Ecosistema emprenedor

Kream capta 400.000 euros per consolidar les seves cremes solars per a ‘millennials’

Tot i que més de la meitat del seu negoci procedeix de les vendes online, l''startup' barcelonina fundada per Jordi Martínez, Joan Faura i Borja Blasco ja ha aconseguit entrar a 1.500 farmàcies i preveu facturar el seu primer milió d'euros aquest any

Es defineix com la nova marca de cremes solars per a millennials. Kream només fa un any i mig que està al mercat i s’ha proposat sacsejar el sector del bronzejat dirigint-se a un perfil de consumidors molt joves que, segons la companyia, no empatitzen amb les grans marques que dominen aquest gegantí nínxol de negoci, que mou més de 10.000 milions d’euros l’any a tot el món. Segons Statista, es preveu que aquest mercat registri un creixement anual compost (CAGR) del 5% fins al 2028.

En el cas d’Espanya, els solars generen més de 300 milions d’euros, una xifra que Kream s’ha proposat començar a conquistar mitjançant una estratègia de màrqueting centrada en les xarxes socials, en la presència a festivals de música (elrow) i en el fitxatge d’influencers com Laura Escanes i Jessica Goicoechea. El 2022, el seu primer any d’aterratge al mercat, la marca va aconseguir facturar 200.000 euros i el seu objectiu és tancar el 2023 ingressant el primer milió d’euros gràcies als forts creixements que registra mes a mes. El repte és créixer els pròxims anys multiplicant cada any per dos o per quatre la seva xifra de negoci, segons avança Álex Rodés, director general de la companyia amb seu a Barcelona.

Per finançar el creixement i, especialment, disposar dels recursos econòmics necessaris per poder fer front a la producció de les seves cremes solars, Kream acaba de tancar una ronda de finançament de 400.000 euros, que se suma els 200.000 euros que van aixecar els tres socis fundadors quan van decidir crear l’empresa el 2021. La primera aportació de capital va ser subscrita per Friends, Family and Fools (FFF), alguns dels quals han tornat a invertir en aquesta segona ronda, en la que també han participat diversos inversors privats no professionals de Barcelona que han apostat pel potencial de la jove marca. A l’operació, assegura Rodés, no hi ha participat cap fons inversor.

Els impulsors de Kream són Jordi Martínez, Joan Faura i Borja Blasco, tres amics d’uns trenta anys que, durant la pandèmia, van idear crear una marca que pogués ser disruptiva en el mercat de les cremes solars i enfocada al públic jove, amb qui busquen crear una connexió que els permeti competir en un mercat madur i copat per grans multinacionals i laboratoris especialitzats. “Hem entrat en un món on operen unes marques molt consolidades; ens l’hem jugada, però Kream està funcionant molt bé, amb una evolució excepcional aquest primer any”, destaca Rodés.

Tot i que Kream ha començat des de zero, per fer realitat el projecte ha estat clau la vinculació d’un dels socis, Jordi Martínez, amb el sector de la cosmètica, ja que la seva família és propietària d’Arual, una empresa barcelonina de productes destinats als professionals de la perruqueria i la cosmètica. Aquesta companyia, que va néixer el 1949 al barri de Gràcia, compta amb un laboratori d’R+D i una fàbrica ubicada a Sant Esteve Sesrovires, on Kream té externalitzada la producció de les seves cremes solars. En un futur, Rodés admet que els agradaria poder disposar del seu propi centre de producció, encara que, per fer-ho, primer cal incrementar considerablement el volum de l’empresa.

A l’esquerra, Alex Rodés, director de Kream, amb els tres socis fundadors: Borja Blasco, Jordi Martínez i Joan Faura.

El perfil de Martínez, que a més a més de soci ha estat director financer i comercial d’Arual, es complementa amb el dels altres dos fundadors de la startup. Així, Joan Faura és soci d’Optima Network, una empresa barcelonina líder en tecnologia publicitària que recentment ha estat reconeguda per Financial Times com una de les mil empreses de més creixement d’Europa. Faura també és fundador i director d’Impulse Group, firma dedicada també a la publicitat online. Finalment, Borja Blasco treballa a Urbania, una companyia del sector immobiliari.

Els tres socis mantenen totes aquestes ocupacions laborals en paral·lel a Kream, ja que han cedit el dia a dia de la gestió a Rodés, expert en logística i bregat en el negoci del comerç electrònic gràcies als sis anys que va treballar a l’exitosa empresa d’ulleres de sol Northweek.

Kream ha apostat per tres grans canals per comercialitzar les cremes solars: venda online mitjançant la seva pròpia botiga i a través d’Amazon; i venda física a farmàcies i mitjançant acords amb hotels i beach club. Aquest any, el negoci online generarà el 60% de la facturació, però Rodés vol que la venda presencial guanyi terreny i s’equilibri la balança.

L’aposta pel canal farmacèutic és una de les decisions estratègiques adoptades pels socis de Kream, que han optat per posicionar la seva marca al segment mitjà alt del mercat, fugint de la venda en supermercats. Un dels socis de la companyia amb interessos dins del sector de la distribució farmacèutica els ha ajudat a obrir-se món en aquest competitiu canal, on han aconseguit triplicar la seva presència l’últim any, fins a sumar 1.500 farmàcies.

“Estem contents de la presència que hem assolit en molt poc temps, però encara hem de fer el salt. Aspirem a tornar a triplicar aviat el nombre de farmàcies que venen Kream, però l’objectiu que ens hem fixat és el de poder estar, com a mínim, a la meitat de totes les farmàcies de la península”, avança Rodés. Segons el directiu, cada cop són més les farmàcies que s’interessen per tenir la marca perquè els acosta a un públic més jove.

Alguns dels productes de la marca.

Els sis productes que ara com ara Kream ha llançat al mercat (amb un total de 20 referències si comptem els diferents packs i formats) es comercialitzen a un preu d’entre 15 i 25 euros, amb un tiquet mitjà de compra online que puja a 30 euros. El seu producte més demandat és Kream Bloody Mary, un intensificador del bronzejat que estimula la producció de melanina, fet que permet “poder reduir les hores d’exposició al sol, un aspecte beneficiós per a la salut”, assenyala Rodés.

La startup dóna actualment feina a unes deu persones, entre personal propi i extern, i projecte a mitjà termini fer també el salt a Llatinoamèrica i l’Orient Mitjà, tot i que el director admet que encara queda molt camp per recórrer a Espanya i que la seva prioritat és convertir-se primer en una marca de referència al mercat nacional.

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • Creativitat

El Museu Picasso viatja a París a ritme de cancan

L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024