Opinió

Itinera, el cas d’èxit del primer festival de música als micropobles

La startup, premi Impulsa Cultura 2021 de la Fundació Catalunya Cultura, promociona el talent local i potencia l’intercanvi cultural entre diferents regions europees

Itinera, el primer festival musical als micropobles de Catalunya, té l’objectiu de generar igualtat d’oportunitats a tot el territori i va ser mereixedor del premi Impulsa Cultura de la Fundació Catalunya Cultura l’any 2021. Creat per l’Associació de Micropobles de Catalunya i Aktive, és un nou projecte cultural, obert i integrador en què els coneixements adquirits durant el programa Impulsa Cultura de la fundació han estat essencials per al seu èxit.

L’aprenentatge proporcionat pel programa Impulsa Cultura ha accelerat el creixement del projecte i ha constatat la viabilitat del festival. Poder parlar amb ponents de diferents àmbits i poder aplicar els seus coneixements, a banda d’haver estat una immensa sort, ens ha facilitat una visió molt més perifèrica del projecte, poder treballar amb una planificació a mitjà termini, i alhora, fer un salt cap a la fortalesa empresarial.

Així mateix, el programa Impulsa Cultura ens ha donat visibilitat per crear noves aliances amb empreses de diferents sectors que comparteixen els mateixos objectius i col·laboren amb el festival. Algunes d’elles són Parlem, Mussap, SDLI, Voltea i Runrún, que van apostar pel projecte des dels seus inicis, i més tard, s’hi han afegit d’altres com Moventia i Damm. Ordre, tranquil·litat, equilibri, capacitat de diversificació i simplificació en els missatges són altres factors que han donat valor a Itinera gràcies al programa formatiu de la Fundació Catalunya Cultura.

Itinera és una startup cultural i enguany ha crescut més d’un 50% a Catalunya. Estem preparant les primeres edicions a altres territoris com les Illes Balears, la Comunitat Valenciana, Occitània i Sardenya, entre d’altres, amb l’acompanyament de diverses institucions i mecenes, amb la finalitat de promocionar el talent local i potenciar l’intercanvi cultural entre diferents regions europees. Aquest creixement ens permet consolidar el projecte empresarial amb una solidesa econòmica que ens facilita apostar per l’expansió de cara al futur. A més, representa un increment important de moviment laboral tant en persones vinculades directament al projecte com pel que fa a artistes que hi participen.

A tall d’exemple de la projecció del festival, cal destacar que del 2021 al 2022 hem passat de 105 a 150 concerts, i de 8.000 a 14.000 espectadors. La previsió per al 2023 és arribar a la xifra de 200 concerts i a 18.000 espectadors.

Des d’Itinera tenim el propòsit de consolidar la marca tot creant diferents productes i partenariats, com per exemple, Art als Micropobles, amb l’Associació per a les Nacions Unides; Packs Culturals, amb el Club TRESC i Escapada Rural; i Off Itinera, per a intercanvis culturals entre el món rural i l’urbà.

Compartir
Publicado por
Marcel Marata

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els britànics pugnaran amb Nova Zelanda per la Copa de l’Amèrica

L’Ineos Britannia s'imposa sobre l'equip italià després d'onze regates i guanya per primera vegada la…

4 d'octubre de 2024
  • Opinió

Palau 100, de nou l’excel·lència

El curs comença amb un concert que preludia una temporada memorable

4 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

La ‘Carmela’ de Plensa es queda

El rostre davant del Palau de la Música renova la seva relació amb la ciutat…

4 d'octubre de 2024
  • Música

Rússia, per començar

El Palau de la Música estrena temporada amb un esclatant repàs a dos clàssics de…

4 d'octubre de 2024
  • Opinió

Barcelona es bolca amb la Copa de l’Amèrica i el ‘retail’ es reinventa per al moment

La competició converteix la ciutat en un escenari vibrant on el comerç local aprofita cada…

3 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

BNEW encara la seva cinquena edició com a esdeveniment de referència de l’economia del futur

La cita reunirà més de 12.000 assistents en una edició en la qual comptarà amb…

3 d'octubre de 2024