Kokuai
Roger Comas, Joan Gallego i Albert Mendieta, cofundadors de Kokuai.

Kokuai, la plataforma que connecta clíniques amb pacients per WhatsApp

La 'startup' barcelonina permet als centres digitalitzar la seva comunicació amb els seus usuaris mitjançant assistents virtuals amb IA i integrant-se en els seus sistemes de gestió

Per a molts, trucar per telèfon s’ha convertit en una cosa a evitar en qualsevol tasca quotidiana, fins i tot per demanar hora al dentista. Conscients d’aquesta situació, la startup barcelonina Kokuai ha posat en marxa una plataforma que connecta clíniques i pacients a través de WhatsApp, per poder agilitzar gestions com agendar, canviar i confirmar cites i rebre recordatoris i el feedback després de la visita.

Kokuai, que se centra ara per ara en el sector dental, utilitza WhatsApp per facilitar al màxim aquesta relació entre centre i usuari. No obstant, darrere de la simplicitat d’utilitzar l’app de missatgeria, hi ha un avançat software que inclou assistents virtuals potenciats per IA i automatitzacions que permeten a les clíniques digitalitzar el contacte amb els seus pacients. Així, Kokuai no aspira només a millorar l’experiència del pacient, sinó també a facilitar la gestió dels centres.

Amb la seva plataforma, la startup treballa actualment amb més d’un centenar de clíniques dentals, i es marca com a objectiu per a 2025 triplicar aquesta xifra fins a les 300: “Volem consolidar-nos dins del sector dental com la plataforma líder en experiència del pacient”, defensa el conseller delegat de l’empresa, Albert Mendieta.

Kokuai es marca aquest objectiu després de dos anys de trajectòria. Mendieta, Roger Comas i Joan Gallego van emprendre junts el 2021 un projecte de consultoria per automatitzar l’atenció i el suport al client, però el 2023 van evolucionar el projecte i van llançar la seva primera plataforma conversacional per WhatsApp, dirigida a empreses de qualsevol sector. Després, a força d’anar-se introduint en diversos sectors, van detectar que el de la salut tenia molt de potencial.

“És un sector que utilitza molts recursos manuals per contactar amb els seus pacients, amb moltes trucades i moltes ineficiències, i vam decidir apostar per aquest àmbit”, recorda Mendieta. Les primeres “experiències d’èxit” de Kokuai van arribar del sector dental, per la qual cosa van optar per enfocar tots els seus recursos en ell: “Portem un any i mig adaptant la nostra solució i comercialitzant-la sobretot amb clíniques dentals”.

Per facilitar aquesta comunicació amb els pacients, la plataforma “s’integra al sistema de gestió de la clínica” per automatitzar el contacte amb els pacients. A més, Kokuai permet llançar també recordatoris i campanyes de reactivació de pacients, quan la base de dades detecta que s’acosta una data en la qual hauria de tornar a visitar-se. La plataforma, que té un cost mensual d’entre 150 i 250 euros per a les clíniques, compta amb una plantilla de nou persones. Fins ara, Kokuai ha captat prop de mig milió d’euros en rondes de finançament, l’última de les quals va aixecar 260.000 euros al setembre.

Oficina de Kokuai en Barcelona.
Oficina de la startup barcelonina Kokuai.

Amb aquests recursos, Kokuai es planteja ampliar el seu focus a nous àmbits dins del sector de la salut, encara que continuarà prioritzant per ara les clíniques dentals. A més, està estudiant posar en marxa noves funcionalitats, com els formularis d’admissió, llançar consultes i facilitar el pagament de les visites.

“La plataforma està en permanent construcció i evolució; tenim un road map molt extens de noves funcionalitats”, destaca Mendieta. I és que, “a mesura que et vas endinsant en el sector van aflorant mancances que es poden resoldre a través d’automatitzacions”, a les quals la startup vol donar resposta mitjançant la seva plataforma tecnològica.