Grup Julià celebra 90 anys recorrent carreteres per al trasllat de passatgers. Ho fa amb la previsió de facturar aquest 2023 més de 250 milions d’euros, després que l’any passat registrés 182 milions de facturació. Així, l’empresa facturarà un 37% més aquest any que l’anterior, si es compleixen les seves previsions.
En aquesta trajectòria de 90 anys, l’empresa familiar ha aconseguit expandir-se i establir-se en més de 20 ciutats. En elles, dona ocupació a 1.400 persones. Compta amb 12 milions de clients a escala internacional, que fan ús d’una flota de més de 450 autocars. La companyia, amb seu central a L’Hospitalet de Llobregat, té presència en vuit països: Espanya, Andorra, el Regne Unit, Itàlia, Mèxic, l’Argentina, el Marroc i els Estats Units.
Així, des de la seva fundació l’any 1933, l’empresa s’ha convertit en un dels principals grups espanyols especialitzats en serveis globals de turisme i mobilitat. Lidera el sector malgrat haver hagut de fer front a dificultats al llarg dels seus anys d’història, que han inclòs la Guerra Civil i la pandèmia de COVID-19. El president del grup, José Adell, ha defensat que Julià “ha sabut adaptar-se a les noves necessitats de la societat i d’un sector en contínua transformació”.
Pel seu costat, el conseller delegat del grup, José Francisco Adell, ha afegit que la companyia ha arribat a aquesta efemèride “posicionada com una de les empreses de referència del sector turístic receptiu i del transport de passatgers, fidel als seus reptes fundacionals”. Aquests reptes passen per garantir la seguretat dels clients, oferir serveis de qualitat i fer-ho des de la innovació constant, segons Adell.
La fundació d’Autocars Julià l’any 1933 va estar, curiosament, vinculada al futbol. Quatre joves van optar per obrir l’empresa davant les dificultats dels equips i dels seus seguidors per traslladar-se als camps contraris, el mateix que ocorria en escoles i entitats culturals a l’hora de realitzar activitats que requerien desplaçaments.
Després de reprendre la seva activitat, que es va haver d’interrompre per la Guerra Civil, la companyia es va posicionar com a líder en el transport de viatgers a Catalunya. En la dècada de 1970 va arribar el boom turístic i, amb aquest, canvis en l’empresa, que va crear diverses marques per a activitats com a viatges de vacances a llarga distància i viatges corporatius. L’empresa va enfortir llavors també la seva presència a l’Argentina i Mèxic.
La segona gran fase d’internacionalització del grup va arribar amb el nou segle. Va crear la divisió d’autocars turístics City Tours, i la seva activitat internacional es va traslladar també a San Francisco, Londres, Roma i Tànger.
L’evolució s’ha mantingut en el temps amb operacions en els últims anys, com l’adjudicació per part de la UTE Monbús & Julià de la línia de transport urbà entre Sant Boi de Llobregat i Barcelona el 2021. Aquest mateix any es va unir a City Sightseeing i Stagecoach Group, l’operador més gran d’autobusos de Regne Unit, per aconseguir el lideratge en el bus turístic de la capital britànica, entre altres operacions.