La cadena propietat del grup suís Transgourmet obrirà un establiment de prop de 3.000 metres quadrats en els terrenys que havia ocupat l'escorxador
Mercabarna tornarà a disposar d’un centre cash & carry per donar servei al sector de la restauració. Després que el 2017 Makro decidís tancar la seva botiga al mercat central barceloní per traslladar-se a un altre emplaçament dins del polígon de la Zona Franca, ara serà Gros Mercat qui posarà en marxa un establiment d’aquestes característiques al complex. El projecte suposarà una inversió de deu milions d’euros i permetrà la creació de 40 llocs de treball.
El nou Gros Mercat s’alçarà en una parcel·la de 10.113 metres quadrats ubicada en una part de l’espai que ocupava l’antic escorxador de Mercabarna, que va tancar el 2020. La botiga comercialitzarà 11.400 referències de productes i disposarà d’una superfície de venda de 2.715 metres quadrats i 60 places d’aparcament. Des del 2021, Gros Mercat pertany al grup suís Transgourmet, que va comprar l’antiga GM Food, abans coneguda com a Miquel Alimentació.
En els terrenys de l’antic escorxador també està previst que s’hi ubiquin dues empreses logístiques. A més, en el solar Mercabarna hi construirà dos edificis propis: un destinat a petits magatzems per a empreses que operen en el mercat central i un altre multiús que albergarà un sand box o camp de proves per a startups.
“A Mercabarna calia un centre d’aquestes característiques perquè les empreses del sector de la restauració que s’abasteixen als mercats centrals puguin completar les seves compres amb tota mena de productes alimentaris secs, de celler i de tot allò que els cal per dur a terme la seva activitat” sense sortir del recinte, assenyala la presidenta de Mercabarna, Montserrat Ballarín.
Transgourmet Ibèrica, que dirigeix Lluís Labairu, compta amb una xarxa de 70 centres cash & carry amb les marques Gros Mercat i GM Cash, dels quals 24 es troben a Catalunya. En paral·lel, l’empresa amb seu a Vilamalla (Girona) té més de 800 supermercats franquiciats sota les marques Suma, Proxim i Spar. El grup suís és considerat com la segona empresa de venda majorista d’alimentació més gran d’Europa.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…