Més competència per a Telepizza, Pizza Hut, Domino’s Pizza i Papa John’s a Barcelona. Little Caesars Pizza, considerada com la tercera cadena de pizzeries més gran del món, acaba de desembarcar a la capital catalana amb l’obertura de dos locals al barri de Sants i a Ciutat Vella. Els seus plans de creixement fixen assolir el mig centenar de restaurants a tot Catalunya la pròxima dècada, una xifra que es podria duplicar, fins a cent pizzeries, al conjunt d’Espanya. Cada local suposa una inversió de 300.000 euros, de manera que el pla d’obertures a Catalunya podria absorbir 15 milions d’euros.
Així ho ha anunciat el vicepresident internacional de Little Caesar Enterprises, Andrés de Robina, en una visita a Barcelona on ha explicat que Espanya és el mercat triat per la cadena nord-americana per a la seva entrada al mercat europeu. A més a més de les dues primeres obertures a Barcelona, també s’han inaugurat cinc establiments a Madrid i dos a la capital russa, Moscou, i ara es prepara l’expansió a Portugal i al Regne Unit.
“Espanya és un país molt important, per a Little Caesars és una finestra a Europa; creiem que el paladar espanyol sabrà apreciar l’altíssima qualitat dels nostres productes i, a més, aquí hem trobat bons proveïdors que fins i tot podrem incorporar a la nostra xarxa global”, afirma De Robina a The New Barcelona Post. “Veiem una oportunitat molt gran per establir-nos en aquest país”, destaca el directiu, que declina xifrar el nombre total de pizzeries que té la marca als 27 països on és present; tampoc desvetlla les xifres de facturació, que, segons Forbes, supera els 4.000 milions de dòlars anuals.
El vicepresident de Little Caesars destaca que a Espanya han trobat un proveïdor de formatge que s’adapta perfectament a les seves especificacions i que s’utilitzarà per abastir els seus locals a la península Ibèrica i també s’exportarà al Regne Unit i a països de Llatinoamèrica com a l’Equador. “El formatge és un ingredient clau i molt costós; aquí a Espanya es fabrica amb molta qualitat i l’exportarem”, avança. La farina que es farà servir també és d’aquí, encara que s’hi afegeix un “mix secret” que s’importa dels Estats Units i dóna unes característiques pròpies a la massa.
Segons De Robina, Little Caesars basa la seva proposta de valor en tres elements: “altíssima qualitat de producte, preu molt assequible i conveniència, ja que servim la pizza als clients en 30 segons”. En aquest sentit, les pizzes de la marca es venen a un preu entre 5 i 7 euros, encara que algunes especialitats costen 9 euros. El seu producte estrella és la pizza peperoni, a 6 euros. Només està disponible una única mida, equivalent a una pizza mitjana per a dues persones.
“No tenim una cuina centralitzada i no utilitzem cap producte congelat; el 100% de la massa fresca amb què elaborem les pizzes es produeix a cadascun dels locals”, explica. Little Caesars aposta de manera decidida pel take away, fomentant que els veïns del barri puguin emportar-se a casa ràpidament una pizza sense necessitat de reservar-la prèviament. Segons l’empresa, al llarg del dia es van enfornant pizzes de diferents tipus en funció de la previsió de demanda que determina un algorisme. Aquestes pizzes ja fetes en conserven en uns armaris que permeten mantenir-les en perfectes condicions durant un període acotat, cosa que facilita que quan entra un client se les pugui emportar en només mig minut. Si la pizza sol·licitada no està disponible, el temps d’espera és de vuit minuts.
Encara que la recollida a la botiga és el punt fort, Little Caesars també farà lliuraments a domicili però no directament, sinó a través de les plataformes de Glovo, Uber Eats i Just Eat.
Per entrar al mercat espanyol, Little Caesars compta amb tres franquiciats que cobreixen l’àrea de Madrid, València i Barcelona. Concretament, de l’expansió a Catalunya i les Balears s’ocuparà Intepizzaco, una empresa de nova creació propietat de diversos inversors nord-americans que ja són franquiciats de la cadena a Texas.
Segons Ignacio Gutiérrez, representant d’Intepizzaco, l’objectiu és obrir aquest 2022 quatre restaurants més a Barcelona que se sumaran als dos ja inaugurats al Passeig Colom i a Sants. A partir de l’any que ve, la idea és portar Little Caesars a altres ciutats catalanes, com ara L’Hospitalet, Badalona, Terrassa, Rubí, Sabadell, Lleida, Tarragona o Girona, fins a assolir el mig centenar de punts de venda. Es busquen locals amb un mínim de 150 metres quadrats a peu de carrer, ja que el seu model no passa per establir-se a centres comercials. “Volem formar part dels barris, com una botiga més”, afirma Gutiérrez, que destaca que també es prioritzarà contractar persones que visquin a prop de la pizzeria.
Contracte indefinit des del primer dia
Intepizzaco assegura que els seus empleats —uns 8 per cada restaurant— firmen un contracte indefinit des del primer dia i que s’aposta per donar feina a persones sense cap mena d’experiència o formació i també a aturats d’edat avançada. “Al Little Caesars del Passeig Colom hem contractat una persona de 56 anys i una altra per a qui som la seva primera feina”, afirma.
Little Caesars Pizza va ser fundada a Detroit (Michigan) el 1959 pel matrimoni format per Mike i Marian Ilitch. Avui, el seu petit restaurant s’ha convertit en la tercera cadena de pizzeries més gran del món, amb presència a tots els estats dels EUA i a 26 països més. Descendent d’uns immigrants macedonis, Marian Ilitch, que ara té 89 anys i és vídua, és una de les empresàries més conegudes d’Amèrica, amb una fortuna que Forbes xifra en més de 4.000 milions de dòlars. Se la considera la cinquena dona més rica dels EUA en la categoria de dones emprenedores o fetes a si mateixes.
La família Ilitch, la segona generació de la qual està integrada per set fills, manté la propietat del 100% del negoci i s’ha diversificat cap a altres sectors (entreteniment, esports, casinos i immobles), a través d’Ilitch Holdings, empresa presidida per Christopher Ilitch que, entre altres, és la propietària dels equips d’hoquei i beisbol Detroit Red Wings i Detroit Tigers, respectivament.