Estar a l’alçada de les expectatives mai no és fàcil, però tot apunta que Juno House va camí de superar-les. En poc més d’un mes, el primer club de Barcelona concebut per a la dona ha captivat unes 400 sòcies que, al seu dia a dia, fan d’aquest projecte pioner a la ciutat un dels seus àmbits d’acció, tant a nivell laboral, com social i de benestar.
El que fa escassament un any enrere era tot just una idea de projecte és avui una realitat, l’acollida de la qual ha sorprès les mateixes sòcies fundadores, Natalie Batlle, Liana K. Grieg i Eva Vila-Massanas. “Estem encantades i molt il·lusionades per l’acollida que ha tingut Juno House des de la seva obertura. Veure tantes dones apassionades per formar part del projecte i venir al seu dia a dia ens fa molt feliços. La nostra missió sempre ha estat crear una marca viva que evoqui la col·laboració i la inspiració”, comenten les seves fundadores.
I així ha estat. Aquest punt de trobada femení ha esdevingut en poc temps un espai de conciliació entre l’àmbit personal i el professional, un entorn amè i còmode, on fomentar les relacions personals així com el propi talent femení. “Tenim una comunitat col·laborativa, intergeneracional i diversa de dones, totes de diferents sectors, amb molt de talent, per la qual cosa és molt fàcil que aquí es creïn sinergies i oportunitats. De fet, les poques setmanes que portem amb el club obert ja hem vist com s’han creat algunes sinergies entre sòcies i els seus clients. El nostre paper és crear un entorn que inspiri a crear i a desenvolupar oportunitats per a les nostres sòcies”, apunten les fundadores.
La motivació que cadascuna de les sòcies troba a Juno House és tan diversa com perfils hi ha. En el cas de la sòcia Pepa Morillas, l’espai de treball es converteix en un dels seus màxims al·licients. Originària del sud, fa molts anys que viu entre Barcelona, Madrid i l’estranger, i des de l’obertura de Juno House ha convertit les seves instal·lacions en la seva oficina: “Venir a Juno és molt còmode, els dies que vinc arribo a les 8:30 del matí. Començo amb un cafè i amb trucades a l’estranger. Després, segueixo amb gestions diàries amb l’ordinador i, quan tinc reunions per Zoom, per no molestar la resta de sòcies, entro al Phone Booth. I, per a moments més relaxats, en què necessito més silenci, vaig a la biblioteca”.
Natural de València, la sòcia Estefania Sánchez-Gómez troba al club un bon lloc per treballar com a freelance, a més de passar bones estones amb el seu fill de tres anys en espais pensats per als més petits com Little Juno. “Em venia de gust trobar un espai on poder treballar còmodament i, de poder ser, fer alguna classe enmig de la meva jornada laboral. Avui mateix l’he feta i m’ha anat de meravella. És una cosa que mai no aconsegueixo quan m’he de desplaçar per fer reunions. També he provat Juno Café i he utilitzat Little Juno amb el meu fill, gaudint d’estones de ludoteca. Una de les coses que més valoro de Juno House és el fet que la conciliació estigui a l’eix del projecte. Sóc nova a la ciutat, mare primerenca i poder combinar el meu desenvolupament professional amb la maternitat és top”, explica l’Estefania.
“Em venia de gust trobar un espai on poder treballar còmodament i, de poder ser, fer alguna classe enmig de la meva jornada laboral. Avui mateix l’he feta i m’ha anat de meravella”
La fotògrafa anglesa i sòcia Liz Baggaley, per la seva banda, va al club un o dos dies a la setmana, però sempre que ho fa té la sensació d’haver tingut “un petit descans de la vida real”. La Liz subratlla la facilitat de conèixer gent nova, dones emprenedores de la ciutat. “Totes les sòcies són molt obertes i interessants i és un espai que convida a crear sinèrgies entre unes sòcies i altres. De fet, jo ja he aconseguit la meva primera comissió de fotografia gràcies a una de les sòcies”, apunta.
La completa agenda d’activitats que s’organitzen al club és un altre dels al·licients que atrau desenes de sòcies setmanalment. Aquest és el cas de Vanessa Alves, fundadora d’Ours: “De moment, estic anant a totes les activitats que s’estan organitzant per a les sòcies: tallers i xerrades principalment, però la meva intenció és establir una rutina per a anar al coworking i a les classes. Tinc moltes expectatives amb Juno House, però, sobretot, espero que sigui un espai de trobada de dones que vulguin compartir, recolzar-se i aprendre juntes”. Alves, a més, ha aprofitat l’espai de botiga Juno Shop com a aparador per mostrar les seves propostes, en una clara aposta del club per donar visibilitat als projectes emprenedors de les seves sòcies i que periòdicament va rotant i canviant.
