Deu pel·lícules clau en la història del Cinema

Del cinema mut al cinema dels grans estudis de Hollywood, del classicisme al cinema experimental, de Méliès a Stan Laurel i Oliver Hardy a la ‘Magnòlia’ de Paul Thomas Anderson o de C. B. De Mille a Steven Spielberg, potser podríem dir que el cànon fílmic ha passat per més mutacions que la literatura del segle XX. Mutacions accelerades. La selecció que presentem és del tot accessible gràcies al DVD, una nova mutació del cinema

2

Vida d’Oharu

KENJI MIZOGUCHI, 1952

Mizoguchi mostra amb un sàdic criteri exhibicionista la terrible peripècia vital d’una prostituta: la felicitat és un miratge efímer i el happy end una impossibilitat sobrenatural. La violència, el sexe i la mort impregnen rotundament la pel·lícula, però no es veuen –se senten i es flairen– gràcies a les maniobres el·líptiques i a l’ús esplendorós d’un mecanisme narratiu que es desplega de la mateixa manera que els pergamins pintats a mà.

Escena de presentació de la protagonista.