Els estrangers establerts a la ciutat valoren els sistemes de salut públic i privat, la digitalització, la connectivitat i transport públic, el nivell de seguretat, l’oferta cultural i el cosmopolitisme
Els residents internacionals establerts a Barcelona es reafirmen en què és una de les millors ciutats per viure i treballar. En valoren el cosmopolitisme, qualitat de vida, connectivitat, el sistema educatiu, la seguretat i l’oferta cultural, entre d’altres vessants. Però a més, després de l’impacte de la pandèmia del coronavirus, en destaquen els sistemes de salut públic i privat i l’acceleració de la digitalització. Aquestes són les principals conclusions de la cinquena edició de l’enquesta d’opinió International Talent Monitor que promou anualment l’entitat Barcelona Global, en col·laboració amb Banc de Sabadell.
El sondeig realitzat entre un miler de professionals de gairebé 100 nacionalitats i més d’un centenar d’empreses i institucions ha corroborat que els estrangers valoren positivament la gestió sanitària que s’ha fet de la pandèmia i com en resposta al seu impacte econòmic s’ha accelerat la digitalització i s’ha facilitat el treball a distància. Així s’han obert noves oportunitats per triar Barcelona com una ciutat de referència al món. Els enquestats asseguren que la recomanarien com una opció professional pel seu nivell tecnològic, l’ecosistema de startups, els avenços biotecnològics i la recerca, per citar alguns aspectes.
No obstant això, l’elevada fiscalitat, la burocràcia i lentitud dels processos administratius i el context polític segueixen sent, per aquest ordre, algunes de les traves més destacades. De la mateixa manera que el baix nivell dels salaris, els problemes per a l’accés a l’habitatge i la inestabilitat del sistema legal són les principals reticències per triar Barcelona.
Els professionals estrangers s’afronten a traves como l’elevada fiscalitat, la burocràcia i lentitud dels processos administratius i el context polític
En aquest sentit, la presidenta de Barcelona Global, Aurora Catà, reclama a les administracions que apostin per una fiscalitat “intel·ligent” que millori la competitivitat de la ciutat enfront de la resta de capitals europees, però també davant de Madrid, i que s’impulsin les mesures necessàries per disposar d’una administració “més facilitadora”, menys burocràtica i més multilingüe. “La resolució dels aspectes més negatius està en mans de les administracions”, explica Catà i evidencia que les queixes dels residents internacionals recauen en l’impost de patrimoni i les elevades taxes de l’IRPF i l’impost de societats.
“Hem de canviar la fiscalitat i obrir una finestreta única per als tràmits administratius per atraure més talent”, manifesta Mateu Hernández, director general de Barcelona Global. Hernández explica que el tema fiscal és un motiu suficient per abandonar la ciutat per al 12% dels enquestats, quan fa un any només ho era pel 7% dels residents forans.
Un altre motiu persistent entre les insatisfaccions dels residents és la situació política (l’esmenten el 17% dels enquestats). Respecte a això, Aurora Catà lamenta la suspensió de la inversió a l’Aeroport de Barcelona-El Prat, ja que considera que “no apostar per un hub internacional és perdre oportunitats a l’hora d’atraure els millors”, són traves que “no ens ajuden en la cursa internacional per fer de Barcelona una ciutat atractiva per al talent, una aposta imprescindible per al futur”, afegeix.
En conclusió, Barcelona Global destaca el nivell d’integració de la comunitat internacional a la ciutat que ofereix el seu cosmopolitisme i fa que sigui una de les poques ciutats on els residents estrangers no viuen en guetos i gaudeixen de la ciutat: “Això és important alhora de retenir el talent”, diu Hernández i reitera que, un any més, el 80% dels enquestats assegura que viu amb “molta normalitat” que el català sigui la llengua prioritària.
Barcelona és una de les poques ciutats on els residents forans no viuen en guetos i gaudeixen de la ciutat
En base a les conclusions del sondeig, Barcelona Global intensificarà la seva gestió de lobby per reclamar millores fiscals per al talent internacional i les empreses, impulsar la digitalització dels processos d’aterratge i la informació en línia, impulsar una política d’habitatge metropolitana i impulsar la internacionalització de l’educació superior, fomentar l’aprenentatge de llegües estrangeres com l’anglès i llançar una campanya per potenciar Barcelona com a destí pel talent internacional.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…