La Barcelona musical es cita a The New Barcelona – Moments Estel·lars. El dilluns 8 de maig, a les 18.30 h, reunirem a la CASA SEAT a Roberto Tierz, director i fundador de la Sala Sidecar, i a Alberto Guijarro, codirector del festival Primavera Sound, dues veus autoritzades en aquest sector gràcies a una dilatada trajectòria professional que descobrirem i realçarem de la mà de la periodista Ana Boadas que, aquesta vegada, serà la moderadora de la trobada.
Amb Tierz celebrarem el 40è aniversari de la icònica sala de concerts de la Plaça Reial i amb Guijarro analitzarem l’impacte d’un festival que ha projectat enormement la marca Barcelona al món i que el 2022 va celebrar una edició de rècord, amb 500.000 espectadors i un impacte econòmic de 349 milions d’euros. Gràcies a l’impuls d’altres grans marques com Sónar Barcelona i el Festival Cruïlla, la capital catalana s’ha consolidat com un referent internacional en l’organització d’aquest tipus d’esdeveniments que, lluny de desaparèixer a conseqüència del cop dur que va suposar la pandèmia, han sabut ressorgir amb més força que mai i atrauen milions de visitants.
Amb el lema La Barcelona musical: de la sala Sidecar al Festival Primavera Sound, la propera sessió del cicle organitzat per The New Barcelona Post comptarà amb la col·laboració de la CASA SEAT, Must Media Group i Barcelona Global. Per assistir-hi com a públic i poder formular també preguntes als ponents cal reservar plaça prèviament. Per aconseguir una entrada, fes clic aquí.
Posteriorment, podreu recuperar la sessió en format podcast a Spotify o visualitzant-la al nostre canal de Youtube, on ja teniu disponibles els deu capítols anteriors del cicle The New Barcelona – Moments Estel·lars, estrenat ara fa un any, i que comptarà amb noves edicions els mesos de juny, juliol, setembre, octubre i novembre.
Com està Barcelona musicalment parlant? Com hem aconseguit consagrar aquest èxit de la cultura de festivals? Com beneficia aquest sector al turisme i a la generació de retorn econòmic per a la ciutat? Podem parlar de l’existència d’un turista musical o festivaler? Com contribueixen els festivals a donar visibilitat i estimular el talent local? Aquestes són només algunes de les preguntes que Ana Boadas plantejarà a Alberto Guijarro, que també ens explicarà les expectatives de l’edició d’aquest any del Primavera Sound, que arrencarà el 31 de maig al Parc del Fòrum amb el concert de Pet Shop Boys. Per primera vegada, el festival, que ja és una marca internacional que des de Barcelona s’ha exportat als Estats Units i a Xile i pròximament a Portugal, Argentina i Brasil, se celebrarà també a Madrid.
Amb Roberto Tierz repassarem els 40 anys d’història de Sidecar, una de les sales més trencadores i influents de la ciutat, i ens preguntarem sobre l’estat de salut de la música en directe a Barcelona. Com conviuen els concerts a sales de petit format amb els grans festivals i els concerts de masses? Se’n beneficien mútuament? Els dos models reben prou suport per part de les Administracions? Quines són les expectatives de les sales barcelonines de música en viu? Necessiten turistes o poden viure del públic local?
Fill d’exiliats republicans, Roberto Tierz, nascut a Còrdova (Argentina) el 1958, va arribar a Barcelona l’any 1970. És músic (va ser membre de la primera etapa de Los Rebeldes), promotor cultural i dirigeix la Sala Sidecar de Barcelona, de la que va ser fundador. Durant la segona meitat dels anys 80 i part dels 90, va formar part de l’equip d’Off Managers, empresa fundada per Quim Blanco amb qui la codirigeix. Des de l’any 2000 fins al 2014 va presidir l’Associació d’Amics i Comerciants de la Plaça Reial, entitat que és un dels motors de la recuperació i dinamització de la zona. Tierz, que ha rebut a títol personal la Medalla d’Honor de Barcelona, acaba d’escriure un llibre sobre la història de la sala i, per extensió, de la Barcelona dels darrers 40 anys, Este no es el libro del Sidecar, publicat per 66RPM Edicions.
Per la seva banda, Alberto Guijarro va crear el 1991 Producciones Animadas, una promotora de concerts que va introduir la cultura de club a Espanya, programant diversos Djs i bandes internacionals de pop i música electrònica. Des del 1994 dirigeix una de les més exitoses sales nacionals, la Sala Apolo. Cada dia es programen sessions de Club i concerts d’una àmplia gamma d’estils que van del jazz a la música electrònica, passant pel flamenc, el hip hop, músiques d’avantguarda i rock. El 2001 va crear el festival Primavera Sound, que codirigeix. Primavera Sound ha experimentat un gran creixement, de 8.000 espectadors en la primera edició fins a 500.000 en l’última, repartits en sis dies i dos caps de setmana consecutius. El festival aquest any aterra a Madrid i celebrarà també edicions a Porto (Portugal), Buenos Aires (Argentina) i Sao Paulo (Brasil). L’any passat, va recalar també a Los Angeles (EUA) i a Santiago de Xile. Entre el 2002 i el 2010, Guijarro va ser el president de l’Associació de Sales de Concerts de Catalunya (ASACC).