El sector dels cotxes de segona mà tampoc s’ha escapat del procés de digitalització de les compres, podent-los trobar, fins i tot, a Wallapop. Amb la immensitat d’anuncis que hi ha penjats a múltiples plataformes, moltes vegades costa discernir entre els que són fiables i els que no ho són, amb el risc de ser víctima d’estafes o comptaquilòmetres manipulats. Davant d’aquest panorama va néixer Heycar, una plataforma online on comprar cotxes de segona mà comercialitzats per concessionaris que garanteixen que els vehicles han passat la revisió i disposen de garantia, incloent-hi només aquells que tenen menys de vuit anys d’antiguitat i han circulat com a màxim fins a 150.000 quilòmetres, a més de disposar de seminous i de kilòmetre 0.
Heycar va néixer a Alemanya el 2017. Ho va fer de la mà del grup Volkswagen, que havia detectat entre els seus concessionaris la preocupació per no poder posicionar-se bé en la nova realitat digital. Dos anys més tard es va expandir al Regne Unit, sumant a Mercedes. A Espanya va arribar a finals de 2020, després que Seat, el seu accionista principal, identifiqués el mateix problema que s’havia vist a Alemanya. Amb seu a Barcelona, triada per la influència de l’automobilística de Martorell, la presència de startups i la seva projecció internacional, la plataforma compta amb una plantilla d’uns 30 treballadors a la seva filial espanyola, dels quals 24 estan a la capital catalana, i espera poder-la ampliar durant aquest any.
Des de la seva arribada, la plataforma ha sumat a uns 400 concessionaris, a través dels quals ofereix més de 24.000 cotxes de 42 marques diferents, amb Volkswagen, Audi, Seat i Mercedes com les marques més populars. De cara a finals d’any, el seu director general, Fedor Artiles, assenyala que tenen la previsió de consolidar una xarxa de 500 concessionaris i més de 35.000 vehicles d’ocasió. Malgrat el context actual de crisi en la indústria de l’automòbil, el directiu confia que Heycar continuarà creixent a Espanya al llarg d’aquest 2021. Més tenint en compte la incertesa econòmica que ha portat la pandèmia, com també la transformació que està vivint el sector cap a l’electrificació, fent que surti més a compte comprar un cotxe de segona mà que un completament nou mentre la situació no s’aclareix.
Segons detalla Artiles, el funcionament de Heycar és senzill. A través de diversos filtres, que classifiquen els anuncis segons la marca, el model o el preu, l’usuari troba les opcions que més s’ajusten a les seves preferències. Una vegada ha triat uns quants models, se li calcula la mensualitat i se li faciliten opcions per finançar-lo, així com s’envien les seves dades al concessionari que ha penjat l’anunci. És aquí on està la principal diferència respecte a altres plataformes: els concessionaris no paguen per posar l’anunci a Heycar i només ho han de fer quan algun usuari s’interessa per un model seu i obté les seves dades. Així mateix, quan això passa, els concessionaris reben el suport de l’equip comercial de la plataforma, que els ajuden a transformar aquest interès en una compra.