El saló congrega a la indústria audiovisual mundial a la ciutat, amb hotels i restaurants plens. Els expositors catalans que hi han participat preveuen generar un volum de negoci de més de vuit milions d’euros.
L’Integrated Systems Europe (ISE), fira líder en el sector audiovisual, ha tancat l’edició de 2023 superant totes les expectatives i registrant una assistència de 58.107 assistents de 155 països, una xifra rècord des de la seva arribada a la ciutat l’any 2021. Una activitat firal intensa que s’ha deixat veure més enllà de Fira Gran Via, amb una setmana frenètica per a sectors com l’hoteler, la restauració i l’oci. El saló s’ha reivindicat aquesta setmana com el nou protagonista del calendari firal barceloní, exhibint múscul davant de l’etern líder, el Mobile World Congress (MWC).
Amb passadissos i stands plens des del dimarts fins a aquest divendres, l’ISE ha deixat enrere la primera edició testimonial a Barcelona i també ha aconseguit superar la de l’any passat, amb una afluència de 43.700 congressistes. Constata així que la decisió d’abandonar Amsterdam, la seva anterior ubicació, per créixer a Barcelona, va ser un encert, tot i que encara no s’han superat les xifres prepandèmiques, amb més de 81.000 assistents l’any 2019.
“Ha estat una setmana extraordinària. Hem tingut una afluència de visitants sense precedents i hem exposat una gran quantitat de continguts”, ha valorat el seu director general, Mike Blackman, qui s’ha mostrat especialment agraït per l’assistència del Rei i del president de la Generalitat, Pere Aragonès. Malgrat que aquí la representació institucional es doni per fet a les principals fires, a Amsterdam, mai van rebre aquest grau de reconeixement.
El saló ha aconseguit aquests resultats recuperant el seu calendari habitual, a principis de febrer, i contractant la superfície expositiva més gran que ha tingut mai, amb un total de 56.870 metres quadrats repartits en sis pavellons. Res a veure amb els 4.000 metres quadrats que va ocupar l’any 2021 i superant també els 45.000 metres quadrats repartits en cinc pavellons de l’any passat.
A més a més, la indústria catalana també ha aprofitat la fira. “El balanç que fem és espectacular”, sosté el president del Clúster Audiovisual de Catalunya, Miquel Rutllant. Segons càlculs d’Acció, els expositors locals preveuen generar més de vuit milions d’euros de volum de negoci l’any vinent i un 43% ja ha tancat algun acord durant els dies que ha durat el congrés. La setantena de companyies catalanes presents en aquesta edició han mantingut més de 8.000 reunions, el 58% amb empreses estrangeres.
Amb les dates de la pròxima edició ja apuntades a l’agenda, del 30 de gener al 2 de febrer de 2024, els expositors ja han començat aquest divendres a contractar el seu espai i les reserves s’han disparat. “Preveiem que l’any que ve hi haurà moltíssima més gent i més expositors”, avança Rutllant.
L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…