L'exdirector de MasGourmets i expert en transformació i innovació comercial substitueix el veterà Salvador Capdevila, que ocupava el càrrec des de 2011
Renovació al capdavant de la Boqueria, el mercat més emblemàtic de Barcelona. L’empresari i consultor expert en retail Jorge Mas (Barcelona, 1974) ha estat elegit nou president de l’Associació de Comerciants en substitució de Salvador Capdevila que, el proper mes de maig farà 80 anys. La nova junta fruit de les eleccions celebrades aquest dijous estarà integrada per 17 persones i seran vicepresidents Alfonso Domínguez Tarancón, Francisco López Gómez de Cadiñanos i Eduard Soley Castellví.
Jorge Mas, col·laborador habitual de The New Barcelona Post, ja era actualment vicepresident de La Boqueria i ha impulsat aquests darrers anys diverses iniciatives per dinamitzar i modernitzar el mercat. Nascut al si d’una família de comerciants, Mas ha desenvolupat tota la seva trajectòria professional al món del comerç i la gastronomia. Va ser el conseller delegat de la cadena de xarcuteries MasGourmets i actualment lidera la seva pròpia consultora, CrearMas, especialitzada a ajudar les empreses del sector comercial a transformar-se i llançar conceptes innovadors que aportin valor al consumidor. El seu vessant emprenedor també l’ha portat a posar en marxa marques com Canpork i ha plasmat les seves idees en diversos llibres, com Retail Power, Boqueria Gourmand i Por qué unas tiendas venden y otras no.
Mas col·labora també com a professor a diferents universitats i escoles de negoci i ha desenvolupat també una faceta de conferenciant expert en la detecció de tendències del sector de la distribució comercial. “La gastronomia, la cultura, les experiències i les tendències seran la nostra gran aposta per tal de seduir al públic local, ja que el mercat ha de continuar sent el referent de la ciutat i del districte de Ciutat Vella. De fet, la ciutadania és la nostra essència, el nostre motor per continuar sent un dels millors mercats del món”, ha afirmat Mas després de l’elecció. “Sabem que la gastronomia i el producte fresc són trets identificatius de la nostra cultura, de la nostra forma de ser i fer, i per això volem potenciar-ho gràcies a tot un equip de la junta que estima al mercat i a la ciutat”, ha afegit.
Segons La Boqueria, la candidatura guanyadora ha presentat un programa que aposta per la “reinvenció del mercat per adaptar-se als nous hàbits de consum, amb un mercat capdavanter que complementi les experiències presencials amb les noves tecnologies”. L’equip de Mas també posarà l’èmfasi en la millora i la modernització de les infraestructures, “en un mix comercial que cohesioni la proposta local i la d’interès internacional, i en el paper del mercat com a eix vertebrador del barri”.
El fins ara president de l’Associació de Comerciants del Mercat de la Boqueria, Salvador Capdevila, s’acomiada del càrrec després dels actes de celebració del 180è aniversari del mercat, que han coincidit amb la pandèmia, i d’haver impulsat l’edició d’un llibre commemoratiu sobre la història de l’equipament, que es manté com un autèntic símbol de Barcelona. Capdevila, que ha ocupat onze anys el càrrec de president i deu el de vicepresident, passarà a ser ara president honorífic del mercat i desenvoluparà funcions de representació institucional.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…