L'empresa barcelonina destinarà els recursos a desenvolupar un nou centre d'R+D al 22@, ampliar la plantilla i reforçar la seva internacionalització
Cada vegada són més els que decideixen reduir o eliminar el consum de carn de la seva dieta. Ho fan conscienciats per l’impacte d’aquesta indústria en el medi ambient, així com per reduir el patiment animal. Alternatives vegetals com les que ofereix Heura troben cada vegada un públic més gran, demostrant que la seva carn que no és carn està bona i també és saludable.
D’aquesta manera s’entén que la startup barcelonina hagi aconseguit captar més de quatre milions d’euros en només 12 hores a través de Crowdcube, plataforma britànica per invertir en empreses emergents. Ho ha fet sumant uns 4.500 inversors en la seva última campanya de micromecenatge. En declaracions a The New Barcelona Post, el cofundador d’Heura, Bernat Añaños, explica que l’objectiu d’aquesta campanya era donar entrada en l’accionariat als consumidors que comparteixen la seva estratègia, amb l’objectiu que se sentissin més part de l’empresa.
La quantitat mínima per invertir ha estat de 20 euros i la màxima, de 20.000 euros. La inversió mitjana s’ha situat en els 925 euros. Els participants en aquesta ronda són de països com Regne Unit, França, Itàlia, Suïssa, així com Espanya. Gairebé la meitat dels inversors tenen edats compreses entre els 18 i 35 anys, i el 42% són dones. Amb aquest perfil, Añaños subratlla que Heura “trenca amb els estigmes de la inversió”.
La quantitat mínima per invertir ha estat de 20 euros i la màxima s’ha situat en els 20.000 euros
Molts dels inversors han participat de manera simbòlica per donar suport a la seva filosofia empresarial. Alguns també han invertit per primera vegada en una ronda. La majoria són persones individuals, remarca Añaños, tot i que assenyala que ben aviat donaran a conèixer els noms més coneguts que han participat en la ronda. Al juny de l’any passat, Heura va captar quatre milions d’euros en una altra campanya de micromecenatge. Hi van participar més de 3.000 inversors, entre els quals hi havia els futbolistes Saúl Ñíguez, Cesc Fàbregas, Borja Iglesias, Sergi Roberto i Chris Smalling.
Tots ells s’han sumat a l’accionariat d’Heura, en el qual també participen fons internacionals com New Crop Capital (EUA), Green Monday (Hong Kong), Kale United (Suècia) i Tech Transfer Agrifood (Espanya). A més, són socis de l’empresa inversors com el fundador de Glovo, Oscar Pierre, i el belga Michiel van Deursen.
Fundada l’any 2017, l’empresa destinarà els recursos obtinguts en l’última ronda a reforçar les seves línies estratègiques, com el desenvolupament de l’Heura Lab 2.0, que ha de servir per accelerar la creació de nous productes de proteïna d’origen vegetal i generar noves tecnologies de producció amb una petjada de carboni mínima. Añaños sosté que el nou centre, que estarà situat al 22@, obrirà en els pròxims mesos. Actualment, l’equip d’R+D de l’empresa se situa en els 15 treballadors, xifra que creixerà fins als 30 amb el nou centre. També augmentaran la plantilla d’altres departaments, responent al creixement que està registrant globalment, passant dels 130 actuals fins als 200 d’aquí a finals d’any.
El nou centre d’R+D d’Heura, que estarà situat al 22@, obrirà en els pròxims mesos
Al llarg de 2022, Heura té previst desenvolupar fins a deu nous productes, que se sumaran a les seves nuggets, hamburgueses, salsitxes, xoriço o mandonguilles que imiten la carn de pollastre, de vedella o de porc. L’empresa també està centrada a reduir el preu dels seus productes, evitant que sigui un factor dissuasiu a l’hora d’inclinar-se per consumir Heura o productes carnis.
Fer accessible la seva proteïna vegetal també significa arribar a més països i consolidar la seva posició a Espanya, indica Añaños. Itàlia, França, Regne Unit, Països Baixos i Mèxic són els mercats en els quals volen enfortir-se. La companyia té la previsió d’arribar a nous mercats europeus. Ara, els seus productes poden adquirir-se a supermercats de 22 països, tot i que Heura també té en els restaurants una de les seves principals línies de negoci.
La companyia barcelonina va duplicar la seva xifra de negoci el 2021, aconseguint unes vendes de 17,7 milions d’euros, enfront dels vuit milions de 2020. De cara a aquest 2022, preveuen, com a mínim, tornar a duplicar la facturació. Els resultats responen al llançament de nous productes i al ràpid creixement del nombre de botigues on és present la marca, xifra que es va multiplicar per quatre en l’exercici anterior. Actualment, se situa en els 14.000 punts de venda.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…