Influents de la setmana desembre 2021 3

TOP INFLUENTS DE LA SETMANA

Setmana a setmana, una selecció de tres protagonistes que han destacat en el món empresarial, social i cultural

DESEMBRE 2021

JOAN FONT

President de Bon Preu

Joan Font Fabregó, president i director general del grup familiar de distribució Bon Preu, ha estat guardonat enguany pels joves empresaris d'Aijec, que li han atorgat el premi a la Millor Trajectòria Professional, iniciada fa 47 anys amb l'obertura del primer supermercat Bonpreu. Nascut a Torelló (Osona), Font ha sigut l'artífex del gran creixement de la cadena, propietària de les marques Bonpreu i Escalt i de les benzineres EsclatOil, amb una xarxa d'uns 200 punts de venda repartits per tot Catalunya. Amb una facturació de 1.625 milions d'euros l'any 2020, Bon Preu és avui el principal grup català del sector. Font és actualment l'únic propietari de l'empresa, ja que el 2019 va comprar la part del seu germà després d'anys d'enfrontaments. El procés de successió generacional ja està encarrilat: la seva filla Anna Font ha anat creixent dins de l'empresa i ara n'és la directora comercial.

Bon Preu té en marxa un potent pla d'expansió amb la constant obertura de nous establiments, el creixement de la seva botiga online i la posada en marxa de noves àrees de negoci, com la venda d'energia elèctrica. El grup és un dels motors de creació de llocs de treball a Catalunya, amb una plantilla de més de 9.000 professionals. També és una de les empreses amb més volum inversor, amb 150 milions previstos per l'actual exercici. Per seguir desenvolupant els seus plans de futur, Bon Preu acaba d'anunciar la construcció d'una nova plataforma logística que ubicarà al sud de Catalunya, a Montblanc (Conca de Barberà), on preveu invertir 50 milions i crear 470 llocs de treball.

MAITE CASADEMUNT

Presidenta de Lola Casademunt

La firma catalana d'accessoris i moda femenina Lola Casademunt celebra aquest any el seu 40è aniversari en un moment dolç per a la companyia, que ha activat un important pla de creixement internacional i ha fitxat la model Nieves Álvarez per llançar la nova campanya d'imatge. L'empresa va ser fundada a Cardedeu (Barcelona) el 1981 per Lola Casademunt i actualment és la seva filla Maite, presidenta i directora creativa, qui lidera la firma, juntament amb Paco Sánchez, executiu amb llarga trajectòria al sector que va assumir la direcció general el 2020 procedent de Pronovias.

Lola Casademunt va néixer com un modest taller artesanal d'accessoris per als cabells que la fundadora va crear després de quedar-se vídua. Avui, s'ha convertit en una marca que compta amb 7 botigues pròpies, 4 franquícies, 16 córners a El Corte Inglés i més de 580 punts de venda multimarca entre Espanya i Portugal. Amb una plantilla de cent persones -el 90% dones- i una facturació superior als nou milions d'euros, l'empresa ha iniciat aquest any la seva expansió internacional amb l'entrada a França, Bèlgica, Itàlia i el Regne Unit i amb la vista posada als Estats Units i Llatinoamèrica. La companyia treballa amb dues línies, Lola Casademunt i Lola Casademunt by Maite i té com a ensenyes distintives la màxima cura pels detalls, l'ús del color i els estampats animal print.

FRANCISCO IBÁÑEZ 

Dibuixant i guionista

El Govern de la Generalitat entrega aquesta setmana la Creu de Sant Jordi a Francisco Ibáñez Talavera, dibuixant i guionista nascut a Barcelona l'any 1936. Es vol reconèixer així la seva prolífica carrera artística i el fet d'haver esdevingut un referent humorístic per a diverses generacions gràcies a historietes com les de Mortadelo y Filemón. "La seva trajectòria reflecteix 60 anys dedicats a donar vida, amb un llapis i un paper, a personatges que formen part de la nostra història col·lectiva", destaca el Govern, que amb la seva màxima distinció també vol posar en relleu la seva creativitat excepcional, la seva capacitat incansable de treball i el fet que Ibáñez s'hagi convertit en un mestre de professió per molts il·lustradors d'arreu, que el consideren un autèntic referent en el món del còmic.

Ibáñez va publicar el seu primer dibuix amb onze anys, però abans de poder-se dedicar professionalment al món dels tebeos i els còmics va treballar en el sector de la banca. Compaginava la seva feina al Banesto amb els dibuixos que feia per l'Editorial Marco. L'any 1957 ja es podia guanyar la vida amb la seva autèntica vocació i va trobar l'empresa on fer-se gran, l'Editorial Bruguera i la revista Pulgarcito, on va publicar les primeres historietes dels mítics detectius privats Mortadelo y Filemón. El dibuixant també va treballar a Grijalbo i Ediciones B, amb unes vendes acumulades de més de 100 milions d'exemplars venuts de les seves obres.