Barcelona suma una nova marca internacional de referència a la seva oferta hotelera. Si fa just un any va incorporar la cadena Intercontinental, ara és l’ensenya Sofitel la que aterra a la ciutat, amb un hotel de 225 habitacions i una categoria de cinc estrelles, fet que contribueix a incrementar també el segment alt del mercat, amb un preu per nit superior als 300 euros. El restaurant de l’establiment, Tendiez, compta amb l’assessorament del xef David Andrés, cap de cuina del Via Veneto.
El nou Sofitel Barcelona Skipper està situat al costat de l’Hotel Arts, el Parc de Recerca Biomèdica (PRBB) i l’edifici d’oficines Blue Building, a escassos metres de la platja del Somorrostro i el Port Olímpic. Començarà a rebre els primers hostes aquest divendres després que el fons propietari de l’establiment, Propreal Capital Partners, hagi fet una inversió de 40 milions d’euros.
Aquest pressupost s’ha destinat a transformar l’antic Hotel Pullman Barcelona per adaptar-lo als estàndards de la cadena Sofitel i augmentar la categoria de l’establiment, que passa de quatre a cinc estrelles. Amb seu a la ciutat suïssa de Ginebra, Propreal va comprar l’immoble el 2016 a un fons immobiliari d’Axa per uns 90 milions d’euros. Des d’aleshores ha reposicionat i remodelat totalment l’establiment en dues fases.
El 2018 i el 2019, quan era Pullman, va reformar el lobby, els restaurants i les dues terrasses, una inferior i una altra al terrat, dotades de dues piscines. La segona fase, després del tancament obligat per la pandèmia, es va iniciar el 2021 i s’ha centrat a renovar la façana —que estrena un jardí vertical de 300 metres quadrats— i a reformar totes les habitacions —abans n’hi havia 242 i ara n’hi ha 225, de les quals 25 són suites—, així com l’àrea de convencions, el rooftop, el gimnàs —s’ha apostat per suprimir l’spa— i l’aparcament.
“Des que Propreal va adquirir la propietat per als nostres inversors, hem aconseguit incrementar el potencial de valor de l’hotel mitjançant l’aplicació d’un disseny d’avantguarda en la seva renovació, l’actualització de la seva oferta gastronòmica o la seva impressionant terrassa”, afirma Marc Siggelow, director de Gestió d’Actius de Propreal Capital Partners: “Barcelona Skipper representa una entrada espectacular de la marca Sofitel d’Accor al mercat espanyol en una ubicació privilegiada davant de la platja més coneguda de la ciutat, la Barceloneta, i a pocs minuts a peu del centre històric del Barri Gòtic”, apunta.
Tant Pullman com Sofitel són dues marques del gegant hoteler francès Accor: la primera està posicionada al segment premium, mentre que Sofitel és una de les vuit marques de luxe de la multinacional, juntament amb altres ensenyes de reconegut prestigi com Fairmont, Raffles i Orient Express.
La marca Sofitel, que compta amb una clientela internacional molt fidelitzada i 120 hotels a tot el món, mai no havia estat present a Barcelona. En el passat sí que va gestionar durant un breu període un establiment a Madrid, però actualment la cadena no operava a Espanya. “Sofitel ha triat Barcelona per entrar al mercat espanyol; som molt optimistes amb les previsions de negoci que tenim per al 2023. Hem configurat un equip de cent persones orientat a prestar un servei impecable als nostres clients, interessats a l’Art de Vivre francès, però també en la modernitat de la ciutat de Barcelona”, explica Matthias Bernard, director general de l’hotel.
Per supervisar l’obertura, aquesta setmana ha visitat Barcelona la consellera delegada d’Accor a Europa del Sud, Maud Bailly, que ha assegurat que el Sofitel Barcelona Skipper és “la nova joia de Sofitel” i que està cridat a ser el vaixell insígnia de la marca al sud d’Europa. “Accor estava buscant la ubicació perfecta per presentar la marca de luxe Sofitel a Espanya… i sens dubte, la increïble ciutat de Barcelona és el lloc correcte”, ha destacat l’executiva, que té a càrrec seu una cartera de 1.900 hotels a França, Itàlia, Espanya, Portugal, Grècia, Malta i Israel.
Segons Bailly, amb aquest nou cinc estrelles han volgut fer tres grans apostes en l’àmbit de la diversitat, la sostenibilitat i el disseny, amb la premissa que havia d’estar a l’altura de la ciutat. Així, l’hotel compta amb una presència alta de dones (copen el 60% de l’equip directiu) i aplica la política de zero plàstics, fins al punt que les claus electròniques de les habitacions són de fusta. El nou Sofitel està dotat de 82 panells solars, incorpora els darrers avenços en eficiència energètica i no utilitza clor per al tractament de l’aigua de les seves piscines. També s’ha adoptat un programa estricte per evitar el malbaratament alimentari i l’oferta dels tres restaurants estarà basada en productes 100% locals. Un dels elements més icònics de l’hotel és el jardí vertical de 300 metres quadrats que presideix la façana principal i que disposa d’un sistema de reg controlat per ordinador.
Després de la reforma, de l’hotel destaquen especialment les dues terrasses exteriors, la inferior per la seva amplitud i la superior per les vistes privilegiades a la platja i a la resta de la ciutat. Un altre espai que s’ha cuidat amb cura és l’àrea destinada a congressos i convencions, amb 845 metres quadrats distribuïts en 9 sales modulars al voltant d’un gran atri banyat per la llum natural que entra a través d’una singular piràmide de vidre que recorda la del Louvre. La zona s’ha decorat amb un mural pintat per l’artista urbà Albert Mir que recrea l’skyline de Barcelona i rememora també la celebració dels JJOO.
Les 225 habitacions de l’hotel —36 amb vistes al mar— evoquen un apartament parisenc, amb predomini del color blanc, que contrasta amb el terra, recobert amb fusta de roure. Al capçal dels llits s’hi ha instal·lat un element decoratiu que ret homenatge a Barcelona: els famosos panots hexagonals creats per Gaudí per al Passeig de Gràcia. A cada habitació i als passadissos de l’hotel hi ha també quadres i peces escultòriques fetes pels artistes catalans Ya ya Tur i Mario Ruiz.
El restaurant Tendiez no és només per a hostes, ben al contrari. Disposa d’un accés diferenciat al de l’hotel per afavorir que els barcelonins l’integrin entre les opcions a l’hora de sortir a sopar. El xef David Andrés ha dissenyat una carta de tapes gastronòmiques com l’escalivada de tomàquets pansificats i sardina fumada amb amanida d’escarola; croquetes de calçots amb salsa romesco o arròs del delta de l’Ebre a la carbonara amb fals ou fregit.