La companyia, fundada a Barcelona fa cinc anys, ha desenvolupat una plataforma tecnològica que facilita l'arribada a nous mercats
Quan les empreses decideixen entrar en nous mercats, es troben amb múltiples barreres, com la necessitat d’adaptar-se a una nova regulació, trobar proveïdors fiables, arribar als consumidors, aprendre la seva llengua i entendre la seva cultura… “La majoria dels projectes cauen a l’última milla”, explica Lourdes Cuevas, consellera delegada i fundadora de GüipUp, una startup barcelonina que vol facilitar el procés d’internacionalització de les empreses.
Cuevas té molta experiència a fer-ho, després d’haver-se dedicat durant dècades a expandir en països estrangers a les empreses per a les quals havia treballat als Estats Units. L’última l’havia enviat a Barcelona per obrir Europa, però el Brexit i el creixement del mercat intern els van fer desistir. L’empresària va decidir quedar-se a la capital catalana i emprendre aquí amb GüipUp, nom que vol espanyolitzar l’expressió anglesa “We pop”, utilitzada com a metàfora del creixement ràpid i decidit que han d’afrontar les empreses quan s’expandeixen.
GüipUp ha analitzat tots els passos que cal seguir per obrir un nou mercat i ha estandarditzat els processos perquè estiguin a l’abast de qualsevol companyia. Tota aquesta informació queda recollida en una plataforma des de la qual es pot controlar i gestionar els negocis internacionals de manera autònoma i controlant totes les fases de la cadena. “Oferim un acompanyament des del principi fins al final”, remarca Cuevas. Es comença valorant si l’empresa està preparada per fer el salt a un país, per a després ajudar-la amb l’expansió proporcionant socis locals que es poden encarregar del dia a dia.
Fundada l’any 2018, la startup acaba d’obrir una ronda de finançament amb la qual vol captar 300.000 euros i donar entrada a capital risc. Es tracta de la seva segona ronda, després d’una per 400.000 euros que li va permetre incorporar un nou soci que ha aportat la tecnologia per posar en marxa la plataforma.
Els recursos que ara espera captar han de permetre accelerar el seu creixement, amb el focus posat a arribar a nous mercats. Actualment, és present als Estats Units, el Canadà, Mèxic, Colòmbia, Xile, Holanda i Unió dels Emirats Àrabs. Amb una plantilla de deu empleats, l’equip més gran està situat als Estats Units, el mercat més gran i el més complex al qual s’expandeixen els seus clients. L’any passat van facturar 500.000 euros i preveuen una xifra similar per a enguany, tenint en compte que s’han concentrat a desenvolupar la seva plataforma i han prioritzat els clients més grans, desistint dels petits. Encara no han registrat beneficis.
Compten amb una desena de clients, als quals gestionen 150 projectes i facturen entre 15 i 80 milions d’euros. Alguns exemples són Jamones Andrés Izquierdo, que ja operava en països europeus com Dinamarca, Finlàndia i Grècia, i amb GüipUp ha fet el salt a Paraguai i el Brasil; Mun Kombucha, que començarà la seva comercialització a Països Baixos, o Laboratori Boniquet, que tenia una filial a Mèxic i ara llançarà la seva marca blanca als Estats Units. El perfil de companyia que busquen són aquelles amb una certa envergadura que vulguin fer el salt a mercats més complexos i grans, com el nord-americà.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…