Ecosistema emprenedor

GrowPro fa la vida més fàcil als joves que canvien de residència

La startup que dirigeix l'emprenedor Pere Rúbies ha acompanyat a més de 15.000 joves per diverses destinacions internacionals des del 2013. Aquest any preveu facturar per sobre dels 20 milions d'euros.

L’enginyer de telecomunicacions per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) Pere Rúbies s’autodefineix com un expert en digitalització de processos i màrqueting online que fa més de deu anys que ajuda a la transformació digital d’empreses i a impulsar l’escalabilitat d’startups. Entre les empreses emergents que han comptat amb ell destaca sens dubte GrowPro, de la qual s’ha convertit en conseller delegat, una companyia que fa la vida més fàcil als joves que volen formar-se, treballar o simplement aprendre un idioma en destins internacionals.

GrowPro la van crear Goiko Llobet i Pablo Gil a Melbourne, Austràlia, el 2013. Va néixer amb l’objectiu que cap persona estigués sola a l’aterrar en aquella destinació. Dos anys més tard, Rúbies s’hi va incorporar per fomentar-ne la seva internacionalització. I aquells objectius s’han complert.

En l’actualitat, GrowPro es una plataforma d’experiències educatives internacionals anomenada GrowPro Experience que opera des d’Espanya en diverses destinacions (Austràlia, Nova Zelanda, Canadà, Estats Units, Irlanda, Malta, Mèxic, Perú, Colombia i Argentina). Aquest any 2022 preveu una facturació de més de 20 milions d’euros, triplicant els seus resultats respecte del 2019, quan va assolir una xifra de vendes de 7,5 milions d’euros. El negoci ha registrat un creixement exponencial. Des que es va fundar, ha aconseguit superar la xifra dels 15.000 estudiants i preveu sumar 4.500 nous clients al llarg d’aquest any.

Des de la companyia es reconeix que la tecnologia i la capacitat operativa de GrowPro facilita el trasllat dels joves. “Prioritzem la contractació en la destinació, augmentant els equips als diferents països, per assegurar que l’experiència serà inoblidable per a aquelles persones que volen viure, estudiar o treballar a l’estranger i poder brindar-los l’acompanyament necessari abans, durant i després del viatge”, afegeix Llobet.

A més, l’empresa treballa amb més de 30 agències de tot el món perquè puguin oferir un ampli catàleg educatiu internacional i una gran experiència per a l’estudiant en destinació, sempre amb el suport de la plantilla de GrowPro. L’equip està format actualment per 235 persones ubicades a les 15 oficines que la companyia té a diferents països. A Barcelona, estan a l’Avinguda Diagonal.

El desembre de 2021, GrowPro va tancar una ronda de finançament d’un milió d’euros, liderada per Angels Capital, la societat d’inversió de l’empresari valencià Juan Roig. Amb l’operació també van entrar al capital de la startup Javier López (fundador d’Erasmusu), Borja García-Fuster (CEO d’All Iron Sports), Íñigo Juantegui (CEO d’Ontruck) o Alejandro Artacho (CEO de Spotahome).

El 2021, l’empresa va tancar la seva primera ronda de finançament i va captar un milió d’euros

En l’últim exercici, van desenvolupar un software propi destinat a gestionar la informació per millorar l’eficiència de la plataforma. A GrowPro Experience, l’estudiant troba tota la informació i assessorament que necessita per aconseguir una feliç estada acadèmica i, també, social i cultural. Per això, treballa amb cura el perfil de totes les ciutats en les que opera. De Barcelona en parla com una ciutat que barreja del contacte amb la natura, la modernitat i una tradició cultural de molts segles, a més de destacar-ne la cultura, art, història, arquitectura, platges i gent súper cool. Parla de les condicions de vida, la climatologia, l’entreteniment, l’allotjament, els tràmits administratius per treballar-hi, llocs per estudiar, viure, divertir-se… I així ho fa amb totes aquelles ciutats on presta els seus serveis.

Els responsables de la companyia expliquen que el destí que ara mateix està registrant més demanda per al curs 2022-2023 és Austràlia, les fronteres de la qual es van tornar a obrir per als estudiants internacionals fa tan sols un mes, seguit pel Canadà i Nova Zelanda. La companyia confirma que l’obertura de les fronteres després de la covid-19 ha tornat la il·lusió als estudiants per gaudir d’una experiència a l’estranger, com demostra que ha aconseguit més de 4.000 assistents als esdeveniments que organitza a les diferents destinacions.

Els equips de treball de GrowPro estan repartits en 15 oficines i diversos països.
Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024
  • Opinió

L’hora de la resiliència urbana

A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…

19 de novembre de 2024