La multinacional irlandesa Kerry Group ha instal·lat a Barcelona el seu nou hub d’innovació per als mercats del sud d’Europa. La companyia especialitzada en ingredients per la indústria alimentària ha invertit dos milions d’euros en aquesta seu, que ha permès crear una dotzena de llocs de treball.
El centre, ubicat a la Zona Franca, es dedica a la investigació de nous productes, amb especial enfocament en la recerca per a la nutrició sostenible, i s’orienta sobretot als clients que la multinacional té a Espanya, Portugal, França i Itàlia. En un comunicat, el vicepresident i director general de Kerry Group al sud d’Europa, Juan Soto, ha destacat que amb la posada en marxa del nou hub la companyia ha invertit més de 200 milions en els últims quatre anys a la península, on ha adquirit les empreses Vendin, Hasenosa, Pevesa i Biosearch Life.
En aquesta línia, Soto ha assegurat que les “inversions estratègiques” de l’empresa a la regió “subratllen el sorgiment del sud d’Europa com una base molt important” per a la fabricació i la innovació d’aliments. Al nou centre de Barcelona el grup disposarà de diversos laboratoris per a l’elaboració d’ingredients per a la indústria alimentària, a més d’altres àrees de proves per a investigar nous sabors i aplicacions. El negoci es dirigeix a proveir a les empreses fabricants d’aliments i begudes i també del sector farmacèutic.
Kerry Group ha comptat amb el suport d’Acció, l’agència per la competitivitat de l’empresa del Govern, i ha rebut un ajut de 182.000 euros a través del programa d’ajuts a inversions empresarials d’alt impacte, informa ACN.
Kerry Group té el seu origen en la principal cooperativa lletera d’Irlanda, on encara és el referent en la distribució de llet fresca i productes làctics, tot i que el seu principal negoci ara és la producció de tota mena d’ingredients, com aromes, proteïnes, extractes naturals, enzims, prebiòtics, texturitzants, salses o condiments. La multinacional, que cotitza a borsa, compta amb més de 23.000 treballadors en 150 plantes distribuïdes per 36 països. Disposa d’una cartera 18.000 productes i unes vendes que l’any 2022 van arribar a 8.800 milions d’euros. Des del 1998 la companyia té oficines comercials a Barcelona.