Mentre quedi gel als pols i no s’hi obrin noves rutes que ens mutin (encara més) el mapa, el Port de Barcelona tindrà camp per córrer. Aquests i altres racons de món poden constituir, en no gaire anys, noves vies de pas que competeixin amb rutes comercials clàssiques. I això ens podria afectar, en clau de port. Però, mentre això no arriba, cal esprémer la gallina perquè segueixi donant molts ous (d’or). També en clau d’innovació i d’internacionalització de Barcelona i el conjunt del país.
D’això hem parlat aquesta setmana a la CASA SEAT, dins del cicle The New Barcelona – Moments Estel·lars, amb el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, i el secretari d’Empresa i Competitivitat, i conseller delegat d’Acció, Albert Castellanos. Ells són peces importants al servei, precisament, d’esprémer totes les opcions possibles que poden “circular” per Barcelona i, de pas, deixar-hi petja positiva que ajudi a créixer la capital del país i, amb ella, tot el Principat.
Barcelona, en aquest sentit, admeten que té una marca potent que, a més, va acompanyada d’un saber “què vol ser quan sigui gran” que la singularitza a ulls dels mercats. Al conjunt de Catalunya, en canvi, aquesta definició hi manca més. S’hi ha de treballar.
En tot cas, a Barcelona, una ciutat on segueixen passant coses grans, tindrem aquest estiu i tardor una Copa Amèrica on, en descripció molt gràfica de Salvadó, “els vaixells volen”. No és una metàfora. És real. I d’aquí que vegi la competició més “entre enginyers que entre regatistes”.
Què vol dir, això? Doncs que la investigació en tecnologia d’alta precisió tornarà a fer un salt, amb l’excusa d’aquesta competició que tindrà lloc a Barcelona, i que ja n’estaran alerta, els Castellanos, Salvadó i companyia, per pescar al vol (mai millor dit) tot allò que, de passada, aquí pugui arrelar sense que s’ho endugui el corrent.
Us deixo aquí els enllaços per poder recuperar la conversa per Spotify o Youtube.