Iryo reforça la seva aposta pel mercat espanyol connectant Barcelona amb Sevilla. L’operador ferroviari italià operarà la nova ruta a partir del 10 de desembre i oferirà quatre freqüències al dia, dues anades i dues tornades, cada dia de la setmana. En total, oferirà més de 673.000 places cada any per a aquest trajecte.
La ruta d’Iryo durarà cinc hores i cinquanta minuts, i tindrà parades a Saragossa, Madrid, Còrdova i Sevilla, deixant-se pel camí a Tarragona i Lleida. Sí que inclourà la capital tarragonina en la temporada estival, amb una de les freqüències diàries fent-hi parada.
Cada dia, els trens sortiran de Barcelona a les 09:50 i les 13:45, i arribaran a Sevilla a les 15:36 i 19:39, respectivament. D’altra banda, els que surtin de la capital andalusa sortiran a les 06:54 i les 16:20, i arribaran a l’estació de Sants a les 12:45 i a les 22:10.
La companyia privada, participada per Trenitalia, Air Nostrum i Globalvia, va començar a circular a Espanya el novembre de l’any passat, amb la ruta Barcelona i Madrid, operada fins fa uns anys en exclusiva per Renfe i on ara també hi ha la francesa de baix cost Ouigo. Mentre que Ouigo competeix en preus, Iryo ho fa en serveis a bord i amb una flota completament nova.
Fa uns dies, Renfe va llançar precisament una promoció per viatjar en AVE entre Catalunya i Andalusia. Ho va fer després de reforçar les seves rutes entre Barcelona i Màlaga, en aquest cas amb parades a Tarragona i Lleida, passant dels dos serveis diaris als quatre i sumant 1.000 places diàries. Aquests es complementen amb la ruta Barcelona-Còrdova-Sevilla, amb quatre trens diaris, i la de Barcelona-Còrdova-Granada, amb dos. L’oferta de Renfe, que s’acaba aquest divendres, ofereix bitllets des de 30 euros als viatges que es facin des de finals d’aquest octubre i durant tot el 2024.