxims 10 anys GoodNews s’hagi convertit en una de les startups de cafè més grans del món, amb un posicionament dominant a les principals ciutats d’Europa”, subratlla Barthe.
GoodNews, que ja compta amb 130 empleats, va néixer en plena pandèmia amb l’objectiu de reinventar els quioscos de venda de premsa, un model que van estrenar amb un quiosc de nova generació ubicat a la confluència de Diagonal amb el carrer Balmes. La startup, però, va anar mutant, fins a transformar-se en una marca de venda de cafè per endur dirigida a un consumidor molt jove que no empatitza amb les marques i cadenes tradicionals. Avui, dels 30 punts de venda, dotze (ubicats a Barcelona i Madrid) continuen sent quioscs singulars on es combina la venda de cafè i premsa, però la resta ja són petits locals enfocats únicament al take away de tasses de cafè.
“La nostra missió és que en els pròxims 10 anys GoodNews s’hagi convertit en una de les startups de cafè més grans del món, amb un posicionament dominant a les principals ciutats d’Europa”
Cada establiment està equipat amb una cafetera automàtica de la marca Jura i comercialitza un únic tipus de cafè, el GoodNews Barcelona, fruit de barrejar els grans de tres cafès d’especialitat de la varietat aràbiga procedents de cooperatives seleccionades de Mèxic, Colòmbia i Brasil. A més, a les botigues també es poden comprar paquets de cafè en gra o mòlt de fins a vuit varietats, per preparar a casa. El procés de torrat i envasat es fa a les instal·lacions d’un proveïdor ubicat a Cardona. “Per disposar del nostre propi torrador de cafè ens cal encara molt més volum”, explica Barthe, que calcula que seria aconsellable fer la inversió una vegada superats els 50 milions de facturació.
A més dels punts de venda físics, GoodNews ven cafè en línia i ha posat també en marxa una divisió de B2B, és a dir, de venda de cafè per subscripció i màquines superautomàtiques a empreses i oficines. Ja té com a clients més de cent companyies que sumen uns 10.000 treballadors. En paral·lel, el negoci s’ha diversificat entrant a la categoria dels suplements naturals i vitamínics que ajuden a millorar certes funcionalitats biològiques.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…