Grup Confiteria compleix deu anys apuntant a una facturació de 25 milions aquest any

El grup barceloní celebra una dècada durant la qual ha obert 24 locals, entre ells la que va ser nomenada millor cocteleria del món el 2022, amb un model que ha replicat a Dubai i que vol continuar exportant a nivell global 

Va ser el 2014 quan Lito Baldovinos i Enric Rebordosa van decidir aliar-se per reflotar l’històric local del Raval La Confiteria; deu anys després, el grup compta amb una xarxa de 24 establiments, a la qual se sumaran quatre més durant aquest any. L’activitat dels seus bars, restaurants i cocteleries, que inclouen la premiada Paradiso, porten al grup a apuntar a 25 milions de facturació el 2024. 

Entre les pròximes obertures del grup, figura un spin-off del seu emblema, el Paradiso. Situat en el local contigu, obrirà les seves portes durant els pròxims mesos. També ho faran l’icònic restaurant de La Font del Gat de Montjuïc, la gestió del qual s’ha adjudicat recentment el grup, així com un nou local inspirat en el dissenyador danès Verner Panton i una nova cocteleria al carrer Tusset, que “serà un local que viatjarà pel món”, revela Rebordosa. 

El local més internacional, no obstant això, és el Paradiso. El grup, amb 300 empleats en total, preveu potenciar l’expansió de la cocteleria, que recentment ha aterrat en Dubai, dins d’un hotel de luxe. El que ha estat el primer bar de Grup Confiteria a l’estranger aviat sumarà un segon, i és que el grup preveu portar el model del Paradiso a altres ciutats a nivell internacional, començant per Caracas.

L’èxit del Paradiso va generar “el múscul per començar a comprar bars un rere l’altre”

D’aquesta manera, el grup liderat per Baldovinos i Rebordosa se centra ara en “l’expansió internacional de les cocteleries, i en Barcelona, sempre Barcelona”. Així, mantindran el seu focus en la capital catalana, sobretot en la recuperació de locals històrics i emblemàtics per “l’enamorament dels bars històrics” de tots dos cofundadors. 

Aquest interès compartit pels locals històrics va ser el germen de la companyia impulsada per Baldovinos i Rebordosa. Amics des de la infància, van fer confluir les seves carreres després d’arrencar per camins diferents: Baldovinos va optar pel màrqueting i treballava en una empresa de joguines, i Rebordosa es va endinsar en el negoci dels bars a París. Va ser Baldovinos qui va proposar a Rebordosa aventurar-se a muntar bars a Barcelona. Van començar per recuperar La Conferiteria, i la va seguir el Bar Muy Buenas. Després va arribar el boom amb el Paradiso, “el gran èxit del grup”. 

La cocteleria Paradiso, el “gran èxit” del Grup Confiteria.

La bona acollida de la cocteleria va generar “el múscul per començar a comprar bars un rere l’altre” per part del grup, del qual són propietaris tots dos impulsors i Joan Rebordosa, germà del cofundador. L’embranzida que va exercir el Paradiso es va traduir en obertures de més dues desenes de locals, marcats per un caràcter històric que va més enllà de l’àmbit de la restauració, com és el cas de la ferreteria Balius, reconvertida en gastrobar. A més d’aquest objectiu de preservar patrimoni, els locals del grup comparteixen un ambient clàssic i singular i una aposta per la cocteleria amb la qual el grup vol traspassar fronteres i continuar creixent a Barcelona.

Interior de La Confiteria, el primer local que va reobrir el grup, el 2014.
Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Entrevistes: Un 'ColaCao' amb...

Jordi Basté: “Ploro en els moments que menys t’ho esperes”

Cada matí més de 755.000 persones l’escolten a 'El món a Rac1'. És el líder…

4 de July de 2024
  • Opinió

Montjuïc: de la muntanya al parc

Recordo que fa uns pocs anys, un bon amic d’un poblet a escassos trenta quilòmetres…

4 de July de 2024
  • Good News Barcelona

Wizz Air creixerà més d’un 30% aquest 2024 a l’Aeroport de Barcelona

L'aerolínia 'low cost' hongaresa ofereix 2,9 milions de seients i opera 18 rutes al Prat

4 de July de 2024
  • Good News Barcelona

Turisme de Barcelona llança propostes prèmium de cara a la Copa de l’Amèrica

Els nous productes se sumen a la tarjeta Barcelona Card Sea, dirigida al foment de…

3 de July de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

El Time Out Market interpel·la al barceloní amb gastronomia perquè torni al Port Vell

El nou espai obrirà divendres sobre el Maremagnum amb 14 locals gastronòmics i amb propostes…

3 de July de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona estrena l’autobús que navega

El servei, operat per l'empresa Alsa, navegarà 12 hores al dia entre Colom i els…

3 de July de 2024