No tot han estat tancaments en la pandèmia, també són molts els negocis sorgits durant aquesta crisi, amb fenòmens com el dels pastissos de formatge de Jon Cake
Jon García ha sabut unir el seu amor per la pastisseria amb una bona utilització d’Instagram i l’auge del servei a domicili per crear-se tot un nom en l’emergent món dels pastissos de formatge. Va aprofitar l’excés de temps que li va brindar el confinament per perfeccionar la recepta del pastís de formatge d’estil basc, una de les seves grans passions. Va analitzar com s’elaboraven alguns dels millors cheescakes nacionals, com el de La Viña o del restaurant Estimar, per crear una encertada recepta pròpia que l’ha portat a l’èxit.
García, que havia treballat a la secció de pastisseria de restaurants com El Celler de Can Roca, va començar aquesta aventura durant la pandèmia a casa i aviat els seus amics, fans dels pastissos que els hi enviava per tal que validessin la seva recepta, es van ocupar de propagar la delícia que era el seu pastís de formatge. En poques setmanes, i gràcies al compte obert a Instagram amb la marca Jon Cake, van començar a ploure les comandes, amb 60 pastissos enviats cada setmana a domicili només en dos mesos.
Ara, Jon Cake ja ha arribat a un volum setmanal de 450 pastissos, que elabora en un obrador ubicat al carrer Assaonadors, al barri de Born, on acaba d’habilitar també una botiga que es convertirà en un lloc habitual de pelegrinatge per als amants del cheescake.
Tot i que la venda online i les xarxes és la que ha permès volar a Jon Cake, hi ha motius per acostar-se a la seva botiga, com poder aconseguir un dels pastissos de formatge d’edició molt limitada, ja que d’algunes varietats de formatge —com el cheddar fumat, Camembert, cabrales o savarin trufat— només n’elabora deu unitats. A més a més, Jon García oferirà també a la seva botiga del Born pròximament un altre hit, en aquest cas de la pastisseria americana, el brownie, amb el qual ja està investigant.
A l’establiment, obert fa molt pocs dies, també poden comprar-se els tres clàssics cheesecakes que García ha popularitzat a les xarxes socials al llarg d’aquest últim any pandèmic: el pastís Jon Cake, el de formatge de cabra i el de xocolata. La fórmula que va idear García permet que els pastissos viatgin molt bé a casa dels clients; una vegada rebut poden deixar-se temperar durant unes hores abans del seu consum o accelerar la característica untuositat de l’interior amb uns segons de calor al microones.
Els pastissos de Jon Cake poden adquirir-se en tres formats que costen 12 euros (per a dos o tres comensals), 20 euros (per a quatre o sis) o 30 euros (entre 8 i 10 persones). La botiga obre de dimarts a diumenge.
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…
A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…