La ‘startup’ barcelonina posa el focus en la internacionalització després de sumar una desena de clients a nivell estatal, i estudia obrir-se a nous sectors, com la mineria
Keybotic està ampliant la seva cartera de clients a nivell estatal amb el seu gos-robot, que patrulla per plantes químiques per detectar anomalies i incidències de manera autònoma. Després de tancar 2023 amb ordres de compra per valor de 500.000 euros, l’empresa fundada el 2020 per Irene Gómez i Hilario Tomé es proposa arribar al milió d’euros enguany: “L’objectiu de 2024 és duplicar el resultat de l’any passat”, avança Gómez.
L’empresa emergent deep tech està en procés d’entregar la primera desena del seu autòmat a clients del sector químic a nivell estatal, com Carburo Metálicos, Basf i Kao Chemicals. Ara es prepara per a la seva internacionalització, amb la previsió de posar-la en marxa l’any vinent. La cofundadora i CEO de la startup revela que empreses estrangeres ja s’han interessat pel Keyper, el seu gos-robot. “Hem posposat les entregues internacionals precisament perquè volem estar molt prop dels nostres clients”, segons Gómez. En aquest context, l’empresa està tancant els partners amb els quals endinsar-se en nous mercats i llançar-se a una internacionalització que afronten amb bones perspectives. De fet, Keybotic ha rebut sol·licituds des de mercats com el del Japó, Malàisia, Singapur, Corea del Sud, Hong Kong i Xile: “Nosaltres no els hem anat a buscar, arriben a nosaltres perquè existeix aquesta necessitat”.
I és que el seu robot representa una proposta innovadora per detectar anomalies i enviar avisos en temps real. Per detectar-les, Keyper té la capacitat de fer rondes d’inspecció en zones industrials de manera autònoma, mitjançant la seva tecnologia avançada de càmeres, sensors i detectors de gasos, que li permeten anar més enllà de l’ull humà i captar irregularitats en alguns casos imperceptibles per als sentits. Amb aquestes característiques, el robot incrementa els estàndards de seguretat i sostenibilitat en les plantes en les quals patrulla, que disposen d’informació en temps real del que ocorre en les seves instal·lacions.
A més, la seva estructura quadrúpeda és clau per dotar-lo de major capacitat de moviment, i dona forma a una “màquina molt estable que pot anar allà on qualsevol persona pot anar”. Així, les seves quatre potes li permeten inspeccionar la planta sense que escales, canonades i desnivells representin un impediment per a les seves rondes. Malgrat estar preparat per treballar en entorns complexos, el seu maneig està dissenyat per ser operat de manera simple: “Només es requereixen unes normes de seguretat bàsiques i programar la seva missió. L’objectiu és que qualsevol pugui entendre com s’utilitza”, destaca Gómez.
Les funcions i capacitats del Keyper, a més, estan en constant evolució. “Som una empresa de R+D, i el 76% del nostre pressupost va a aquest àmbit. Sempre tindrem la mirada posada a llançar noves evolucions o nous robots”, ha assegurat la cofundadora de Keybotic.
A més d’obrir el Keyper a nous mercats, l’empresa mira també a nous sectors. Un d’ells és la mineria, que connecta la startup amb el seu origen: buscar persones atrapades en coves i galeries subterrànies, encara que en aquest cas va ser de manera virtual. Va ser el 2020, durant el premi de robòtica més rellevant a nivell mundial, que organitza l’agència estatunidenca Darpa. La competició Subterranean Challenge va atreure a professionals i equips de tot el món, Hilario Tomé entre ells. Tot i competir amb contrincants com un equip de 40 persones del MIT, el cofundador de Keybotic va guanyar el repte.
El software de la proposta de Tomé, de la qual Gómez formava part a nivell d’estratègia, va aconseguir un premi de 750.000 dòlars, amb els quals han desenvolupat Keybotic. Després de guanyar el 2020 aquest premi —equivalent al “Nobel de la tecnologia”—, l’empresa va començar a dissenyar el seu primer robot el 2021, que va estar llest el 2022 i va començar a arribar a clients el 2023. Ara, i just un any després de tancar una ronda d’inversió de tres milions d’euros, la startup se centra en consolidar la seva cartera de clients i en propulsar la seva estratègia d’expansió internacional.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…