Quinze anys després de la sortida de Josep Arcas, la multinacional torna a apostar per un executiu barceloní per pilotar una de les principals filials. Fins ara, Llach era el responsable europeu del negoci de productes culinaris del grup suís.
Relleu al capdavant de la direcció general de Nestlé a Espanya, posició per on han passat fins a quatre directius en els darrers quinze anys. Des que el veterà executiu català Josep Arcas va deixar el càrrec el desembre del 2006, han liderat la filial Laurent Freixe, Bernard Meunier, Laurent Dereux i Jacques Reber, tots ells directius estrangers pertanyents a l’extens planter d’alts comandaments de la multinacional i avesats en múltiples posicions i països.
Nestlé ha anunciat aquest dimarts que a partir de l’1 de juliol agafarà les regnes de la filial espanyola, que té la seva seu central a Esplugues de Llobregat (Barcelona), Jordi Llach, executiu català que actualment és el responsable europeu de l’àrea de productes culinaris, una de les divisions més emblemàtiques del grup, amb marques com Maggi, Solís Buitoni, Litoral i Garden Gourmet. Llach substituirà Jacques Reber, que ocupava la posició des del 2018 i ara ha estat promocionat en ser nomenat nou director de Recursos Humans de Nestlé a tot Europa.
És una política habitual de Nestlé apostar per persones amb llarg recorregut a la casa per ocupar els seus càrrecs de màxima responsabilitat. En aquesta línia, Jordi Llach, nascut a Barcelona fa 58 anys, ha seguit un pla de carrera de llibre dins la multinacional suïssa d’alimentació. Va entrar a treballar al grup el 1989, exercint diferents responsabilitats en els departaments de màrqueting i vendes de l’àrea de culinaris. Després, va residir diversos anys a Suïssa i Itàlia, fins que va tornar a Barcelona el 2013 per dirigir tota aquesta àrea de negoci. Dos anys després, va ser promocionat i se li va encarregar, per primera vegada, la responsabilitat per a tot un país, ja que va ser nomenat country manager de Nestlé a Portugal. El 2018, va assumir responsabilitats europees, traslladant-se a la seu mundial de Nestlé a Vevey (Suïssa), des d’on dirigeix el negoci de culinaris per a totes les filials europees. Una de les seves principals missions en aquesta etapa ha estat el llançament i desenvolupament de la marca de productes de base vegetal Garden Gourmet, present ja a totes les cadenes de supermercats.
“Estic molt content de tornar a Espanya i tornar a la que ha estat casa meva. Sóc conscient que estem en un moment de molts reptes, però, alhora, estic convençut que, amb mentalitat innovadora, sent fidels al nostre compromís amb la sostenibilitat i la força de les nostres marques, fàbriques i del gran equip humà que tenim abordarem els desafiaments de forma constructiva i consolidarem la nostra posició al país”, ha assenyalat Llach després d’anunciar-se la tornada a Barcelona.
El 2021, Nestlé va facturar 2.145 milions d’euros a Espanya, xifra que inclou el valor de les exportacions dels productes elaborats a les deu fàbriques que la companyia té distribuïdes en cinc comunitats autònomes. Concretament, el 61% de la producció s’exporta, bàsicament a les diferents filials europees de Nestlé. La fàbrica de cafè de Girona és un dels centres productius de referència per a la multinacional.
L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…