El grup Ametller Origen creix un 23% el 2024 i factura 680 milions

L'empresa va obrir una desena d'establiments durant l'any passat

El grup Ametller Origen continua creixent, i ho fa a doble dígit. La companyia familiar va registrar vendes rècord el 2024, amb una xifra de negoci de 680 milions d’euros, un 23% més que l’any anterior. Aquest increment beu d’un millor rendiment dels seus establiments, de l’impuls del seu obrador central i de la seva divisió agrícola, així com del desenvolupament de la seva xarxa comercial: l’any passat va sumar deu botigues noves.

De fet, el motor principal d’aquest creixement són les botigues. Els seus establiments van facturar gairebé 600 milions, amb un increment també del 23% respecte a l’any anterior, i no sols per les noves botigues, sinó per un augment de les vendes en les ja existents, del 14%. “Pràcticament tot el creixement s’ha generat per un major volum de venda, i no per preu”, ha assegurat el conseller delegat i cofundador del grup, Josep Ametller.

El grup, que compta amb 1,2 milions de clients —amb una comunitat que ha crescut un 77% en cinc anys—, ha assolit una quota de mercat en producte fresc de prop del 8%, respecte al 6,8% de l’exercici anterior. La quota de mercat total de la companyia també va augmentar durant l’any passat, i es va situar en el 3,6%.

En els seus establiments, destaca un tipus de producte: la meitat del que passa per caixa correspon a fruita i verdura. “Hem aconseguit incrementar un 20% les vendes d’aquesta categoria, que representa el 41% del negoci dels nostres establiments”, segons Ametller.

A més, també ha crescut especialment la gamma de plats preparats, que ha aconseguit una quota de mercat del 9%. Amb aquests plats, el seu obrador d’Olèrdona ha incrementat un 20% la seva facturació, fins als 31 milions d’euros, amb un 30% de la seva producció venuda a altres cadenes de supermercats.

Per part seva, la branca agrícola del grup ha elevat la seva xifra de negoci fins a superar els 72 milions, un 10% més que en l’exercici anterior, amb productes en més de 1.800 hectàrees repartits per l’eix mediterrani. Més enllà de la seva xarxa comercial, el grup s’encarrega també de la gestió gastronòmica d’institucions com l’Hospital Sant Joan de Déu, així com d’escoles a través del disseny dels menús diaris i del subministrament de productes. A més, la seva divisió especialitzada en restaurants i hotels ha incrementat un 30% les vendes, a través de més de 500 clients.

Productes frescos a una botiga d’Ametller Origen.
Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Trencadís

Les galeries catalanes viatgen cap a Arco

La fira d'art contemporani madrilenya també comptarà amb projectes d'artistes catalans

21 de febrer de 2025
  • Opinió

Gaudir Ildefons Cerdà

A pesar dels recents homenatges al nostre llegendari urbanista, la figura d’Ildefons Cerdà encara resta…

21 de febrer de 2025
  • Good News Barcelona

El Parc Científic de Barcelona s’acomiada de la seva acceleradora després de captar 107 milions

No s'ha posat sobre la taula cap continuació d'aquest programa per donar suport a 'startups'…

21 de febrer de 2025
  • Good News Barcelona

Mango torna a apostar per la Diagonal amb la primera botiga de la seva línia de llar

La cadena de moda suma un nou local a l'avinguda, on acaba d'inaugurar una 'flagship'

21 de febrer de 2025
  • Good News Barcelona

La multinacional Foundever obre un laboratori de IA global a Barcelona

La companyia especialitzada en atenció i experiència del client aposta per la ciutat com a…

21 de febrer de 2025
  • Good News Barcelona

La Barcelona de l’espectacle exhibirà la seva potència i reptes a Moments Estel·lars

La pròxima sessió del cicle organitzat per ‘The New Barcelona Post’ se submergirà en un…

20 de febrer de 2025