Amb seu al carrer Llacuna, l'empresa de rènting de vehicles participada per Inveready i fundada per Julio Ribes, Pablo Pascual i Blas Gil ja ha creat cent llocs de treball i ara s'incorpora a un grup liderat per l'emprenedor en sèrie Alex Chesterman
Nou cas d’èxit a l’ecosistema emprenedor barceloní. La companyia britànica Cazoo, que cotitza a la Borsa de Nova York des de finals d’agost, ha adquirit l’empresa barcelonina de rènting i de cotxes per subscripció Swipcar. L’operació està valorada en 30 milions d’euros, segons Cazoo, es pagarà mitjançant una combinació de diners en efectiu i intercanvi d’accions.
Amb seu al carrer Llacuna, al districte 22@, Swipcar va ser fundada el 2018 per Julio Ribes —que havia treballat abans a Ford i Seat—, Pablo Pascual i Blas Gil. Van veure l’oportunitat d’aplicar a la indústria de l’automòbil una tendència que s’està generalitzant en cada vegada més sectors, la servitització o el pagament per ús, és a dir, convertir en un servei allò que fins ara era un acte de compra o consum. La seva idea va ser apostar per un model que no es basa en la venda de cotxes, sinó en un servei de mobilitat. Així, van crear Swipcar, un marketplace de vehicles on l’usuari pot llogar un cotxe per mesos a canvi d’una quota fixa que inclou totes les despeses de manteniment, impostos i també l’assegurança. L’empresa treballa amb més de 30 marques d’automòbils i gràcies a la digitalització permet que tots els tràmits siguin molt ràpids i simples per a l’usuari.
Swipcar va créixer un 160% el 2020 i per a aquest any la seva previsió era tornar a duplicar el volum de negoci. Fa uns mesos, Ribes, que és el conseller delegat de la companyia, assegurava créixer al ritme de 500 cotxes al mes, amb la previsió de tancar el 2021 amb 6.000 cotxes llogats. Aquest increment en el nombre d’usuaris també ha incrementat substancialment la plantilla de l’empresa a Barcelona, que s’ha més que duplicat en plena pandèmia en passar de 40 als prop de cent treballadors actuals. Les noves contractacions són també conseqüència del procés de creixement internacional de Swipcar, que ha llançat recentment el servei a Itàlia i Portugal.
El setembre del 2021 Swipcar va tancar una tercera ronda d’inversió, per 1,5 milions d’euros, liderada per Inveready. El fons va destacar que “Swipcar és un exemple d’execució, creixement i lideratge de mercat amb una estratègia d’eficiència en capital”.
Per Cazoo, Swipcar és la gran oportunitat per accelerar els plans de creixement a Europa i posicionar-se en mercats clau com l’espanyol, l’italià i el portuguès. “Swipcar ha creat un mercat de subscripció d’automòbils líder a Espanya i afegeix centenars de nous clients cada mes. Aquest acord ens permetrà accelerar els nostres plans de llançament a Espanya i Itàlia, oferint als consumidors l’opció de comprar, vendre, finançar o subscriure’s a un cotxe totalment de forma online. Dono la benvinguda a en Julio i al seu equip a Cazoo i treballaré amb ells per oferir la millor experiència als consumidors que busquen el seu proper automòbil a Europa”, ha afirmat Alex Chesterman, emprenedor en sèrie, fundador i conseller delegat de Cazoo.
Igual que Swipcar, Cazoo també va néixer el 2018 amb l’objectiu de transformar el mercat de la compravenda de vehicles al Regne Unit i al continent europeu. Segons la firma, en només dos anys ha aconseguit vendre 40.000 cotxes online, convertint-se en una de les empreses de més ràpid creixement a Europa i en el principal actor en el negoci de subscripció d’automòbils. Amb Swipcar reforça aquest posicionament, però, a més, es fa amb una plataforma al Sud d’Europa que li permetrà també llançar el 2022 el seu negoci de compravenda de cotxes per Internet a Espanya i Itàlia.
“Estic molt orgullós de la plataforma i l’equip que hem construït a Swipcar. Hem desenvolupat sòlides aliances amb milers de clients lleials i actors clau de la indústria. Cazoo té una visió i una estratègia clares que estan totalment alineades amb les nostres i estem desitjant unir forces i accelerar el llançament de Cazoo i la transformació digital de l’experiència de compra, venda i subscripció d’automòbils a Espanya i a tot Europa”, ha destacat Julio Ribes.
El fundador de Cazoo, Alex Chesterman, és un emprenedor britànic conegut per haver venut l’empresa LoveFilm a Amazon –que va posar les bases per crear el servei Amazon Prime Video– per 200 milions de lliures. A més, va fundar el portal immobiliari Zoopla, que va ser adquirit pel grup inversor Silver Lake per gairebé 3.000 milions de dòlars el 2018. El 2013 va ser elegit emprenedor de l’any per la consultora EY i els seus mèrits li han permès ser reconegut com a membre de l’Excel·lentíssima Ordre de l’Imperi Britànic, OBE, en les sigles en anglès.
Cazoo va sortir a Borsa aquest estiu en fusionar-se amb un tipus de vehicle inversor anomenat spac que permet començar a cotitzar de forma ràpida. Es tracta del mateix sistema que ha utilitzat recentment la catalana Wallbox, que també ha debutat a la Borsa de Nova York. L’operació va permetre a Cazoo captar finançament per mil milions de dòlars i actualment la seva capitalització borsària voreja els 7.000 milions de dòlars.
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…
L'Ajuntament i la Generalitat acorden també accelerar la prolongació de l'L4 entre La Pau i…
La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…
L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…