Hispano Suiza vol situar Barcelona en la primera divisió mundial del cotxe elèctric

No és només un cotxe de mil cavalls 100% elèctric i amb un cost de més d'un milió i mig d'euros. El nou Hispano Suiza Carmen ofereix a Barcelona una oportunitat única per projectar la seva marca a escala internacional i posicionar-la a l'avantguarda tecnològica i, de nou, al podi del millor disseny. L'objectiu de l'empresa passa per fabricar també cotxes més assequibles.

[dropcap letter=”U”]

n model d’Hispano Suïssa torna a rodar per les carreteres. És difícil veure’l, perquè, per ara, només hi ha un exemplar en funcionament d’aquest superesportiu made in Barcelona 100% elèctric, l’anomenat cotxe zero. Hi ha quatre Hispano Suiza Carmen més a la cadena de producció que la mítica marca d’automòbils —propietat del Grup Peralada— ha instal·lat a Montmeló (Barcelona), en una nau de més de mil metres quadrats situada a prop de Circuit de Catalunya.

IMATGE DEL NOU HISPANO SUIZA CARMEN CIRCULANT PER BARCELONA.

Un equip de 42 professionals (mecànics, enginyers, dissenyadors, tapissers …) treballen amb cura per construir un vehicle que ha estat íntegrament concebut i dissenyat a Catalunya i que es troba a l’avantguarda del cotxe elèctric a la categoria més alta del mercat. De fet, és un model únic en el segment dels hypercars (més de 750 cavalls), ja que els cotxes de la competència porten motor de combustió.

 

L’Hispano Suiza Carmen està fabricat amb un monocasc de fibra de carboni i equipa una bateria d’ió liti (80 kWH) i un motor elèctric fabricat a mida, amb una potència de 750 KW (1.019 CV) i capaç d’accelerar a 100 km / h en menys de 3 segons. El 83% dels components del Carmen es fabriquen a Espanya i el 65% procedeixen de l’àrea de Barcelona, ​​”on es troba el gran talent de molts anys acumulats en la indústria de l’automoció”, segons explica Sergio Martínez Campos, conseller delegat de la nova Hispano Suiza Cars.

Sergio Martínez Campos, conseller delegat i soci d’Hispano Suiza Cars.

L’accionariat d’aquesta companyia està controlat per la família Suqué Mateu, propietària de la marca i del Grup Peralada. Martínez Campos també és soci, al costat d’altres minoritaris. L’enginyeria catalana d’automoció QEV Tecnologies, especialitzada en motors elèctrics i en projectes de mobilitat elèctrica, opera com a soci tecnològic i com a fabricant dels nous Hispano Suiza. QEV ha innovat i desenvolupat algunes de les tecnologies més avançades que equipen els cotxes de la Fórmula E, el gran campionat mundial de cotxes elèctrics.

“Hem unit al Grup Peralada amb l’experiència d’QEV, aquest és un projecte basat en l’espectacular talent local de què disposem; ens ho hem de creure més”, emfatitza Martínez Campos. Joan Orus, director tècnic, i Francesc Arenas, director de disseny, són dos dels principals noms propis que hi ha darrere del primer cotxe elèctric 100% made in Barcelona.

Hispano Suiza és una start up, però és molt important per a Barcelona, ​​ja que darrere d’aquesta marca hi ha una història de 116 anys d’indústria de l’automòbil, una història que és molt més que un cotxe, és un estil de vida i el somni d’una família”, apunta Martínez.

Darrere de la marca hi ha una història de 116 anys, una història que és molt més que un cotxe, és un estil de vida i el somni d’una família

Però tornem al taller de Montmeló. La primera de les quatre unitats que s’estan fabricant —el cotxe 1— es lliurarà al seu propietari el març de 2021, just dos anys després que la nova Hispano Suiza presentés el model Carmen al Saló de l’Automòbil de Ginebra el 2019. Aquest esdeveniment va suposar la resurrecció d’una marca més de setanta anys després que sortís de la cadena de producció l’últim Hispano Suïssa, el 1946.

Els germans Javier i Miguel Suqué, al Saló de l’Automòbil de Ginebra.

La pandèmia ha complicat, però no impedit, la comercialització de les úniques 19 unitats que es fabricaran del model Carmen. Són 19 per l’any de la resurrecció i també per l’any de naixement, el 1904.

Fins ara, ja s’han venut quatre cotxes —dos des de l’inici de la Covid-19—, encara que existeixen negociacions amb altres 36 amants dels denominats hipercotxes que han contactat amb l’empresa des que es va donar a conèixer el model a Ginebra.

