El grup hoteler britànic InterContinental Hotels Group (IHG) ha anunciat que a finals d’estiu preveu revitalitzar la seva presència a Barcelona amb l’obertura d’un hotel Intercontinental, una marca que ara no està present a la ciutat. No construirà un establiment nou, sinó que remodelarà i reposicionarà cap a una categoria superior l’actual Hotel Crowne Plaza, situat a la confluència entre el carrer Lleida i l’Avinguda Rius i Taulet, al costat de l’històric recinte firal de Montjuïc.
El Crowne Plaza, una de les altres marques del grup IHG, fa molts mesos que està tancat a causa de la pandèmia i s’ha aprofitat aquest període per impulsar una profunda rehabilitació a la qual es destinaran 14 milions d’euros. L’objectiu és transformar l’establiment en un hotel de cinc estrelles, enfront de les quatre que tenia fins ara, i posicionar-lo en la categoria d’hotels de luxe del grup amb la marca Intercontinental.
El nou establiment tindrà 273 habitacions, amb 17 junior suites i una suite presidencial de gairebé 200 metres quadrats. Pel tipus de clientela que preveu atreure i a la seva ubicació, hi haurà molt espai, uns 3.000 metres quadrats, reservats per l’organització de congressos i reunions, amb una configuració de fins a 18 sales amb capacitat per 1.200 persones.
Hotel Intercontinental Barcelona prepara l’obertura de tres restaurants —un d’ells assessorat per un xef amb estrella Michelin— i un bar cocteleria i disposarà d’una terrassa que també podrà acollir tota mena d’esdeveniments. Una de les altres propostes d’aquest nou cinc estrelles serà un spa de 1.200 metres quadrats. Es preveu que l’establiment estigui dotat del certificat de sostenibilitat i turisme responsable Biosphere. Tecnològicament es vol situar a l’avantguarda, oferint als clients serveis 5G i experiències vinculades amb la realitat augmentada i la realitat virtual.
Actualment a España, IHG posseeix l’emblemàtic Hotel Intercontinental Madrid, situat al Paseo de la Castellana, i fins a 27 establiments més amb altres marques, com Indigo, Kimpton, Holiday Inn, Crowne Plaza o Six Senses, ensenya que aviat arribarà a Eivissa. A la ciutat de Barcelona, el grup hoteler, a més a més de l’ara remodelat Crowne Plaza de Montjuïc, explota l’Hotel Kimpton Vividora —situat al carrer del Duc, al barri Gòtic— i l’Hotel Indigo Barcelona, a la Plaça Catalunya.
Un altre cadena que confia en el potencial de recuperació de la marca turística Barcelona i en el turisme de negocis és el gegant estatunidenc Hilton, que ha anunciat l’obertura, aquest estiu, de l’Hotel Hampton by Hilton Barcelona Fira, en aquest cas ubicat a la Plaça Europa, 33, a L’Hospitalet de Llobregat, al costat del recinte firal de Gran Via.
És la primera vegada que obrirà a l’àrea de Barcelona un hotel sota la marca Hampton, posicionada, no en el segment del luxe, sinó en la gamma mitja alta (upper–midcale) del mercat, dirigida a professionals del món dels negocis que volen allotjar-se en un hotel amb bon servei i habitacions de qualitat situat en una ubicació estratègica, prop de l’aeroport i del recinte firal.
El nou Hampton by Hilton Barcelona tindrà onze plantes i 241 habitacions i es preveu que generi uns 40 llocs de treball. L’edifici on els mesos vinents s’inaugurarà l’hotel és propietat del fons ActivumSG Fund VI, de la gestora ASG Capital Management, molt activa darrerament en el mercat hoteler de la capital catalana. ASG ha invertit 40 milions d’euros en aixecar l’hotel i ha firmat un contracte de lloguer a llarg termini amb la companyia holandesa Borealis Hotel Group, que és qui va negociar la franquícia per lluir la marca Hampton by Hilton.
Borealis, en paral·lel, ha encarregat a l’empresa espanyola Panoram Hotel Management la gestió de l’establiment, és a dir, l’operativa del dia a dia. Panoram també gestiona l’altre Hampton by Hilton que existeix a Espanya, ubicat a Alcobendas (Madrid), inaugurat el passat mes d’octubre. A més a més, la gestora multimarca dirigeix altres establiments de Hilton al mercat espanyol, com el Double Tree by Hilton Madrid Prado o el nou Tapestry Collection by Hilton, a Atocha, que preveu obrir aquest any.
Panoram —l’antiga Hoteles Temáticos— és una empresa familiar que gestiona una cartera de deu hotels ubicats a Madrid, Barcelona i La Rioja. A la capital catalana duplicarà la seva presència amb aquest nou Hilton, ja que fins ara només gestionava el Mercure Barcelona Condor, a la Via Augusta. “Aquest acord suposa per nosaltres continuar avançant en els acords de gestió hotelera i reforça la nostra presència a Barcelona. Amb aquest nou hotel, aconseguirem aportar valor afegit a una de les zones empresarials més importants de Catalunya, a través d’una experiència única, gràcies al saber fer assegurat de la marca Hampton by Hilton”, destaca Guillermo Pérez-Palacios, director general de l’empresa.
Brian Betel (ASG): “Barcelona esperem que tornarà a ser una de les destinacions turístiques més visitades d’Europa i un imant per a conferències internacionals i fires comercials”
El fons ASG, dirigit per Saul Goldstein, va anunciar a començaments d’any la compra de l’Hotel Nobu Barcelona, situat a la plaça dels Països Catalans, al grup Selenta per uns 80 milions d’euros. La gestora també promou el nou Hotel Hard Rock, ubicat al Port Fòrum i pressupostat amb 200 milions. En total, ASG suma ara a la capital catalana quatre hotels en explotació o en construcció amb un total de 1.150 habitacions. “Aquesta inversió oferirà als nostres inversors una excel·lent exposició a una ciutat que esperem que tornarà a ser una de les destinacions turístiques més visitades d’Europa i un imant per a conferències internacionals i fires comercials”, va destacar un dels gestors del fons, Brian Betel, quan van adquirir el Nobu.