L'empresa va obrir una desena d'establiments durant l'any passat
Establiment del grup Ametller Origen.
El grup Ametller Origen continua creixent, i ho fa a doble dígit. La companyia familiar va registrar vendes rècord el 2024, amb una xifra de negoci de 680 milions d’euros, un 23% més que l’any anterior. Aquest increment beu d’un millor rendiment dels seus establiments, de l’impuls del seu obrador central i de la seva divisió agrícola, així com del desenvolupament de la seva xarxa comercial: l’any passat va sumar deu botigues noves.
De fet, el motor principal d’aquest creixement són les botigues. Els seus establiments van facturar gairebé 600 milions, amb un increment també del 23% respecte a l’any anterior, i no sols per les noves botigues, sinó per un augment de les vendes en les ja existents, del 14%. “Pràcticament tot el creixement s’ha generat per un major volum de venda, i no per preu”, ha assegurat el conseller delegat i cofundador del grup, Josep Ametller.
El grup, que compta amb 1,2 milions de clients —amb una comunitat que ha crescut un 77% en cinc anys—, ha assolit una quota de mercat en producte fresc de prop del 8%, respecte al 6,8% de l’exercici anterior. La quota de mercat total de la companyia també va augmentar durant l’any passat, i es va situar en el 3,6%.
En els seus establiments, destaca un tipus de producte: la meitat del que passa per caixa correspon a fruita i verdura. “Hem aconseguit incrementar un 20% les vendes d’aquesta categoria, que representa el 41% del negoci dels nostres establiments”, segons Ametller.
A més, també ha crescut especialment la gamma de plats preparats, que ha aconseguit una quota de mercat del 9%. Amb aquests plats, el seu obrador d’Olèrdona ha incrementat un 20% la seva facturació, fins als 31 milions d’euros, amb un 30% de la seva producció venuda a altres cadenes de supermercats.
Per part seva, la branca agrícola del grup ha elevat la seva xifra de negoci fins a superar els 72 milions, un 10% més que en l’exercici anterior, amb productes en més de 1.800 hectàrees repartits per l’eix mediterrani. Més enllà de la seva xarxa comercial, el grup s’encarrega també de la gestió gastronòmica d’institucions com l’Hospital Sant Joan de Déu, així com d’escoles a través del disseny dels menús diaris i del subministrament de productes. A més, la seva divisió especialitzada en restaurants i hotels ha incrementat un 30% les vendes, a través de més de 500 clients.
La fira d'art contemporani madrilenya també comptarà amb projectes d'artistes catalans
A pesar dels recents homenatges al nostre llegendari urbanista, la figura d’Ildefons Cerdà encara resta…
No s'ha posat sobre la taula cap continuació d'aquest programa per donar suport a 'startups'…
La cadena de moda suma un nou local a l'avinguda, on acaba d'inaugurar una 'flagship'
La companyia especialitzada en atenció i experiència del client aposta per la ciutat com a…
La pròxima sessió del cicle organitzat per ‘The New Barcelona Post’ se submergirà en un…