Només es fabrica sota comanda i la producció de cada unitat triga entre nou i dotze mesos, ja que cada cotxe és únic en poder-se personalitzar fins a l’extrem. De fet, el comprador del primer Carmen, Michael Fux, ha demanat que l’hi pintin d’un cridaner color fúcsia també únic, el Fuchsia Fux.

El magnat Michael Fux, afincat als EEUU, és el propietari del primer Hispano Suiza Carmen, personalizat en color fúcsia.

I qui és Michael Fux? És un empresari dels EUA d’origen cubà que ha amassat una gran fortuna gràcies a la venda de matalassos. És un vell conegut en aquest estretíssim segment de cotxes d’hiperluxe, amb una col·lecció de més de cent vehicles, tot i que l’Hispano Suiza Carmen serà el primer que tingui cent per cent elèctric.

Obertura d’una botiga a Mèxic

La segona unitat volarà també al continent americà, l’abril de 2021, i més concretament a Mèxic, on resideix el segon client de la marca, l’empresari José San Vicente, president de Grup Sanvi. Ell es convertirà, a més, en ambaixador d’Hispano Suïssa i en el primer dealer o representant internacional de la firma, el que implicarà, aviat, l’obertura d’una flag ship d’Hispano Suiza a Polanco.

No ha transcendit la identitat de les persones que han encarregat el tercer i el quart Hispano Suiza Carmen —cap és espanyol—, però es lliuraran també el 2021. L’objectiu de la marca és haver comercialitzat tots els Carmen en un termini de quatre o cinc anys.

“El procés de venda d’aquest tipus de cotxes és llarg, no només perquè estan valorats en un milió i mig d’euros, sinó perquè es tracta d’una decisió de compra més emocional que impulsiva. El perfil dels nostres compradors no són tant multimilionaris com súper col·leccionistes, persones amants del disseny i del motor que busquen comprar peces úniques, obres d’art”, afirma el conseller delegat.

Els nostres compradors són col·leccionistes, amants del disseny i del motor que busquen peces úniques, obres d’art

Segons l’executiu, Carmen compleix amb aquests requisits aspiracionals que busca aquest tipus de comprador: “és una edició limitada de només 19 unitats totalment personalitzables i, alhora, és una marca que ofereix llegat, exclusivitat, elegància, última tecnologia i fiabilitat”.

Un del models fabricats per Hispano Suiza entre 1904 y 1946.

Des que el model es va donar a conèixer l’any 2019, el gran repte ha estat precisament oferir confiança, ja que la marca estava desapareguda del mercat des de 1946. Durant aquestes quatre dècades, la firma fundada a Barcelona el 1904 per Damià Mateu i per l’enginyer Marc Birkigt es va convertir en llegenda i en sinònim de fiabilitat a tot Europa, juntament amb Rolls Royce.

Ha estat precisament el besnét de Mateu, Miguel Suqué Mateu, vicepresident del Grup Peralada, l’artífex de la renaixença d’aquesta icona. Un autèntic somni fet realitat i que converteix Hispano Suiza en l’única marca del món que ha estat sempre en mans de la mateixa família, un element molt important per als compradors. A més, Hispano Suiza ha passat a ser l’única empresa 100% espanyola d’Anfac, la potent patronal del sector de l’automoció.

Miguel Suqué Mateu, president d’Hispano Suiza i vicepresident del Grup Peralada.

Miguel Suqué no només ha rendit homenatge al seu besavi, sinó també a la seva mare, la ja desapareguda Carmen Mateu, gran mecenes i impulsora del Festival de Peralada, amb el seu nom s’ha batejat el cotxe.

Hispano Suiza acaba d’ampliar la gamma amb el Carmen Boulogne, una variant més esportiva de la qual es fabricaran només cinc unitats (les altres catorze seran del model original).

L’Hispano Suiza Carmen Boulogne s’ha presentat aquest any.

Després de la signatura d’un acord per establir una oficina de vendes a Mèxic, l’empresa prepara contractes amb nous dealers a Alemanya, Orient Mitjà i els Estats Units per impulsar la comercialització i la projecció internacional del disseny made in Barcelona.

Hispano Suiza no s’ha rellançat per fabricar només 19 cotxes, el projecte continuará

I un cop venuts els 19 cotxes, què? “Està clar que la marca Hispano Suïssa no s’ha rellançat per fabricar només 19 cotxes; el projecte continuarà“, assegura Martínez Campos. Avança que l’empresa projecta ja fer el següent pas: entrar en un segment de cotxes elèctrics amb un preu més accessible. La il·lusió és mantenir la producció a Barcelona i consolidar la capital catalana com a referència en disseny i mobilitat elèctrica.

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • Creativitat

El Museu Picasso viatja a París a ritme de cancan

L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024