[dropcap letter=”G”]
oogle vol estrènyer vincles amb Barcelona. Així ha quedat de manifest en la trobada que el Country Manager de Google Cloud a Espanya i Portugal, Isaac Hernández, va mantenir amb mig centenar de representants de l’ecosistema digital barceloní, amb motiu del Business Break Lunch de 2018, organitzat al Pier 01 per Barcelona Tech City, en col·laboració amb Google i Nubalia, un dels principals partners del gegant tecnològic a Espanya. A l’esdeveniment van acudir directius de Necsia, Gravient, Ionic AI, Rheo Diagnostics, Byhours, Alta Life Sciences, Valudio i Sapientis, entre d’altres.
Després del dinar, Hernández va concedir una entrevista a The New Barcelona Post on va revelar l’aposta de Google per la ciutat i la seva imparable transformació digital:
Quin ha estat l’objectiu d’aquesta trobada?
Considerem important estar a prop del sector. Google és encara una startup per la seva cultura de la innovació, però és també gran i complexa d’entendre per dins, perquè és molt matricial. Volem tractar de simplificar aquesta complexitat a través de ser a prop del sector. Volem ajudar les seves empreses emergents a tenir més èxit, a expandir-se globalment, a fer el salt. Google ja va passar per aquest estadi i ens agrada compartir el nostre coneixement tecnològic i també en àmbits com el de la captació i retenció de talent.
També són partners d’empreses en transformació digital?
Sí, Google és nativa digital. Hem complert 20 anys i comptem amb 92.000 empleats, però per dins seguim sent una empresa nativa digital que pot ser catalitzadora de transformació digital per a d’altres. Google és partner d’empreses que senten que el món va més ràpid que la seva companyia i que fer petits canvis no és suficient, que veuen que a cada indústria hi ha una disrupció.
Com ajuda Google a la transformació digital de les empreses?
Intentem ajudar-les en tres àmbits. El primer, amb la tecnologia: el cloud (núvol), que està darrere de la disrupció del mòbil, el Big Data o el machine learning els permet velocitat, seguretat i agilitat. El segon és la transformació de processos. I el tercer, i el més bonic, és el canvi en la cultura d’empresa, ja que la clau segueixen sent les persones i cal sacsejar l’organització, amb transparència, confiança i millor flux d’informació. El viatge de la transformació digital és un viatge difícil per naturalesa.
Trobades com aquesta suposen també per a Google un acostament a la ciutat?
Sí, Barcelona està molt alta en el radar de Google. Barcelona és súper rellevant per les seves grans empreses, però el que la fa encara més rellevant és l’èxit generat per un ecosistema d’emprenedors envejable que l’ha convertit en una de les top d’Europa. Felicito la ciutat i els que ho fan possible.