La botiga que JackBeds va inaugurar fa uns dies a Sant Cugat del Vallès suposa fer un pas més en l’expansió de la marca de matalassos fora de la ciutat de Barcelona. El nou punt de venda, ubicat al carrer Santiago Rusiñol —l’artèria comercial més transitada de la ciutat vallesana— té una superfície de cent metres quadrats i s’enfocarà a la venda dels productes d’alta gamma de la marca.
El nou espai comercial és la vuitena botiga de Jackbeds, una empresa nascuda a Barcelona el juliol del 2017 que està a punt de complir 5 anys de vida i què, gràcies al seu creixement sostingut, ha aconseguit fer-se un lloc entre les grans empreses del sector del descans. La botiga que acaba de ser inaugurada funcionarà com una smart boutique, en la que es dissenyarà cada matalàs al gust del client.
El seu fundador, Alejandro Arrufat, representa la tercera generació d’una família estretament vinculada al negoci tèxtil. El seu avi, José María Arrufat, fundà Cal Sastre als anys 30 a Sant Martí de Maldà, un poble de Lleida. En el seu taller confeccionava patrons i costures per vestits i camises, i ho feia tan bé que Cortefiel va contractar-lo per obrir les seves botigues. Primer van ser punts de venda a Lleida, però ben aviat l’avi Arrufat arribaria a Barcelona per inaugurar botigues al Portal de l’Àngel o a l’Avinguda Diagonal. En aquells anys, tota la família Arrufat estava implicada en el negoci tèxtil i en l’atenció al detall.
L’Alejandro ha volgut retre homenatge al seu avi amb el nom de la seva empresa, tenint en compte que Jack són les inicials de Josep Maria Arrufat Capdevila, a les quals s’ha afegit la lletra “k” per motius marquetinians.
Però l’aposta per la qualitat dels materials i la vocació de servei al client romanen intactes al segle XXI i la prova és que JackBeds prioritza l’experiència de client i el seguiment postvenda en un sector molt enfocat als grans descomptes i a la mentalitat low cost.
Sobre l’esperit de la companyia i la seva evolució, Alejandro Arrufat comenta que “neix com un projecte d’emprenedoria amb l’esperit d’una startup amb la nostra primera botiga que vam obrir al carrer Sant Joaquim del barri de Gràcia, un indret on es valora molt el comerç de proximitat i el producte fet a mà”. “Gràcies a la creació d’un bon equip i treballant des del primer dia amb la mateixa honestedat i sacrifici per tal d’aconseguir la satisfacció del client, hem creat uns fonaments sòlids. Entre un 20% i un 35% de la facturació anual prové de la recomanació i la fidelització”, explica l’empresari.
I, segons sembla, la fórmula funciona, tenint en compte que l’empresa fa dos anys que creix a triple dígit. Després de créixer un 230% el 2020, JackBeds va tancar el 2021 amb una facturació d’1,8 milions d’euros (creixent un 110% respecte a l’exercici anterior) i té previsió d’acabar el 2022 assolint els 3,5 milions de facturació. Fins avui, el creixement de la companyia ha estat orgànic, amb capital propi i sense la participació de cap inversor.
El tiquet mitjà de la marca és de 1.000 euros, amb matalassos que van dels 500 euros als 1.500 euros. El seu producte estrella, el Jack One, s’ha mantingut al catàleg des del principi i aquest any la companyia llançarà al mercat el Jack One AIR, la versió evolucionada del seu best seller.
L’equip de JackBeds el formen actualment 40 persones, capitanejades per Alejandro Arrufat (fundador i conseller delegat), Xavier Ortega (director financer) i Maria Plaza, la seva nova directora de màrqueting.
Els plans de la companyia per l’any en curs impliquen consolidar les places de Barcelona i Sant Cugat i de cara a l’any vinent, JackBeds vol obrir mercat a altres àrees de Catalunya. L’any 2025, l’empresa té com a objectiu desembarcar a Madrid i al País Basc.
Per assolir els nous objectius, l’empresa destinarà 500.000 euros a màrqueting aquest mateix any, en el que JackBeds vol obrir un mínim de 3 noves botigues entre Barcelona i Sant Cugat.
“El primer pas és consolidar Barcelona, obrint dues botigues més, per donar servei a zones com Sants-Les Corts o Meridiana-Fabra i Puig, en les que encara no hi tenim presència. El següent pas és expandir-nos per Catalunya. Pensem en Girona, Tarragona i Lleida, però també en altres ciutats com Sabadell i Mataró”, avança Arrufat.
Amb la paciència i minuciositat d’un sastre, JackBeds vol continuar creixent en el sector del descans, amb una confiança irrenunciable en la qualitat dels materials, l’atenció al client i l’experiència de compra com a motors de l’èxit.