L’essència femenina de l’interiorisme
Un dels grans al·licients del club és el propi espai, basat en un interiorisme fresc, cosmopolita i molt mediterrani, on l’estètica més depurada es combina amb un mobiliari sofisticat, ric en textures, alhora que funcional. La seva ubicació a La Farinera d’Aribau, un edifici històric de 1915, sorprèn i atrau des del seu accés a peu de carrer. El seu pas interior actua com a lloc de trànsit entre el tràfec urbà i la serenitat de Juno House. Un cop s’accedeix al mateix edifici es té la sensació d’entrar a aquesta “llar” social on treballar, gaudir i relaxar-se.
La reforma ha comptat amb el treball de l’arquitecta Merche Conca de l’estudi BCA Arquitectura i el disseny interior de Meritxell Ribé de The Room Studio, totes dues també sòcies del club. L’estètica del lloc ha estat clau per a la identitat pròpia del projecte. “Teníem clar que Juno House havia de respirar el món cosmopolita de la ciutat de Nova York i l’estil de vida mediterrani de Barcelona. En conjunt volíem un espai únic i dissenyat per a la dona actual que cerca una comunitat així com un equilibri entre la seva vida professional i personal”, apunta una de les sòcies fundadores, Natalie Batlle.
En aquesta línia, la interiorista Meritxell Ribé aprofundeix en una proposta sofisticada a partir d’un encertat joc de textures i formes sinuoses. “Ens inspirem en la pròpia dona, en la seva sensualitat i delicadesa. Era un espai per a ella, i per això vam fer una introspecció cap a la pròpia feminitat com a dona i com a mare, per entendre com havia de ser l’espai. També volíem donar-li un punt mediterrani, que va tan de la mà amb aquesta melositat de la dona. Ens va inspirar la llum, la calidesa i els materials naturals, l’ús dels quals és molt propi del nostre ADN com a estudi”, apunta la pròpia interiorista, Meritxell Ribé.
Com que el programa d’usos és molt extens, amb necessitats diferents, es va buscar que cada espai respirés la seva pròpia essència però que, alhora, tots mantinguessin un mateix llenguatge estètic. “La clau va ser definir eixos conductors molt clars que harmonitzessin tots els espais entre si. Aquests consisteixen en l’ús d’una mateixa paleta cromàtica, en diferents tons i textures, el de materials naturals (morter d’argila, fustes naturals, ceràmiques, pedres naturals, llins, vímet, etc.), el de formes arrodonides que apel·lessin a aquesta sensualitat femenina en tot moment, i finalment, a recuperar l’artesania i els oficis naturals, lluny del industrialitzat.
Una gastronomia viva i dinàmica
La nau annexa a La Farinera és potser l’espai més concorregut per les sòcies de Juno House i és aquí on es cuina un altre dels pilars forts del projecte, la seva gastronomia. La restauració de Juno Café, així com la resta d’activitats i serveis que s’organitzen, són exclusius per a sòcies —amb l’excepció d’algun acompanyant i on els homes també són benvinguts com a convidats—. La vida, el moviment i l’evolució són els tres conceptes bàsics sobre els quals la xef Laura Veraguas fa girar la seva proposta gastronòmica dins de l’univers de Juno House.
La seva passió per una cuina sense artificis, on impera l’essència del producte i el seu sabor es tradueix en una carta en moviment constant on imperen els ingredients procedents de productors locals, ecològics i de temporada. Aquests són els encarregats de donar sentit a uns plats saludables pensats per purificar i alimentar de manera conscient l’organisme.
Aquesta mirada pura i transformadora que la xef imprimeix en la seva proposta gastronòmica també es projecta en les seves paraules a través de les quals aprofundeix en el factor humà i no tangible d’allò que se serveix a taula. “Intentem filtrar tota la filosofia de VER AGUAS, basada en donar l’espai i el valor al producte i als productors, utilitzant el màxim vegetal possible amb una proporció del 80% davant del 20% de proteïna animal, i tot això li donem cabuda a tres propostes de restauració com són els esmorzars, els àpats i els after-work. Elaborem begudes i productes de forma casolana, comptem amb producte ecològic i amb una bona selecció de persones que treballen molt bé la terra i que ens en donen el millor”, explica la xef Laura Veraguas. Una cuidada carta de vins naturals i còctels completen una proposta creada per a la dona i que convida a cuidar-se i socialitzar al voltant d’una taula i per extensió a un club carregat de passió, creativitat i dinamisme.