La firma tèxtil italiana lloga el local de 420 metres quadrats que ocupava la cadena Pimkie i on preveu obrir una botiga de roba interior masculina amb la marca Intimissimi Uomo
Fa dos anys, coincidint amb els primers passos cap a una “nova normalitat” després de la voràgine epidemiològica, la consultora Marco apuntava en un estudi que el comerç electrònic havia augmentat a Espanya fins a un 60%, un hàbit que s’havia estès també en persones majors de 65 anys. Una tendència que encara avui sembla ser vigent entre els consumidors i que ha portat a les grans multinacionals a apostar per un nou model de negoci.
La companyia francesa de moda Pimkie s’ha sumat a aquest corrent de canvis i ha efectuat una reestructuració que, segons els seus propietaris, ve promoguda per “causes econòmiques, organitzatives i estructurals“. Després que al març d’aquest mateix any anunciés el tancament de 16 establiments a Espanya, deixant així a 52 treballadors en expedient de regulació d’ocupació (ERO), la firma pertanyent a la família Mulliez ha dut a terme un altre tancament: el número 28 del Portal de l’Àngel, que suposa una reducció de fins a quaranta els punts de venda propis en territori espanyol.
El 2020, la Confederació Espanyola de Comerç va comptabilitzar que uns 63.000 establiments s’havien vist obligats a abaixar les persianes, a causa dels danys originats per la covid, la competència feroç de les grans empreses o la falta de digitalització en els negocis més modestos. Paral·lelament, algunes cadenes del sector tèxtil estan tancant expressament els seus locals més petits per a concentrar la seva activitat cap a espais més grans i millor situats. Aquests tancaments, sumats al bon rendiment online, proporcionen estalvis que milloren la seva eficiència.
Aquest seria el cas del Grup Calzedonia, que prepara l’obertura d’un nou establiment Intimissimi Uomo. Aquesta nova botiga recollirà el testimoni de Pimkie en un local de 450 metres quadrats, situat en una de les zones més apreciades de Barcelona. L’empresa italiana de llenceria pretén ampliar la seva presència en la principal artèria comercial de la capital catalana. Amb aquesta operació, que veurà a llum els pròxims mesos, seran un total de quatre les botigues del grup obertes a l’avinguda més concorreguda de la ciutat: Tezenis, en el número 12; Intimissimi, en el 18 i una altra Intimissimi Uomo, en el número 3.
I és que Portal de l’Àngel no només és la via més transitada que connecta la Plaça de Catalunya amb el centre cultural i històric de Barcelona, el barri Gòtic, sinó que també és el carrer més car d’Espanya, amb una renda mitjana valorada en 295 euros per metre quadrat.
Calzedonia és un important grup internacional, especialitzat en el disseny, la producció i la distribució de moda íntima, moda de bany i calceteria. El grup compta en l’actualitat amb diferents marques, entre les quals es troben la mateixa Calzedonia, a més a més de Tezenis, Intimissimi i Falconeri. Disposa de més de 5.000 punts de venda distribuïts en 57 països. Aquesta operació immobiliària ha estat possible gràcies a la gestió d’aRetail, amb la col·laboració de JLL Serveis Immobiliaris.
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…
L'Ajuntament i la Generalitat acorden també accelerar la prolongació de l'L4 entre La Pau i…
La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…
L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…